Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

tilføyer fra min “Blå” bok :blue_book:

2 regler ved oljeforbruk:

1 . 0% Global “GDP” vekst = 3,5% nedgang i Oljeetterspørsel.

  1. For hver prosentvis økning i global “GDP”,så vil Oljeetterspørselen øke 1,6 ganger
2 Likes

Jeg blir overrasket om sanksjonene ikke nedjusteres etterhvert som kulden setter inn, ja.

«President Joe Biden oppfordret også onsdag amerikanske oljeraffineringsselskaper til å gjøre mer for å øke forsyningene og senke bensinprisene.

«I en tid med krig er det ikke akseptabelt at overskuddet overføres direkte til noen få amerikanske familier», skrev han i brevet, som gikk til blant andre Exxon Mobil Corp., BP og Shell.»

Kilde:

Nå skal en ikke dømme hunden med hårene, men av og til fremstår Biden uten realitetsorientering. Lurer på hva rådgiverne hans gjør eller om de bare stikker hode i jorden.

2 Likes

EIA (wk ending 10 June)
Crude: 1.956M
Cushing: -0.826M
Gasoline: -0.710M
Distillates: 0.725M

#OOTT | US DoE Crude Oil Inventories (W/W) 10-Jun: +1956K (est -2200K; prev -2025K)

  • Distillate: +725K (est -500K; prev +2592K)
  • Cushing: -826K (prev -1593K)
  • Gasoline: -710K (est +500K; prev -812K)

Og hvor mye tappes fra spr pr mnd?

jeg får lyst å grine :man_facepalming: Helt fkking utrolig. Håper virkelig de leser svaret fra Exxon GRUNDIG (egentlig, håper jeg dette er en smakløs politiske dans, og at det ikke er noe de faktisk mener)

Det er politikk. Biden kan ikke påtå seg skylden for situasjonen, så nå er det bare klaging på alt og alle.

3 Likes

Pr nå slippes ca 900k-1 mill fat pr dag fra SPR

2 Likes
2 Likes
1 Like

Hei folkens - vet dere om det finnes noe tilsvarende BOIL og KOLD for natgas i europa?

5 Likes
5 Likes
3 Likes

Anbefales på det sterkeste!!

5 Likes

hvorfor….

Følg tråden.

Dette er bare midlertidig tror jeg…

Edit: et alternativ til Josh

2 Likes

Den kommer på mandag hvis det ikke blir bedret ut over kvelden.

Screenshot 2022-06-17 at 21.12.01

Sjekk dj us energy gass

Djusen

Sp500 energy

Lurer på hva årsaken er?

Anbefaler igjen siste episode Macro voices med Dr. Anas Alhajji.

https://twitter.com/i/spaces/1BRJjnQnRyaJw

1 Like