spelet är plats 25. Ni har inte Valve Index VR kit.
HÆ???
Er det derfor kursen stuper??
På streamen i dag, ble det nevnt noe om det kommende pvp innholdet?
Salget av season pass kan kanskje påvirke også. De som har kjøpt det føler kanskje de har kjøpt nok DLC’er og noen er sikkert litt gretne på at denne ikke er inkludert.
Ja, stresser meg ikke veldig, dette var nok mest for å komme med noe på ettårsdagen, ikke noe de forventet å tjene fett på. 
Lurer på hvor godt DLCene selger på konsoll.
Koster jo en del mindre så det påvirker også litt.
Glemmer nesten at, i tillegg til å ha 5 titler på top 100GTS, så selges det på konsoll og 
CE er blitt en skikkelig gullkalv.
Jepp, i 2018 kom nok mye av inntektene fra konsoll 
Utviklingen i spilte timer nå frem til free weekend. Litt spennende å se hvor stor effekten blir denne gang. Siste topp er da forrige free weekend.
Ellers ser jeg andelen positive av totalt antall reviews (steam og utenfor) siste 17 dagene har steget fra 69,61% til 69,70% så det siger opp mot 70% grensen. Nå er Steam sin status bare basert på steamkjøp så den kan selvsagt avvike litt. Men håp om at free weekend effekt kan dra CE nærmere Mostly Positive i det minste 
Hadde det vært 317 flere positive reviews hadde CE cært på akkurat 70%,
Det varierar säkert mellan olika världsdelar/tidszoner också (även om din hypotes troligtvis stämmer överlag)
Litt bedre en på samme tid i går.
6 produkter inne på top 100GTS

Sånt man skulle tro var kursdrivende i en spillaksje 
Jeg måtte oppjustere mine forventninger etter forrige free weekend, og utfra kursbevegelsene, fra 12-13kr i januar til 16-18kr nå i mai, så er det mange andre som har gjort det samme. Forventningsnivået mitt er derfor relativt høyt for CE. Hvert nytt salg, slik som dette vil deriske den forventningen, men det får ikke så store utslag på kursen som når CE plutselig var inne på topp 10 igjen.
Jeg har store forventninger til MYZ til switch, retail og DLC i slutten av juni, men her er utfallsrommet stort, så ved et ok utfall, så vil jeg også justere opp kursmålet mitt.
Jeg har lave forventinger til CU om tre uker, så der skal det vel egentlig lite til før jeg må justere opp kursmålet mitt. 
Greit nok at ingen av dei ligger inne på topp10, men dei 6 til sammen ville vel gitt ein bra høg listeplassering?
Helt klart, men sist gang så hadde du 4-5 produkter inne på topp 100 og et par av dem inne på topp 10 til tider. Kan kanskje skje på slutten av salget, men sist gang skjedde det på starten også. Forskjellen er vel at sist gang, så var det første free weekend, mens denne gangen er det ikke mange ukene siden sist.
Ny stream på Twich i kveld:

Det virker for meg som om markedet aldri innser hva et etablert(!), gjennomført survival spill med en bred fanbase har kapasitet til å produsere av solgte enheter.
I 2017 da steamspy.com fungerte, estimerte spillet til å ha solgt 670.000 eksemplarer etter 3 mnd, noe som stemte ganske godt med Funcoms rapporterte 1-måneds salg.
De fleste survivalspill som har et unikt konsept og har fått en flying start selger fortsatt mange eksemplarer den dag i dag. En gamer som har prøvd et survival spill, kan komme tilbake til sjangeren med en gang etter et endt spill, eller prøve etter flere år. Det kan være ønske å prøve et nytt spill med en ny vri, eller ved en update med ulike preferanser (pets, sorcery, mounts, dungeons, MMO), ved økt nysgjerrighet eller en vennekrets som beveger seg inn i spillet.

Dersom man kan si at 10 millioner solgte enheter(hvor denne “mulige kundebasen” øker for hvert år ettersom nye tester seg ut i sjangeren) vil det kunne komme mye kjøp i mange, mange år fremover.
MEN Det jeg personlig syntes er den mest interessante vrien på hele “caset” Conan Exiles nå, er DLC’ene og hvordan de faktisk fungerer helt utrolig effektivt. De selger godt slik at det nå er deluxe, year 1 dlc, game pass year 2. Det er rett og slett utrolig at de klarer å slå sammen disse DLC’ene og lage pakker ut av det å få folk til å kjøpe et spill til 499 på tilbud(1000 kroner fullpris).
Dette er en helt selvsagt statement å komme med, men det er så viktig å presisere at de faktisk klarer å få et 2 år gammelt spill til å selges som et AAA spill for de som kombinerer spill + dlc.
De har oppnådd å skape en salgsprofil som fungerer helt utrolig for et selskap med market cap på 1,3 mrd.
Og innerst inne har jeg personlig hele tiden ventet på den store massen som flytter seg mot Exiles når de kommer med mounts updaten. Selv om det bringer mer seg enorme tekniske problemer, så er det snakk om tid, kan godt være 2 år, men det kommer. Og da tror jeg vi vil se en pengemaskin uten like for en periode dersom de markedsfører seg knallhardt.
Bra sammanfattat. CE imponerar mig bara mer&mer. För ca 6 månader sedan så avskrev jag personligen CE som en stor bidragande faktor till Funcoms framtida succé.
Jag har blivit motbevisad till den milda grad och nu framstår spelet (nästan) som starkare än någonsin.
Det är bara att ta av sig
och låta sig imponeras!! 

Fantastisk gøy