Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Us shale har vel basically gjort at normalprisen for olje ligger et sted mellom 50 og 70?

Vi får håpe på en kald vinter.

Jeg tok grundig feil her, for nå har vi brutt ned. Jeg burde nok ha sett på osebx før jeg konkluderte med at jeg trodde vi skulle opp fra vimpelen. Men neste punkt å holde et øye på kan være nivået olje er på når osebx når 780. Dette kan bli bunnen.

Som sagt

1 Like

Hør hva Jarand Rystad trur om oljeprisen 2019-2020 og fra 2021.
Interessant

Fra 20:21.

Skal vi videre ned?

Traff ganske greit på den da :slightly_smiling_face:

2 Likes

Begynner å bli riskikabelt å sitte short her nå, volumet faller mer og mer etterhvert som prisen faller.
https://www.tradingview.com/x/2SuwGxEv/

2 Likes

Ganske godt forklart “hvorfor” oljeprisen er der den er.
Greit å høre når du eks sitter i bilen.

1 Like

Merkelig at disse “oljeanalytikerne” aldri klarer annet enn å forklare ting i ettertid. Det klarer jo enhver idiot.

6 Likes

Olja opp på lavt volum, motstand 55.8$ for Brent.

1 Like

Da skjedde vel akuratt det jeg sa. Oljeanalytikere kom på banen og sa at oljeprisen skulle mer ned. Dagen etter får denne kjemperekylen og bunnen er sannsynligvis satt for en god stund.

Kommer volumet i US session så…

1 Like

Synes Brent Oil ser veldig bull ut for øyeblikket. Er et motstandsbelte mellom 63.0 - 63.75, så om vi får en daily close over dette nivået de neste dagene, så bør potensialet være der for et bull løft opp mot 71-76kr.

5 Likes

MA200 på ca 71.5 også, bra target kanskje

2 Likes

Vi hadde en diskusjon for en tid tilbake på utvinningskost hvor jeg sa $5 pr fat. Her kan dere se hva Equinor sa under CMD. Er nok rimelig å anta at om målet er fremdeles $5 i 2020 så er kost lavere i dag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sprøtt. Hvordan kan ett felt klare $5 mens Martin Linge trenger hele $69?

Er det ellers noen som vet hvorfor olja stuper på høyt volum i dag?

Se makro: Veksten er i ferd med å revideres ned, noe som vil gi lavere etterspørsel, kan være en del av forklaringen

Martin linge var et prosjekt de overtok fra Total, platformen hadde mye feil og MYe måtte gjøres i norge.

Ganske enkelt igrunn

Er vel ikkje den enkleste oljen å produsere siden det tok 40 år fra funn til produksjon.
Helt utrolig at det går ann å bomme med 59% over budsjett. Det er jo ikkje første gangen sin bygger plattform. Dårlig tid hadde dei heller ikkje.
Og så skal dei ha strøm fra land? :face_with_symbols_over_mouth:



1 Like

Ja ok, tenkte kanskje det var noe mer oljespesifikt.