Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Olje !!

Jeg kan for øvrig ikke tenke meg at Russia blir kastet ut av Opec + , hele gjengen har stor fordel med at de tjener penger som aldri før. Men spell for galerie skjer hele tiden.

2 Likes

Dette må fortsette - ingenting fundamentalt som endrer seg fra politikerne for å stoppe energikjøret.
Fyller på litt XLE og XOP samt BOIL. Tror dette pågår over sommeren til politikerne setter ned foten.

JP Morgan ser høy oljepris fremover

Her er en som mener det motsatte Citi Group

Nå har de bommet ganske solid den siste tiden der da :joy:

OLJE: KOMPENSERING AV RUSSISKE VOLUMER I OPEC+ KAN BLI GODKJENT GRADVIS -REUTERS

Oslo (Infront TDN Direkt): En kompensasjon fra bortfallet av Russlands oljeproduksjon kan bli godkjent av OPEC+ gradvis, og det er ingen garantier for at en full avtale vil bli nådd på torsdagens OPEC±møte.

Det sier en OPEC±kilde til Reuters torsdag.

Ifølge kilden produserer Russland rundt en million fat pr dag lavere enn kvoten under produksjonsavtalen i OPEC+.

Videre sier en OPEC-kilde at en beslutning om kompensasjon av russiske volumer på torsdagens møte er høyst sannsynlig.

Artikelen er lagret 3.mai Mens andre medlemmer sliter med å øke produksjon kan Arabia ikke bare øke og bringer prisen ned tenker jeg. Hvis Arabia tar ikke hensyn til øvrige medlemmer kjærer det seg selv. Hvis Arabia senker olje for mye kommer også USA olje satsingen innenfor shale produksjon i fare.
Interessant og politisk stort spill.

2 Likes

Solid takk for deling!:grin::+1:

Politisk spill ja.

Dersom JMMC øker target er jeg spent på hvordan figuren ser ut om noen mnd.

2 Likes
1 Like

Opec+ enige om produksjonsøkning
Opec+ er enige om å øke oljeproduksjonen med 648.000 fat per dag i juli og august, melder Bloomberg.

EIA (wk ending 29 May)
Crude:-5.068M
Cushing: 0.256M
Gasoline: -0.711M
Distillates: -0.530M

Forøvrig veldig spent på det ubekreftede møtet mellom Biden og Prinsen av Saudi.

1 Like

Hvor fant du det chartet? Nice!!

Ikke nok til å demme demand - olja opp

Angela Merkel burde vært fengslet.

IEA har siden 2004 advart den tyske regjeringen mot å bli for avhengig av russisk rørgass. Også den tidligere amerikanske presidenten Donald Trump har advart Tyskland om at landet har gjort seg altfor avhengig av russisk energi.

– Denne energikrisen er mye større enn oljekrisene på 1970- og 1980-tallet. Og det vil nok vare lenger, sier Birol.

3 Likes

Komitragisk at den tyske delegasjonen bare satt å lo når Trump uttalte dette :man_facepalming:

4 Likes

Får ikke lest den fordi betalingsmur. Interessant å få innsikt i vurderingene til RE.

2 Likes

Uten å spore helt av og bli konspiratorisk. Tipp i hvilken del av Tyskland hun vokste opp :stuck_out_tongue:

2 Likes