Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Håper Donald får over 70 dollar fattet til julefeiringa :slight_smile:

Speaking of OPEC and cuts, that’s another factor that has been pressuring prices in the last few days. Saudi Arabia was the first to mention cuts, but this week, Khalid al-Falih made it clear that the Kingdom won’t be the only one to cut. Nigeria, meanwhile, has signaled it may not be on board with another production cut. Libya has already asked for an exemption. Russia is taking its time making up its mind. In short, the outlook for the cuts is at the moment uncertain.


– Putin er nok fornøyd med en oljepris på rundt 60 dollar fatet, mens Trump ønsker lavere oljepris til fordel for den amerikanske forbrukeren.

Johannesen viser samtidig til at oljeprisen ved lunsjtider i torsdag snudde oppover, etter rykter om at Saudi Arabia og Russland er i samtaler om et kutt i produksjonen.

1 Like

Nå begynner overskriftene å bli negative. Nærmer vel oss snart bunnen da

2 Likes

Det sikre tegnet hadde vel vært om noen eksperter begynte spå 30 dollar fatet! :laughing:

2 Likes


Hadde sansen for denne både Peter Warren og Torbjørn Kjus her. Overreaksjon opp, og overreaksjon ned, grunnet investorer satser mer i stede for å sikre seg ved oppgang.
Siden 70-75 området blir et midtpunkt i mellom disse, slår det meg som et mulig øvre fornuftig intervall for oljen. 60-65 som nedre fornuftig intervall. Fundamentalt fortolket med kaffegrut og sysning. Om jeg skulle være inne på noe foreslår det intervaller når en bør kjøpe i oljeselskaper, og når en bør selge i oljeselskaper per i dag og vil tro i løpet av 2019.

2 Likes

Den blå sonen har mye kurshistorikk, så nåværende kurs kan være verdt å følge med på. Får vi en close over 62, så vil jeg tro at 70 er innen nær rekkevidde mtp hvor extended vi er til nedsiden. Følg med!

1 Like

Ta det jeg skriver nå med en klype salt da jeg bare har hørt rykter.
Det som er fakta er at USA sender en hangarskips gruppe til midtøsten som et svar på Irans testing av ballistiske missiler.

Ryktene vil ha det til at Iran truer med og stenge Hormuzstredet.

Ryktene vll ha det til at USA lnsker å ta Iran :slight_smile:

Kan noen hjelpe meg? Jeg leter etter et pie-chart som viser inndelingen av verdens oljebruk. Altså, hvor mye av totalen går til personbiler, hvor mye til flytafikken, hvor mye går til shipping etc. Vet liksom ikke helt hva jeg skal søke på google.

Dette er for all energi og i EU, men regner med det ikke er så annerledes for olje

image

1 Like

Her er fra samme kilde ser det ut som, men skal være for olje.

Kina 2014

Bilderesultat for oil consumption by sector

IEA 2015 og spådom for 2040.

Hey heey, Norge :heart_eyes: , men den i midten viser til globale tall.

Dekker dette det du lurte på @UMVS ?

3 Likes

Supert! Mange takk :clap:

Saltvedt spår at oljeprisen skal ned.

Så da kan man omtrent være sikker på at den skal opp!

Nja, hun er vel førstemann ut med en slik spådom. Og det der kan vel knapt kalles en spådom, vi er jo så å si på 58.
Når noen kommer å sier vi skal til 45, da er vi der.

Som sagt :grin:

1 Like

Vi ligger fortsatt å vaker i rangen 58-62.5. Mtp konsolideringstiden så vil jeg tro det kommer en eksplosjon en av veiene når vi får bruddet, noe som fort kan dra med hele aksjemarkedet en god stund. Selve vimpelen ser i utgangspunktet ut som et bear flag, men stikkene den har gjort opp(markert i grønn boks), sier meg at dette med stor sannsynlighet kommer til å bryte opp.

1 Like

Bryter 56…
Jeg har aldri brukt dette uttrykket før, men jeg har altid hatt lyst: Saft suse!!!

4 Likes