Jeg tror ikke vi nødvendigvis ser så mye av svaret i dag. Akkurat i dag må folk spille og lære seg spillet. Så dette som jeg tror kan være spillets nøkkel til suksess, ChallengeLink, vil trolig ikke bli testet så mye før folk har spilt noen timer. Og det er da jeg håper på word-of-mouth og venners venner effekten som kommer som følge av den Linken.
Opp på plass 31 nå
Jeg tror det er bevisst. Ellers er jeg skuffet. Men føler tiden for å hype spill er forbi.
Alex Legends er en braksuksess som ikke engang var annonsert, før det lanserte.
Og folk liker ikke overhypede spill. De blir også straffet på rating på Steam når de overhyper.
Derfor tror jeg Funcom bare legger frem spillene for presse og events fremover. Holder hypen i sjakk kan man si. Men vil nok variere litt ut fra mottakelsen og type spill.
Dersom et spill blir mottatt ekstremt bra og interessen er stor tåler et spill mer hype fra selskapets side, enn om mottakelsen er grei og interessen er lav.
De har vært på en del messer da. Det er nok deler av markedsføringen.
Hva er det konkret dere håper på at de gjør?
snart på topp 25
Jepp - #26 GTS
16 plasser høyere ila dagen i dag så begynner det å gi noen tusenlapper, men må vel gå for topp 5 iallefall, mf eller ikke…
Jeg antar CU når topp 3-7 et sted
Ligger på 3-5 i hele kveld og i morgen.
Ned 10 % på fredag pga. “markedet er skuffa”.
På førstesiden nå.
De gjør akkurat det jeg syns er fornuftig. Tidligere leide de jo inn Holmenkollen og sånn . Jeg syns ikke overhyping er noe bra uansett. Voldsomt med reklame liker jeg heller ikke. At spillpresse omtaler det og sosiale medie dekning er nok før lansering nå.
Men støtter jo også aktiv PR kontakt mot streamere og youTubere
Jeg sliter med å se hva mer de kunne funnet på som er verdt pengene. Jeg tror messer, sponsede streamere, god kontakt med media og sosiale medier/Conan “kanalene” er det de selv kan gjøre som er verdt det.
Så er de avhengige å gode reviews, at andre streamere velger å spille det og helst høy listeplassering på Steam for at det blir en suksess.
Hvorfor har jeg 2 stk CU på førstesiden?
Fordi det selger dobbelt så bra som noen hadde forventet.
Hehe! Ja, men hvorfor? Er jo samme pris.
1 500.
Er en bug man iblant ser på Steam GTS - retter seg av seg selv med litt tid.
Tipper peak på 3000