Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Veldig sterk dollar,skulle nesten tro at jo mer dem printer jo mer stiger den🙈

1 Like

Ses pÄ som en risk-off asset

1 Like

Husk at det ogsÄ ikke bare er dollar som printes :slight_smile:

1 Like

Hele rekka,sant det

Jeg tenker 2 ting

  • Lagerfallet var ikke sĂ„ stort som forventet (det har vĂŠrt store forventninger til august sĂ„ det skal godt gjĂžres)
  • Lagerbygging i bensin

Makro bildet er generelt dÄrlig ogsÄ - rÞdt over alt. Derisking og sikkert mange som sikrer gevinst.

Oljen fĂ„r kjĂžrt seg virkelig nÄ  ikke lenge til september heller - opec mĂžte. Ser ut som Biden fikk prisen i den retningen han ville.,

Skikkelig risk-off. KontrÊr som jeg er sÄ tenker jeg at her kan det vÊre muligheter for oss som har litt lengre sikt pÄ investeringer

Weekly chart ligger an til en lower low. Krysser fingrene for at det holder ut morgendagen :crossed_fingers:

Å fy sĂžren, nĂ„ har jeg fĂžlgt oljeprisen med argusĂžyne den siste uken. Kanskje nrk kan lage en dokumentar «oljen minutt for minutt» slik som «Bergensbanen minutt for minutt».

Uansett ser ut som bunn er nÄdd i asiatiske markedet. SpÞrsmÄlet et hvordan prisen slÄr ann i Europa og dernest usa.

06:20:12

Till Zhang

Oljeprisen henter seg noe inn fra gÄrsdagens fall

Fredag morgen har oljeprisen hentet seg litt inn fra gÄrsdagens fall, som pÄ det laveste fÞrte oljeprisen ned til nivÄer under 65 dollar.

Ett fat Brent spot nordsjÞolje, som brukes som referanse for oljehandel verden over, nÊrmer seg nÄ en pris pÄ 67 dollar. I skrivende stund handles ett fat for 66,84 dollar.

Oljeprisen er fortsatt betydelig ned fra nivÄene i juli, hvor den i en god periode lÄ pÄ nivÄer rundt 75 dollar. GÄrsdagens fall fÞrte oljeaksjer som Equinor og Aker BP kraftig ned pÄ det som var en av Ärets verste bÞrsdager.

2 Likes

Trader du olje? Eller kjĂžper du oljeselskaper? :thinking:

Oljeselskaper med hĂžy korrelasjon til oljeprisen.

2 Likes

22min 45 sek inn i opptaket TA olje

Ser ut for at det er ett lite overskudd pÄ supply siden frem til mid september. Fra November forventes olje markedet Ä vÊre i underskudd.

Omfanget av nedstengninger ifbm nye mutanter kan jo pÄvirke dette.

3 Likes

Det kan ogsÄ revisjon av opecs planlagte Þkning.

Interessant; har sett litt pÄ lengre trender og historiske perioder - ser ut som det ikke vil vÊre unaturlig med en korreksjon nÄ i august-oktober, (spesielt om man ser pÄ tekniske sykluser) og sÄ oppgang mot slutten av Äret. Da er dette scenariet korrelert med det du sier om olje :slight_smile:

4 Likes

Er ikke august tom oktober normalt en «bumpy ride»? AltsÄ for det brede marked

Ja, det var det jeg tenkte pÄ (jeg ser formuleringen over potensielt tolkes som jeg snakker om olje, men jeg mente det brede markedet). Vi fÄr se hva FED sier pÄ Jackson Hole neste uke, og hvordan denne Delta-variantspredningen utvikler seg
 :thinking:

Jeg har tillit til at Kina gjennom sine utstrakte personvern inngripende bedrifter fÄr kontroll pÄ delta. Dette vil tolkes positivt. At Israel med en av verdens hÞyeste vaksinasjonrate melder om avtagende gruppe immunitet fortolker jeg ikke som positivt.

Vi mÄ nok pÄberegne behov for boostervaksine