Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Heldigvis ikke :smiley: Takket være funcom har jeg ikke noe cash til å spekulere i noe annet…

Edit: Stenger den over 57 på brent og 54 på wti så har nok jeg tatt feil… Det vil være veldig bull for oslo børs da

1 Like

Hvor langt ned kan SDRL gå? Virker morsomt med en kort trade der nå.

Jeg har hørt flere “eksperter” si den skal i 0. Blant anna sissener

Hehe, ja lov å drømme for shortere. Han hadde jo helt rett i shorten fra 30-15. Noe sier meg at Seadrill er too big to fail for å si det sånn, og det kan se ut som at den reprises til MCAP på 8mrd nå til man vet mer om finansieringen.

Mulig. Men den er vel i live ene å alene takket være fredriksen… hvis han en dag finner ut at han er lei av å åpne pungen… jeg tør ikke røre selskapet med penger av betydning hvertfall.
AksjeNM kanskje

Jeg snakker om timer intradag altså : ) Den haren kan hoppe alle veier, men konkurs tror jeg er veldig lite sannsynlig.

1 Like

Synd olja gikk ned der gitt : )

Ser ut som jeg fikk litt rett gitt. Fin short på torsdag kveld. Så får vi ser om den bryter ned igjennom trendkanalen og det blir en litt mer alvorlig korreksjon.

Jeg sa kjøp på 44 og vent gjennom dippene på 70-tallet. Synes det er litt tidlig å si at noen har fått rett? Hva var det du traff på 57 til 55?

Ja sånn ca det jeg traff. Og med det har jeg hittil 180% avkastning. Riktignok kun inne med 5k. Brukte et sterkt gearet tradingprodukt.

2 Likes

Ok da har vi forskjellig horisont. Jeg spår ikke rett opp til 70, den vil svinge seg oppover (hvis jeg får rett).

Ja okei. Fullt mulig vi skal til 70. Men har en knapp på at vi skal til 50-52 først :slight_smile:

1 Like

Ja, det kan fint skje!

POFF! Der fikk QEC fart i seilene. PAS handlet plutselig i store kvanta.

Questerre today increased its total estimated resources in the Utica shale gas play by 30% to 5.8 Tcf or almost 1bn boe net, which combined with higher assumed recovery per well lifts our NAV and Target Price to NOK 12.0 (previously NOK 9.0).

Kilde: http://www.paretosec.no/selskap/questerre-energy-corporation

3 Likes

Jaran Rystad spår ny “oljesmell” i år:

1 Like

Først skal den opp til 70-tallet

Prøvde meg på 5,11 i sluttauksjonen i dag. Holdt akkurat ikke. Prøver på nytt på mandag. Håper på tilsvarende inngang. Har litt troen på QEC i mars.

Hedge funds bring WTI net spec position to new all time bullish high, up 23,299 positions to 413,637: CFTC

I dag ble det kjøp på 5 blank. Akkurat nå sitter jeg med en uggen følelse av at det ikke var et lurt kjøp.

Tror det kan vise seg å bli en god inngang på litt sikt. :slight_smile: