Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Virker som det er 190 mill som er planen

If 190 million is the correct number of emergency barrels, as we believe it is, there remains 66 million to release . At the SPR emergency release rate over the last twenty weeks of 877,000 barrels per day, the math suggests 75 more days of SPR releases, ending December 9, 2022 .

If only 15 million barrels remain to be released rather than 25 million, the release could theoretically be shortened to end closer to mid-November.

Utilizing prior SPR release timing, however, suggests a mid-November or even early December end is unlikely . Prior release cadence suggests the final release will occur between December 11th and January 13th, potentially pushing the final barrels into 2023.

1 Like

Selv om jeg tror opec gÄr med pÄ dette sÄ blir det ikke uten krangling. Dette blir en Big FU til USA og nuller ut spr effekten.

1 Like

I teorien skal jo SPR effekten gĂ„ ut snart. SĂ„ hvis de kutter produksjon fra november sĂ„ er det jo i praksis Ă„ si til USA “NĂ„ som dere er ferdige med Ă„ ta ut fra de strategiske reservene
 gratulerer med enda stĂžrre problemer enn fĂžr dere begynte!” :slight_smile:

Enig i at det er hÞy sjanse for at Russland fÄr det som de vil. Men garantert er det nok ikke.

2 Likes

Tyskland har jo undertegnet avtale med Emiratene om gass leveranser, muligens med flere land i gulf omrÄde.

Tyskland inngÄr gassavtale med Emiratene | ABC Nyheter

Vel. I teorien er teori og praksis det samme. I praksis er det ikke det. :wink:

Hvis du ser bare noen fÄ innlegg over det jeg svarer deg pÄ sÄ ser du den jeg linket til. SPR-slipp kan muligens foregÄ ut Äret

1 Like

Jeg ser ingen motsetning mellom hva du skrev og hva jeg skrev egentlig.

Jeg tror at det mest logiske er at de slutter Ä trekke fra reservene i midten av november, etter mellomvalget, og etter Ä ha tatt 180+ millioner fra de strategiske reservene (i stedet for 190). Kan det gÄ ut til desember? Sure.

Men grunnen til at jeg skrev “i teorien” er faktisk at jeg tror det er vesentlig sjanse for at Biden-administrasjonen velger Ă„ fortsette med galskapen enda lenger, og bruke enda mer fra de strategiske reservene, potensielt helt fram mot mars/april.

SÄ det var mer for Ä signalisere at jeg vet at i teorien skal dette slutte snart, men i praksis vet vi ikke nÄr det slutter fÞr det faktisk slutter. Ting kan endre seg politisk, og det er veldig vanskelig Ä basere seg pÄ at politikere skal ta fornuftige beslutninger for tiden.

1 Like

Dersom opec reduserer produksjon med 1 mboed vil ikke usa da bli «presset» til Ä fortsette?

Si det. Oljepris og pumpepris har jo kommet godt ned fra ÄrshÞy sÄ det kan vÊre de tenker at de kan stoppe?

https://ycharts.com/indicators/us_gas_price

1 Like
2 Likes
2 Likes

Begynner vi Ä nÊrme oss «spikern i kista» for Irandeal nÄ

6 Likes

Kanskje sanksjoner mot Saudi med det samme ? :joy:

2 Likes

Eller sitte price cap pÄ Saudi olje - 12 usd

1 Like

NĂ„ er vi veldig close.

2 Likes

Den kista har mer enn nok spiker nÄ. Vi ser ingen avtale fÞr et eventuelt regimeskifte.

1 Like

Det gjĂžr godt for egoet;)

Er ikke dette bull tankere?

Skulle kanskje ikke trodd det mtp kursutviklingen i USA igÄr


2 Likes