Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Glad for å sitte i DNO nå, vært en bra uke. Ser ut til å fortsette, rapport torsdag, skal vel ikke komme de store nyhetene kanskje, men de tjener mye penger nå med denne oljeprisen, kan fort bli utbytte igjen

Si meg en ting. Hva f…n er galt med Shelf?
Rart den skal ligge på 3 tallet fortsatt.

Regnskapet.

1 Like

De har vel mistet en del kontrakter/terminering og ikke fått noe særlig med nye kontrakter?

Er ikke lenge til kvartalstall. Tror det faktisk kan være gode tall

råtne gamle rigger datert fra christiania spigerverk til 1982. Den er lappa den er kitta de sitter godt i … du skal få min gamle … når jeg dør…

Kort oppsummert: De har rigger klar for spikerverket, men så trengs det er jo nesten bare et flak med stål med noen meter med føtter som trengs i fuktig saudi sandbank. Og de har vært vilt gode til å dra kontrakter i SA.

Ellers kan det mislikes at de selger de nyeste riggene…

Hvorfor det? Og hva legger du i gode tall for selskapet?

Det er bare penger, som man så fint sier… :slight_smile:

1 Like

Her snakka ein om ny Supersyklus innen råvarer.

Original artikkel med litt mer grafer.

1 Like

https://www.reuters.com/article/iran-oil-production-analysis-int/analysis-iran-oil-output-faces-race-against-time-as-u-s-sanctions-linger-idUSKBN2AC0A1

Alle tenker grønt og glemmer olja og at verden snart er i full gang med stort behov for olje. Har sittet i DNO en stund siden 6 tallet, og ser ikke bort fra at det blir 100% på disse med litt stang inn, fortsetter oljen videre opp noe mer og det kommer en stang inn melding på nytt felt, så er ikke det umulig.

4 Likes

(pluss at makedet tror Iran vil slite litt med å få noe ny “Atom-Avtale” snart,og oljelagrene krymper i landet)

1 Like
1 Like

Kaldt vær har i alle år medført problemer for både landanlegg og offshore installasjoner. Selv her i Norge har man til tider hatt store problmer. Disse oppstår gjerne når det er kaldt, men det dukker ofte opp mye problemr de første dagene med mildvær også

2 Likes

Greit med råvarer i porteføljen framover kanskje

2 Likes

5 Likes
4 Likes

Nå har jo FED kjørt en ca 40% emisjon i US Dollar. Altså det finnes ca 40% mer dollare enn hva det gjorde for 1 år siden. Ikke unaturlig at råvarer skal re-prises.

Dette er også ett av de momentene jeg vektlegger sammen med spådommer om ny super syklus innen råvarer.

De fleste oljeselskapene har nå under-investert i nye prosjekter og man ser en 5-10% svinn på reserver…

2 Likes