Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Det spørs hva Holmes sier, sier han opp, så blir det opp.
Sier Holmes ned, så blir det ned.
@holmes styrer olja, eg ville ha hørt med han:)

6 Likes

Hørte Torbjørn kjus fra DNB i en podcast sitere @holmes fra Tekinvestor, han var vist bull olje. :wink:

7 Likes

Ble ikke ATH i dag (intradag). Skuffende…

Har kjøpt meg 10k i Qec idag eg

Se olja, som en okse…ser vi 55 iløpet av dei nærmeste dagene…
54,3 og råsterk!

Kommer oljetiden tilbake ?

2 Likes

Var det ikke på 60 at skifergutta starter opp igjen? Så den går vel til 60 før den snur en runde til

2 Likes

Satser på at den blir liggende mellom 55-58 da :slight_smile:

Stor motstand rett under 70 usd, så 65-70 tror jeg i hvert fall ikke er umulig. Mulig det starter opp mer produksjon på 60, men det betyr ikke at prisen stopper der. Jeg personlig tror den kan gå enda lenger ca 70-75.

1 Like

Skifergutta som @Hakon nevner har rimelig kort tid fra oppstart til de begynner å levere olje, og jeg tror alt over 55-60$ vil få dem til å sette igang maskineriet. Prisen er forsåvidt en annen sak hvor jeg tror jeg overlater spekuleringen til @holmes. :smiley:

2 Likes

Nå har jo skifergutta klart å kutte kostnadene sine, sånn at skifer er rimelig å utvinne, ved hjelp av fracking, tror dere ikke at dei berre køyre på allerede nå da ?

Fracking har ett rufsete rykte på seg blandt miljøforkjempere, skulle det en gang bli forbudt, så vil det gjøre noe med oljereservene og presse prisen himmelhøyt igjen. ( er ikke noe eg regner med )
Uten at eg er helt sikker, så tror eg skiferoljeproduksjo i USA utgjør ca halvparten av den totale produksjonen, og langt mer enn hva produksjon på norsk sokkel er ( noe sånn som 1-2 ganger mer, tror eg )

For mine Qec’er, så ønsker eg self fracing gertelig velkommen, men for norsk oljeøkonomi og alt det fører med seg, så kunne man ønske seg en kraftig reduksjon i skiferen

USA har kommet ned en del, de gjør vondt, og mange har brent seg, men det stemmer så klart at dette legger en demper på oppsiden. Det som vi også ser er at andre land har økt produksjon på tross av lavere pris, så det er jo litt å ta av der hvis de kommer til enighet.

Samtidig har vi en relativt sett sterkere etterspørsel her nede, målt mot 100 USD. Halv pris betyr at flere bruker mer olje.

Helge Larsen snakker om Qec

http://play.borsen.dk/klip/580cdd9dd99b63192e1f7742

Tar med paretoanalyse, unrisked kr 20, ( kursmål 3 kr )

http://www.paretosec.no/pareto-tv/questerre-attraktivt-bet-paa-hoeyere-oljepriser

1 Like

Hamstrer Qec idag, tipper dei melder om konkurs snart :wink:

Ref “hamstrer”, alt er relativt

1 Like

En knallhard påstand fra kronn, vi ser olja smake på 56 innen 24t

1 Like

Du får ta deg av de små krusningene :slight_smile:

1 Like

eg har lært meg å bli litt nøktern siste tiden :wink:

1 Like

Hvorfor så sur olje ikveld da ?

svake lagertall

Spetalen på jakt etter konkursbo. Tolker det dithen at han forventer en bedring i markedet. Ser også ut til at småaksjonærene blir utvannet.

1 Like