Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Data Respons ASA

DATA RESPONS ASA: DAT HAS SIGNED A NOK 400 MILLION 5 YEAR REVOLVING CREDIT FACILITY

Reference is made to the stock exchange release by Data Respons ASA (“Data Respons” or the “Company”) the 19th of March 2018, regarding a 5 year NOK 400 million Multicurrency Revolving Credit Facility.  The Company is pleased to announce that the loan agreement was signed today as a club deal with Swedbank AB (as Lender, Arranger and Agent) and Handelsbanken Norwegian Branch of Svenska Handelsbanken AB (as Lender and Arranger).

**Data Respons intends to refinance the existing credit facilities in aggregate of NOK 202 million, of which NOK 182 million was drawn per 31.03.18, by using the new offered Bank Facility. The undrawn amount on the new credit facility can be used by Data Respons to support the company’s growth strategy. In addition, Data Respons has an overdraft facility available amounting to NOK 50 million.

“Through this new facility, Data Respons will reduce its financing costs, increase its credit lines and retain the full flexibility to finance Data Respons’ organic and non-organic growth strategy”, says Rune Wahl, CFO in Data Respons.**
For further information:
Kenneth Ragnvaldsen, CEO, Data Respons ASA, tel. +47 913 90 918.
Rune Wahl, CFO, Data Respons ASA, tel. + 47 950 36 046

About Data Respons
Data Respons is a full-service, independent technology company and a leading player in the IoT, Industrial digitalisation and the embedded solutions market. We provide R&D services and embedded solutions to OEM companies, system integrators and vertical product suppliers in a range of market segments such as Transport & Automotive, Industrial Automation, Telecom & Media, Space, Defense & Security, Medtech, Energy & Maritime, and Finance & Public Sector.

Data Respons ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (Ticker: DAT), and is part of the information technology index. The company has offices in Norway, Sweden, Denmark, Germany and Taiwan. www.datarespons.com

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Data Respons ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180518.GlobeNewswire.HUG2193977

Disclosure of large shareholding

Pursuant to section 4-1 of the Norwegian Securities Trading Act, we hereby give
notice that Ingerø Reiten Investment Company AS, a company managed by Reiten &
CO, has today entered into an agreement to acquire 414.338 shares and controls a
total of 2.612.045 shares in Data Respons ASA and together with related company
Reiten Investment Company AS controls a total of 3.081.613 shares. This
represents 5,74% of the 53.662.794 issued shares and voting rights.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=451926

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180523.OBI.20180523S21

Er det noen andre på formuet som sitter i denne? God kvartalsrapport i dag!

1 Like

Har den på watchlist. Fint push opp til all time high i dag.


bilde

EDIT: Tok en posisjon idag

1 Like

So far so good på den posisjonen :slight_smile:

Blir spennende å se hva som skjer med DR fremover. Mistenker de er kandidat for oppkjøp av noen større.

1 Like

Der toucher vi 40, blir spennende å se hvor veien går videre!

Får man være så freidig at man spør om dine 2 cents på denne @Nocturne? :blush:

Sånn mener du? :sweat_smile:

image

Neida - let’s see… aldri sett på denne. Den har jo gått meget pent siste tiden. Kan se en smule toppish ut nå da. Weekly RSI ligger på 76, weekly stochastics RSI i ferd med å krysse bearish, kommer nok en korreksjon ned for å lage en higher low.


Weekly må holde 30 (ca) for å bevare opptrenden.

Ser vi på daily så er det ganske likt - dobbel topp / bearish divergens i RSI, ganske extended.
Her ligger forrige low på 37.60 og jeg ville sett om den holdt ved neste pullback først.

Ligger også et lite gap mellom 33 og 34.10 som kanskje skal fylles?

Pent volum opp og foreløpig liten slagsvilje. Se etter volumspike til nedsiden, så vet du når toppen er inne. Slik det ser ut kan det fint gå videre mot trendtaket (hvit linje) - men jeg tror den i tilfelle må konsolidere litt først. Jeg ville ikke kjøpt på disse nivåene er det jeg prøver å si.

Stochastics er en moment indikator og når den topper ut så pleier også kjøpsvilje å avta.

2 Likes

Takk så mye :blush:

1 Like

Har selv target på 45-47

1 Like

Kontrakt fredag:
https://newsweb.oslobors.no/message/490515


Ser ut som de ble brudd ned av range. Tok gevinst her og avventer ny inngang.

Jeg gikk ut 28.11, på 41,40. Måtte betale kemneren. Kommer til å holde et øye med denne, da jeg liker det fundamentale.

Vet ikke hva som skjedde igår, men jeg fikk litt på 33,2

2 Likes

2 Likes

Strykning

Last day of listing today