Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Selg unna alle teknologiselskaper ut av landet og sats all kapital på å finne mer olje i Nordsjøen, sikkert lurt

1 Like

Det såg veldig optimistisk ut ang oljeavtalen tidligere idag, men nå kan det vel likevel se ut til at Iran kan skape trøbbel.
I såfall, blir det bear brent til vi ser 20 tallet.
Lurte lit på om eg skulle kjøpe bear på fredag, men turte ikke det

2 Likes

Det er grunn til å tro på sterke reaksjoner i markedene når de åpner mandag, og at oljeprisen kan falle betraktelig i natt – og ta Europas børser med seg.

– Hvor mye det er snakk om vet vi ikke ennå, sier Saltvedt til E24 om prisfallet.

Lørdag understreket Saudi-Arabias visekronprins Mohammad bin Salman i et Bloomberg-intervju at Saudi-Arabia kan skru opp oljeproduksjonen sin med ytterligere én million fat i løpet av få dager om en ikke kom frem til en enighet i Doha.

2 Likes

Da går vi en tung uke i møte, oljeaksjer vil gjennomgå en kraftig prøvelse som nok også vil dra med seg resten av aksjene.
De blir spennende å se hvor langt ned olja åpner ikveld/ natt.
Skulle ha kjøp bear på fredag, men der var en for stor risiko, men synst synd på dei evt har gearet bull papirer

1 Like

Ouch…

Jeg lurte på å ta et lodd i brent bear, men gjorde det ikke litt fordi jeg jo egentlig håpet at det skulle komme noe positivt ut av det møtet, men men…

1 Like

Kanskje TIL kan ta igjen litt av fallet på 35% siden jeg kjøpte da?

Forrige gang OSEBX krakket, så var det en kjempemulighet til å kjøpe Kitron. Skjer det igjen? I såfall burde jeg selge meg litt ned og prøve å gjøre en trade. :stuck_out_tongue:

1 Like

Skulle gjort, burde gjort, men gjorde ikke… Jeg kjøpte ikke bear jeg heller.

No deal var vel egentlig ventet av de fleste? Hadde vært fint med antiklimaks, men om ikke satser jeg på at investorer/långivere til olje i USA følger nøye med.

1 Like

Der ja. Jeg sitter med en solid sum bear på både Oslo og Stockholm indeksene. Tjohei

1 Like

Finner ikke igjen artikkelen i farten må på jobb, men er det ikke streik blant oljearbeiderene i Kuwait ? en klype salt men mener jeg så att streiken tok bort 40-60% av produksjonen deres
mener å huske att produksjonen falt fra 3 mill fat til 1,1 mill fat. ha en fin dag Folkens.:slight_smile:

2 Likes

Stemmer, å det ser ut til at det bremser nedgangen noe
Kanskje det Ikkje blir så ille likevel.
Hugser Ikkje helt ka olja var da ose stengte fredag, spennende å se hva den står I når ose åpner, kanskje differansen ikke blir så ille

Nei, dette her var ikke ille! Her ble det mye røyk og lite ild…

Patetisk hvordan e24 feks fortsatt har krigstypene med kraftig fall og børsen i rødt overskrifter!

3 Likes

Nesten litt skuffende med olja, hadde gjort meg klar for tilbudskampanjer i div olje aksjer.
Sitter litt småskuffet igjen her nå

2 Likes

Hva skjer i Archer, shortskvis? Jeg hadde Archer for noen uker siden, men solgte pga en forbanna teknisk støtte som ikke holdt. Smart :slight_smile:

Archer har egentlig fri bane mot 30, er det mulig da ?
Går sinnsykt, dei som kjøpte på dumpen i starten av dagen har gjort det bra.
Hadde noen Archer kjøpt på 4,5-4,70 solgt på kr 5

beklager, men hva er logikken i dette etter at Doha ble en fiasko?

1,9 millioner fat ble borte pga streik i Kuwait er min gjetning.

7 Likes

Kan det være noen av typen “Frank Underwood” som har iverksatt en streik i Kuwait for å utsette oljekræsjet av div årsaker? Hehe :slight_smile:

1 Like

Kan en løsning på arbeidskonflikten i Kuwait utløse et fal i oljeprisen?
Da kan nåværende oljepris være et fint nivå å posisjonere seg bear.

1 Like