Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Ja, ingenting er liksom endret. SÄ prisen vil nok falle litt og komme tilbake pÄ 53-54 ish i lÞpet av kort tid kanskje?

Olja ass


Det foregÄr nok muligens et hissig tosidet maktspill for Ä kontrollere oljeprisen ifm. Aramco IPO neste Är?

Er Saudi Arabia i lommene pÄ Trump? :smiley: Blir spennende Ä fÞlge med, kan dette fÄ en motsatt effekt?

“Meanwhile, from China to Chile, leaders doubled down on their Paris commitments rather than follow in Trump’s footsteps -”

Stygt chart nÄ, olja i ferd med Ä ta ett nytt dypdykk ?

Kan aldri tenke meg at den skal ligge under 50 veldig lenge? jeg tror dette kan vĂŠre en fin kjĂžpsanledning? Mine tanker iallefall

Fader for et oljeras ass
 likner ikke grisen


Pendelen er nĂždt til Ă„ svinge tilbake fĂžr eller siden, og jo lengre ut jo hardere svinger den tilbake!

Burde kjĂžpt BEAR derivat istedenfor fĂžr OPEC mĂžtet.

Hva er evt. Ă„rsak til at den skal opp igjen? Trump for riksrett? Utsiktene ser ikke bra ut fĂžr han er ute av bildet iallefall

Ja lett Ä backtrade, sannheten er at rÄvarer er vanskeligere Ä trade kortsiktig. Ryktes at USA brÞnnene tjener penger under 50 dollar fate nÄ. Det er altsÄ rigger man kan slÄ av og pÄ dagen om jeg ikke tar helt feil.

Postet denne her for 1 Ă„r siden, var en fyr som drev med Olje Bear / bull X 10. Bare for Ă„ nevne at giring er risikosport.

Ja

Jeg har heldigvis ikke kjÞpt det derivatet for noe annet enn bare smÄpenger. Mest bare for Ä bli kjent med instrumentet liksom. Det svinger godt i x12ern :slight_smile:

2 Likes

Blytung, bÞr snu her nÄ, ellers blir det pÄ ny krise

@holmes hva tenker du om olja nÄ ?

Samme som tidligere, best Ă„ vente her og la markedet vise vei:

Er du blitt kjent med det nÄ ?

1 Like

Ja, det har jeg. Tror jeg kommer til Ä se litt pÄ de ETN produktene som gÄr pÄ indexer, og kanskje ogsÄ aksjer.

1 Like

Synst etn kan bÞre gÞy, *12 er litt drÞyt synst eg, har ogsÄ sjeldent overnattet med sÄnne papirer

1 Like

Olja ass
 nye skuffende lagertall (visstnok) og nye prisfall


Vi skal vel sikkert ned og sette en dobbel bunn litt over 25 USD.

2 Likes

OPEC har det ikke lett

http://nordic.businessinsider.com/contentassets/686c22a9d3d54d9bb3f5c6fa76965cf9/5944100d9a7af500028b4cf5.jpg?preset=article-image

http://nordic.businessinsider.com/baker-hughes-oil-rig-count-june-16-2017-6?r=US&IR=T

1 Like

Nei, det virker som om kutt-strategien er feilslÄtt. Prisen har stabilisert seg (relativt) pÄ et nivÄ som shale-produsentene virker Ä leve fint med, men som de store OPEC aktÞrene ikke kan leve med. Ytterligere kutt virker det kun som om S-Arabia og kansje Russland kunne vÊre med pÄ.
En ny runde med Ă„ oversvĂžmme markedet med olje vil enten svekke SA sin posisjon i OPEC, eller svekke OPEC sin troverdighet og posisjon i markedet.

SÄ da spÞrs det hva som gjenstÄr av tiltak
 Politisk destabilisering virker Ä ha begynt allerede

2 Likes