Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 2

Fra investing.com:
Brent futures Oct 2024: $80.28
Brent spot: $79,66

Til uka blir det vel focus pÄ OPEC, Israel, Kina-tall og USA.

2 Likes

https://x.com/FirstSquawk/status/1817985752397135943

2 Likes

Klart folka i Vitol mÄ tjene mye penger:

image

Fra Zerohedge pÄ twitter

Another huge draw:
Crude -4.495MM, Exp. -1.1MM
Gasoline -1.917MM
Distillates -0.322MM
Cushing -0.929MM

2 Likes

Litt mindre trekk i EIA talla kontra API:

EIA (wk ending 26 July)

Crude: -3.436M

Cushing: -1.106M

Gasoline: -3.665M

Distillates: 1.534M

Monthly Crude oil imports (kbd)
image
(kilde: Kepler & Vortexa)

Publisert 11:14

Oslo (Infront TDN Direkt): OvervÄkingskomiteen til Opec+ (JMMC), som mÞtes torsdag, ventes ikke Ä anbefale noen endringer i produksjonspolicyen.

Det sier tre Opec±kilder til Reuters torsdag.

Ganske ballsy veddemÄl med rentekutt incoming eller?

Resesjon>Rentekutt

2 Likes

Synes denne er ganske interessant, supply- demand har bare forklaringsvarians pÄ R= 0,11, mens comparatory inventory har 78%.

1 Like
2 Likes
6 Likes
2 Likes

https://www.reuters.com/business/energy/large-revisions-us-energy-data-leave-traders-analysts-befuddled-2024-08-05/

That, and revisions to other products, flipped the tally of U.S. oil demand to a seasonal record of 20.8 million bpd in May, 800,000 bpd higher than the weekly estimates. Similarly in April, oil demand was revised higher by 400,000 bpd from the weekly estimates.

:rofl:

2 Likes

Kjus er den beste til Ă„ formidle drivere til olje og gass samt fremtidens utsikterđŸ›ąïž

4 Likes

Kjus har jeg enorm respekt for.

Jeg ler hĂžy av Molnes i opptaket. Kunnskapsrik, i aller hĂžyeste grad, men han bringer ikke Kjus ut av fatning om Japan.

1 Like

Til Ä vÊre aksjekommentator og si noe fornuftig og mene noe om alt, sÄ synes jeg han er dyktig. Men det er klart at jo mer du har Ä dekke jo stÞrre feilmargin har du pÄ enkelte ting. Ingen som vipper Kjus av pinnen i hans felt.