Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Mye olje snakk rundt omkring. Kanskje greit Ä ha 1 felles trÄd hvor vi kan diskutere oljeprisen? :slightly_smiling:

7 Likes

Oljeprisen i 40 til uken?

2 Likes

Egen trÄd om olje er bra :slightly_smiling:
Har trua pÄ analysen til @holmes, sÄ 40$ er ikke umulig

1 Like

Syns det blir litt i drþyeste laget og kalle de lþnnsomme, hehe
 :slight_smile:

1 Like

Ny nedgang i aktive rigger :

http://gis.bakerhughesdirect.com/Reports/StandardReport.aspx

1 Like

Bra tiltak! Jeg har laget en ny kategori kalt rÄvarer og plassert denne trÄden i den :slight_smile:

2 Likes

@holmes, er stĂžtten fortsatt 32$?
ser vi har begynt Ă„ bevege oss nedover igjen

34 er vel den fĂžrste stĂžtten

thx.
Oljen reagerer litt “rart” pĂ„ fundamentale nyheter om dagen, sĂ„ TA virker Ă„ vĂŠre tryggere Ă„ bruke
 Mulig det reflekterer et bedret syn pĂ„ fremtidig marked.

Olja lukker over 36 ikveld og bruddet opp er et faktum.
38 til helga ?

1 Like

Shorterne er ikke veldig komfortable med situasjonen nÄ :slight_smile:

2 Likes

Men det er eg :slight_smile:

1 Like

Nydelig med en rÄvare trÄd.

Har vÊrt litt borte fra daytrading siste tiden, ettersom jeg bare venter pÄ at olja skal finne stÞtter for alle mulige bulls. NÄ er vi i en fase hvor MÄnedlig snur til bull(er flat nÄ), Ukentlig, og Daglig er akkurat snudd til bull.
Martin Armstrong (sjefen for gull) har satt en merknad pÄ WTI pÄ 33.6, hvis daglig stenger over det idag er vi kjempebull.

SÄ i tillegg til at MACD og RSI (brent olja fÞlger 4hr RSI veldig nÞye) ligger til rette nÄ, sÄ er ogsÄ Þret til de store institusjonene med pÄ en bullperiode (De fÄr alle med seg hva Martin Armstrong sier, siden han har knust dem i hver sving)

Legger med et bilde av hvordan det kan se ut framover, herfra kan vi fortsatt se mye nedside fÞr vi er pÄ toppen, men etter Ä ha fulgt nÞye med pÄ volum og svingninger i olja siste tida, er vi helt klart pÄ vei til topps.

https://www.tradingview.com/x/CvPtafpg/

Har satt mÄlet om 41.28 nÄ som et selvfÞlge, ser pÄ muligheter for at vi klatrer rett over 43, nÊrme 44. Men ikke noe hÞyere enn det fÞr vi skal rett ned igjen. Mine tall er kun for Brent olje.

1 Like

Det skal ogsÄ sies at jeg fikk hÞre pÄ jungeltelegrafen at Shale oil har kommet ut og sagt fra at nÄr olja er i 40 igjen, sÄ kommer vi pÄ banen og starter opp produksjon pÄ nytt.

Nok en grunn til at dette kun er et politisk og grafanalytisk hopp til 40

1 Like

Dette gjelder eksisterende brÞnner, men for Ä borre og utvikle nye omrÄder mÄ prisen opp til 55:

“It’s going to take a move up to $55 before we see anyone plan new production,” says Carl Larry, director of business development for oil and gas at Frost & Sullivan.

36,97 !
Litt ned nÄ, FÞr den bryter rett gjennom 37 FÞr ose Äpner
Kan bli en Nice dag Ä ta buller pÄ.
Skulle gjerne vert foran pc idag

1 Like

Et mulig scenario jeg har fÄtt litt tro pÄ nÄ er at den snur rundt 38-39 og ned mot 25, fÞr det endelige trendbruddet kommer og vi fÄr en bullish trend i oljen igjen opp fra 25 til 50-60-70 etc avhengig av den fundamentale situasjonen

3 Likes

Jeg tror det er alt for tidlig Ä konlkudere med at olja ha bunnet ut og er pÄ vei opp igjen. Det er like om ikke mer sannsynlig med et fall tilbake 10 dollars enn stigning 10 dollars de neste ukene


1 Like

Hvilke forventninger har dere til API tallene idag?
Siden de var sÄpass sterke forrige uke, tror jeg vi ser en svakere vekst, og kansje til og med en nedgang denne uken.

1 Like