Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Kanskje det holder til opec møtet - Pemex problemet.

KOMMENTAR: OLJEPRISENE STIGER TIRSDAG MORGEN

Oslo (Infront TDN Direkt): Oljeprisene fortsetter gårsdagens oppgang tirsdag, etter nyheter om lavere smittetall i Kina samt full FDA-godkjennelse av Pfizer og Biontech sin covid-19-vaksine.

Platts skriver tirsdag at oljeprisene stiger som følge av fallende smittetrend i Kina samtidig som sentimentet bedres av forventninger om at Fed vil utsette tapering.

-Globale risikomarkeder startet uken på en høyere note, støttet av voksende forventninger om at lavere global aktivitet vil holde igjen sentralbankens intensjoner om å stramme inne støtteordninger i nær fremtid, sier analytikere i ANZ ifølge Platts.

Bransjenettstedet viser til analytikere som bemerker seg at utsiktene for oljen har bedret seg ettersom amerikanske oljelagre fortsetter å falle, og flere land jobber med å holde spredningen av deltavarianten under kontroll.

Food and Drug Administration (FDA) ga i går full godkjennelse for bruk av Pfizer og Biontech sin covid-19-vaksine på personer som er 16 år eller eldre, etter at vaksinen har hatt såkalt nødgodkjennelse siden desember i fjor.

Ifølge Reuters håper helsemyndighetene med dette at man vil kunne overbevise uvaksinerte amerikanere om at vaksinen er trygg og effektiv, samtidig som det kan føre til at statlige og lokale myndigheter samt private arbeidsgivere vil legge mer press på vaksineringen.

-Vaksinemotstanden kan nå se en slutt, spesielt blant minoriteter, nå som FDA har gitt “all-clear”-signalet. Flere selskaper og myndigheter vil sannsynligvis legge mer press rundt vaksinering, og reiser til kontorene burde ta seg opp dramatisk til høsten, sier analytiker Edward Moya i Oanda ifølge Reuters.

Ser at i nyeste Drilling Productivity Report fra EIA har man nå kommet under 6000 DUCs
https://www.eia.gov/petroleum/drilling/archive/2021/08/

Det er 300 færre enn i julirapporten og det er 1700 færre vs august 2020
(Antall DUCs lå på ca 7500-7700 frem til sommer 2020 og så begynte det å synke)

Jeg kjenner ikke kvaliteten på DUCsene godt nok, men jeg vil anta at man søker å først ta i bruk de som gir mest produksjon. Det blir spennende å se utviklingen utover høsten for da vil DUCsene fra ifjor sommer og utover høsten passere 1 år gamle produksjonsmessig og normalt er decline på slike brønner relativt stor. Kanskje vil man tilslutt komme i en situasjon hvor antall rigger + nye DUCs ikke klarer å erstatte decline fra eksisterende brønner?

1 Like

While there appears to be a large number of DUCs by historical standards, Rystad said the total is deceiving because many of them will never be completed. It classifies wells that have not been completed within 2 years of being drilled as dead because 95% of those wells have been fractured.

“Looking at the number of remaining ‘live’ DUCs, a significant oil supply response from the US onshore industry to the $70–$75 per barrel WTI market is practically impossible before the first half of 2022,” said Artem Abramov, head of shale research at Rystad.

3 Likes

Oljen kjører på oppover. Kan vi forvente enda større lagernedtrekk i USA?

1 Like

Vet ikke :slight_smile:
Men det jeg håper på er at driving season vil vise seg å vare lenger enn vanlig. At delta har dratt etterspørselen utover i tid istedetfor å redusere etterspørselen. Isåfall kan man håpe på at nedtrekk vil overraske positivt utover i september, men det er bare en teori jeg har.

Dere som er flinke på TA, hvordan ser det ut nå ? Tatt et lite bet på at vi skal sub 70

Fascinerende hvor den bare snur fra en uke nedover. Ikke lenge til 71USD.

fingern til biden, + aner konturene av et OPEC+ møte der alle er gode venner i godt selskap (les: kartell) Og betyr dette at russland kommer til å rette seg etter ingåtte avtaler? eller er dette en øvelse i signatur på toalettpapir?

2 Likes

OLJE: RÅOLJELAGRE I USA -1,6M FAT FORRIGE UKE -API

Oslo (TDN Direkt): Råoljelagrene i USA falt med 1,6 millioner fat i forrige uke.

Det fremgår av en undersøkelse fra American Petroleum Institute (API), som er USAs største bransjeorganisasjon for petroleumsindustrien.

API-tallene viser videre at bensinlagrene falt med 1,0 millioner fat, mens destillatlagrene falt med 0,2 millioner fat i forrige uke.

1 Like

Kortsikt, men oppgang er oppgang.

2 Likes

Ida er på vei i land i Louisiana, I en hastighet på 275kmh. Regner med med det blir godt driv i oljen kommende uke. Dersom opec i tillegg beslutter å holde igjen planlagt produksjonsøkning så :rocket::rocket:

Kan nok se øvre halvdel av 70-tallet, men spørsmålet er hvor lenge. Sånne stormpåvirkninger er normalt kortvarige så jeg er mer spent på OPEC±møtet

(og en liten ting tilslutt. Ida beveger seg med en hastighet på ca 20-25 km/t)


Står vel 225 km/t i parentes…?

140mph/225km/t er makshastigheten på vinden inne i orkanen. 25 km/t var vel hastigheten orkanen som system beveger seg vestover med?

Gikk litt raskt i svingene der😅

1 Like

Spørsmålet er om dette allerede er priset inn?

Jeg tenker at det burde være, det, men markedet slutter aldri å overraske meg. Men futurebildet har snudd i løpet av dagen og ser en anelse grønn ut nå.

1 Like