Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Ja, skal ikke se bort fra at det kan svare seg mot sommeren, men tror det skal settes et gulv lenger ned.

Dumper seadrill og restrukturerer øvrige selskaper.
Farlig å gå til sengs med Fredriksen i dårlige tider :wink:

1 Like

Olje nede å tester SMA 100? kanskje noen kjøpsmuligheter imorgen

Fritt fall… ikke bra

(En liten klapp på skulderen min)
@holmes

Jo jeg sa kjøp på 44 og vent, den kan fint gå ned litt og fortsatt treffe mitt scenario. buy the dip.

Ned til 49-ish er fortsatt veldig greit i forhold til mitt scenario.

Hva er årsaken til dette fallet da? Har ikke fulgt så tett i det siste…

Høye oljelagre tror jeg

1 Like

Overdreven optimisme i oljemarkedet blant spekulanter og overraskende lagerbygging

1 Like

Muchos oljos på lager ja…

Hva med olja nå,
Under 50 så er vi ned på 47-48, kommer det ett nytt oljecrack!?

Snur den over 49 er det helt greit og fortsatt en fin stigende trend. Under 49 vil ikke være bra, men jeg tror den skal videre opp

Får vel legge inn denne da :slight_smile:

1 Like

Skjønner meg ikke helt på analysene. Noen sier opp mot 70 kr, mens DnB har kursmål 24. Shorte kandidat?

Har ikke lest noen av de så nøye.
Antar at den ene ser for seg at det blir betalt en pris basert på fremtidig inntjeningspotensiale, mens den andre tar for seg øyeblikksverdien basert på ordrebok og forventet markedsutvikling.

Da vil man kunne få såpass sprikende kursmål.

Shorting vil nok være god butikk hvis ryktene viser seg å kun være rykter

Hva skjedde med olja nå ? Har flere ganger idag og igår vurder å kjøpt bear brent, men vert litt for feig der

Opec mnd rapport, skal du trade olje bør du vite slikt på forhånd. Strengt tatt :slight_smile:
Det er en annen liga en OSEBX verdipapirer :wink:

2 Likes

Det skal eg ikke krangle på :+1:

Jeg har tradet min del olje. Det er så til de grader volatilt ifm tall og meldinger, det må bare oppleves, for å tro og forstå de markedskreftene. Selv funcom aksjonærer på heftig party dop hadde bleknet i forhold :wink:

Eg satt en tid med en ganske så svær beholdning i Iox, på den tiden følgte eg olja tett og tradet den også, etterhvert som eg ikke lenger har noen store oljerelaterte beholdninger, så følger eg heller ikke så tett med på det som rører seg rundt.
Så eg har vert borti det, også med gearing, men aldri med store beløp og sjeldent overnattet med etn.