Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Jeg kommenterte August sin beholdning tidligere her. Han har kobling til Spettet, og sitter også som styreleder i Nik III (største eier i cnano).

Jeg mistenker at han tok en del av Tvenge sine aksjer i tiden rundt da Spettet viste seg på listene, men ble først synlig da han bikket 90k den 15. feb. Jeg ser heller ikke bort ifra at han var med på emisjonen på 16,- og fikk mesteparten av de 90k da.
I tillegg tok han en del av Tvenge/Midas postene da de på død og liv måtte ut på 26-27.

Min “tolkning” er at han tok unna da store blokker skulle selges. Nedsalget nå må kanskje også tolkes i etterpåklokskapens lys om en stund…

Det var jammen ikke mye futt i denne for tiden.

Noen som har fanget opp noe happenings eller om det var noen aktiviteter som tilsier at det skjer noe før eller etter sommeren?

Se april presentasjonen på nytt, så senker du skuldrene.

Registration (gotowebinar.com)

CrayoNano

1 Like

Godt poeng. Har det bra i minne.

1 Like

Gaute Eie (meglersjef hos ABGSC) eier aksjer i Crayonano for ca 9,5 mill. Står i dagens Finansavis.

Høres ut som et godt tegn :slight_smile:

Er det egentlig et godt tegn mtp saker rundt Arctic? At tilretteleggere driver opp kurs for egen vinning osv osv. Har jo vært litt negativ omtale om tema - og noen meglerhus forbyr vel nå meglersjefer å eie enkeltaksjer hvor de er involvert…

Er ikke et dårlig tegn hvert fall. Ansatte i Arctic er åpenbart de som er minst keen på å tape spenn, koste hva det koste vil!

Edit: Denne linken kom opp i feeden på CrayoNano, så det er vel kun kobling mellom Uthus og styreleder info som har relasjon.

Det stemmer, samt en del av de samme aksjonærene, som feks Rune Rinnan.

Hvor kan jeg finne siste omsatte kurs og eventuell ordredybde på denne?

Jeg bruker å logge inn på:

2 Likes

Har vi fått ut alle pinglene fra Crayonano nå eller?

En veldig interessant artikkel som omhandler uv-lys i veksthus. Ikke cnano-relatert, men god framlegging av uv-lysets ulike funksjoner på ulike bølgelengder.
Får også fram at selve linsen som skal slippe gjennom uv er et problem som må løses (og som cnano har løst).
Siden cnano spesiell fokuserer på UV-c lys, er nok det som ellers skrives om av begrenset overføringsverdi.
Jeg vet ikke om cnano har like kostnadseffektive løsninger for andre bølgelengder. Men om det skulle være tilfelle, så representerer det en stor oppside til det som allerede er kalkulert inn.
https://www.led-professional.com/resources-1/articles/uv-led-technology-for-emerging-applications-in-agriculture

4 Likes

Er visst flere igjen :slight_smile:

EPIC! :sunglasses:

med tilhørende financial update:
20024.pdf (197,6 KB)

2 Likes

Spennende H2 mao, takk for deling :blush:

Viktigste oppdatering her er denne:

“contemplated equity contribution of about EUR 5 million from EIC is still in process and the terms and conditions are expedted to be available to CrayoNano during 2Q/3Q 2021”

Selskapet trenger jo ikke kapitalen (cash position of NO 116,5 million), men å utvide aksjonærfellesskapet med mer kompetent kapital, på verdsettelse på mellom 800 - 1000 millioner, vil være fint å ha meg seg før børsnotering.

Strategisk er dette ‘well done’ for å få frem unikheten til CrayoNano, og bygge en ende bedre historie (med de riktige investorene) i perioden frem mot IPO.

Norske elektronikkselskaper kan faktisk få det til!

Satser på at CrayoNano også kan bli en slik suksess (selv om selskapene ikke direkte kan sammenlignes). Må innrømme at jeg hadde forventet litt mer action i H1, satser på at H2 blir det rake motstykket.

1 Like