Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

“Together, we build up our settlement, using Conan Unconquered’s complex building tree. Like the best Petroglyph games, it feels in many ways like a throwback to the glory days of the RTS –”

“My hour with the game flies by, and so when I’m told I have to put Conan Unconquered down, I’m genuinely upset. I only get to see the opening movement, and Petroglyph says it only gets crazier in later waves”

“The co-op experience seems to be the optimal one, but Conan Unconquered can, of course, be played in single-player too. As Howard himself once wrote, “When I cannot stand alone, it will be time to die.” Meanwhile, I hope I don’t die of anticipation while waiting for the game’s May 30 launch date on Steam.”

11 Likes

Working together, we managed to hold back the tides even as I accidentally kited giant scorpions to our base when attempting to meet part of the next wave further away and had to flee. While I was plopping down cash generating hovels that were summarily destroyed, he was building a network of defensive towers and staffing them with ranged attackers. I was attempting, in vain, to break an enemy’s charge with flanking horsemen while he cut a swath right though them with better units that he unlocked through an ever-expanding tech tree. It was probably a bad time for him.

The good news is that, even if a plan goes horribly awry, there are still ways to eke out a win. Hero characters can fall, but will always return after the timer ticks down. More allied units can always be built. Clearing the map of environmental foes between waves will help promote the player’s fodder units to veteran status, improving their stats. When things get truly dire, as long as the player has satisfied the conditions, blessings can be called upon. One that was demonstrated showed a giant golden god stomping on the villains, buying the player desperately-needed breathing room to perform repairs and consolidate forces.

Despite my initial fumbling with the game, I am eager to return with a real plan in mind. With better use of available resources, I see a path to greater success. With the infinite replayability offered by randomly-generated maps, as well as the game being viable for co-op and solo play, Conan Unconquered seems like a safe investment when it hits PC in the early summer.

5 Likes

Noen som vet hva man får i digital deluxe?

The Deluxe Edition includes:

  • Exclusive DLC: Kalanthes, a spell-casting hero unit
  • Exclusive DLC: King Conan hero unit
  • Game Soundtrack
  • Original Conan Unconquered eBook
6 Likes

WTF, er ikke Conan tilgjengelig som hero unit uten deluxe-versjonen? :smiley:

NICE :smiley:

Må vel bare være en skin? Ellers blir det rage!

2 Likes

Det kan være litt sterk konkurranse på dette tidspunktet, men ikke direkte samme genre. Men det fine med denne typen titler er at det ofte selger bra over lengre tid.

4 Juni: Warhammer Chaosbane
30 Mai: Conan Unconquered.
23 Mai: Total War 3 Kingdoms.

4 Likes

Yes blir spennende å se hvordan det går. Det blir en god pekepinn hvis CU klarer å hamle opp med disse titlene…

1 Like

Ser ut som Funcom ikke er med i den viktige førsteuken av Total War spillet, mens Warhammer spillet nok tar litt oppmerksomhet fra CU. På den andre siden, CU er neppe stort nok til å holde på noen høy plassering på GTS over tid.

1 Like

Mindre utsettelser er vanlig i bransjen, så datoene kan justere seg litt ift hverandre. Mulig disse publisherne ser an konkurransen og kan justere seg litt i etterkant også.

Gud bedre, jeg har aldri vært mer sikker på suksess enn nå. Dette er et spill for meg ser jeg. Bra grafikk, hitpoint flashing når man gjør skade, skilltree, mye mer action orientert enn kun micromanaging og ellers veldig likt They are billions på hvordan man bygger ut basen sin og jakter på loot utenfor. Deluxeversjonen kjøper jeg galant bare for å spille Conan og får DLC’s på kjøpet. Jeg liker spellcasting. Andre DLC’s kommer senere.

Dette spillet blir jo bedre enn hva man ville forventet av They are Billions 2. Kommer til å selge mer enn They are Billions pga IP og pga Funcom.

12 Likes

Spiller du mye av They Are Billions? :slight_smile:

Har ikke spilt det på lenge. Men likte det svært godt da. Spilte vel 15-20 timer ca. Det er få spill utenom Civ 6 eller Poe jeg har spilt mye, med mindre de er multiplayer pvp. Der har jeg over 1000 timer i enkelte.

1 Like

Enig! Ser veldig nice ut :star_struck:

Ser funcom poster på Conan Exiles kanalen for å nå ut til enda fler folk :clap:

4 Likes

Godt jeg ikke er alene. Handelen og volumet etter nyheten i dag viser hvor mye PTSD som sitter fast i denne aksjen og aksjonærene.

Ingen tør handle i frykt for den sedvanlige sell-on-news.

Hvis ikke (fullstendig) derisk av nærstående spill-launch (det har vært mye tvil rundt) er kursdrivende i et spillselskap så kan man begynne å lure.

Jeg kan umulig ha vært alene om stor lettelse og optimisme i dag. Men jaggu om jeg ikke var alene om å handle.

Får tro andre kommer etter når de mest frynsete nervene har roet seg.

6 Likes

Är i princip obefintligt intresse till spelet, även efter idag. Förstår inte varför de inte kom en officiell gameplay video likt den efter GDC med MYZ förra året. Folk köper inte grisen i säcken. Förväntar mig mer här.

Fattar inte varför de är så lågt intresse. Conan är ett starkt IP och Petroglyph är en anrik duktig studio. Vad missar jag?

Ser ut til at det var veldig mange som var giret i kommentarfeltet på det innlegget også :slight_smile:

1 Like

image

4 Likes

Igjen kan man kjøpe spillet både på Steam og direkte.

3 Likes