Diskusjon Triggere Porteføljer

Den store OLJE tråden 🛢

<%- if @topic_view.topic.tags.present? %>
<%= t 'js.tagging.tags' %>: <%- @topic_view.topic.tags.each do |t| %> <%= t %> <%- end %>
<% end %>

Mye olje snakk rundt omkring. Kanskje greit å ha 1 felles tråd hvor vi kan diskutere oljeprisen? :slightly_smiling:

7 Likes

Oljeprisen i 40 til uken?

2 Likes

Egen tråd om olje er bra :slightly_smiling:
Har trua på analysen til @holmes, så 40$ er ikke umulig

1 Like

Syns det blir litt i drøyeste laget og kalle de lønnsomme, hehe… :slight_smile:

1 Like

Ny nedgang i aktive rigger :

http://gis.bakerhughesdirect.com/Reports/StandardReport.aspx

1 Like

Bra tiltak! Jeg har laget en ny kategori kalt råvarer og plassert denne tråden i den :slight_smile:

2 Likes

@holmes, er støtten fortsatt 32$?
ser vi har begynt å bevege oss nedover igjen

34 er vel den første støtten

thx.
Oljen reagerer litt “rart” på fundamentale nyheter om dagen, så TA virker å være tryggere å bruke… Mulig det reflekterer et bedret syn på fremtidig marked.

Olja lukker over 36 ikveld og bruddet opp er et faktum.
38 til helga ?

1 Like

Shorterne er ikke veldig komfortable med situasjonen nå :slight_smile:

2 Likes

Men det er eg :slight_smile:

1 Like

Nydelig med en råvare tråd.

Har vært litt borte fra daytrading siste tiden, ettersom jeg bare venter på at olja skal finne støtter for alle mulige bulls. Nå er vi i en fase hvor Månedlig snur til bull(er flat nå), Ukentlig, og Daglig er akkurat snudd til bull.
Martin Armstrong (sjefen for gull) har satt en merknad på WTI på 33.6, hvis daglig stenger over det idag er vi kjempebull.

Så i tillegg til at MACD og RSI (brent olja følger 4hr RSI veldig nøye) ligger til rette nå, så er også øret til de store institusjonene med på en bullperiode (De får alle med seg hva Martin Armstrong sier, siden han har knust dem i hver sving)

Legger med et bilde av hvordan det kan se ut framover, herfra kan vi fortsatt se mye nedside før vi er på toppen, men etter å ha fulgt nøye med på volum og svingninger i olja siste tida, er vi helt klart på vei til topps.

https://www.tradingview.com/x/CvPtafpg/

Har satt målet om 41.28 nå som et selvfølge, ser på muligheter for at vi klatrer rett over 43, nærme 44. Men ikke noe høyere enn det før vi skal rett ned igjen. Mine tall er kun for Brent olje.

1 Like

Det skal også sies at jeg fikk høre på jungeltelegrafen at Shale oil har kommet ut og sagt fra at når olja er i 40 igjen, så kommer vi på banen og starter opp produksjon på nytt.

Nok en grunn til at dette kun er et politisk og grafanalytisk hopp til 40

1 Like

Dette gjelder eksisterende brønner, men for å borre og utvikle nye områder må prisen opp til 55:

“It’s going to take a move up to $55 before we see anyone plan new production,” says Carl Larry, director of business development for oil and gas at Frost & Sullivan.

36,97 !
Litt ned nå, Før den bryter rett gjennom 37 Før ose åpner
Kan bli en Nice dag å ta buller på.
Skulle gjerne vert foran pc idag

1 Like

Et mulig scenario jeg har fått litt tro på nå er at den snur rundt 38-39 og ned mot 25, før det endelige trendbruddet kommer og vi får en bullish trend i oljen igjen opp fra 25 til 50-60-70 etc avhengig av den fundamentale situasjonen

3 Likes

Jeg tror det er alt for tidlig å konlkudere med at olja ha bunnet ut og er på vei opp igjen. Det er like om ikke mer sannsynlig med et fall tilbake 10 dollars enn stigning 10 dollars de neste ukene…

1 Like

Hvilke forventninger har dere til API tallene idag?
Siden de var såpass sterke forrige uke, tror jeg vi ser en svakere vekst, og kansje til og med en nedgang denne uken.

1 Like