Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store øltråden 🍻

2 Likes

I dag er det Tomasmesse, og da har vi brygget en barley wine som vi ikke skal smake på før tomasmesse neste år. Vøruteren ble litt sterkere enn vi kan måle, så dette kan bli sterkt, hvis det gjærer ut.

1 Like

Wow! Hvor mye malt?

17kg malt, 8 kg spraymalt, 1,5 kg candis til 50 liter. Føltes som at det nesten bare var tørrstoff en periode

1 Like

god jul :smiley:

3 Likes

God fredagsöl och ombyte efter all julöl :wink:

Skål :beer:

2 Likes

Lervig Supersonic. Nam!

3 Likes

Fikk mye Amundsens i julekalenderen. Synes mye var greit, men litt tamt?

Ja, de är lite upp&ner tycker jag också. Men ink&dagger är en frisk och god ipa tycker jag :ok_hand:t2:

1 Like

Den er så god! Tropisk nektar :stuck_out_tongue:

1 Like

Ikke billig med 0,75L øl for 260kr for en student. Til gjengjeld var den utrolig god

2 Likes

Den er fantastisk! Det er nok faktisk den beste ølen jeg har drukket. :yum:

1 Like

Idag dricks det svenskt, glad påsk på er!

3 Likes

Spent på denne. Imperial saison fra brewdog.

4 Likes

Den der er skikkelig god! Hele klikken min syntes den var strålende da vi hadde den på menyen i ølklubben vår.

1 Like

Ja, skikkelig frisk og god! Absolutt en god saison

Ser du hadde ei flaske Abbaye de Saint Bon Chien her for noen mnd siden. Kanskje tidenes øl. Kan være/regner med du har smakt, men Kvadratrot 225 av BFM er en fantastisk saison.

3 Likes

Ja, den var utrolig god, en av favorittene mine det siste året. Takk for tipset, har sett BFM 225 Saison på polet men aldri testet den. Skal kjøpe en flaske neste gang jeg drar innom polet.

Vart ein onkel i amerika på me i kveld. Den vart nytt sammen med denne.

2 Likes

Calusari fikk ikke mulighet til å dra på polet i dag. Så, to flasker Kolonihagen Tsjekkisk Pilsner fra Rema. Noe av det bedre jeg har vært borti av butikkøl på ei god stund. Fin, gylden farge. Litt mer creamy munnfølelse enn normalt for stilen den prøver å følge, uten at det tar noe fra den. Humlen er det som imponerer meg mest. Skikkelig Saaz-karakter: Urter, jord, en anelse mynte, litt frukt. Klassisk Saaz, som er tradisjonell for tsjekkisk pilsner.

Ellers, en liten 2cl Westhall Estate 1993, fatlagret rom fra Grenada, kjøpt hos Noorbo, en independent bottler med utsalg på Torvhallerne i København. De selger små 1dl-flasker (og større) av div god sprit og likør som de har kjøpt batcher av og flasket selv. Calusari anbefaler en tur innom hvis man er glad i god drikke og tilfeldigvis befinner seg i København :slight_smile:

God helg!

1 Like