Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store øltråden 🍻

I kveld drikker jeg Crom, en imperial stout på 10% fra Ullandløkka Nanobryggeri (mitt hjemmebryggeri). Brygget 22/3-17. Den er svart som natta og rund som (kommer ikke på noen god beskrivelse akkurat nå) Tenkte det ville passe nå.

Snart dags för fredagspils! Nåt öltips?? (Vinmonopolet tänker jag på då…)

1 Like

ca alt på bildet :smiley:

8 Likes

Jeg drakk denne i går. En god Saison, for de som liker sånt

https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Belgia/Glazen-Toren-Saison-d'Erpe-Mere/p/2200201

Stemmer i Sculpin IPA eller Habanero.

Me jelly.

God helg ! :sunglasses:

Fikk tak i den siste flaska av BFM 225 på mitt lokale pol etter tips fra @Calusari.

I tillegg kjøpte jeg Holy Moly Blackberries & Apple av To Øl og Funkyard Rose nr. 1 av Amundsen Bryggeri.


5 Likes

Jeg ser deg og høyner!

5 Likes

Blev en sån här. god men mest intressant!

2 Likes

Tok selv en risk i kveld.

3 Likes

Nice. Håper den faller i smak :slight_smile: Let me know!

Den Blackberries & Apples tror jeg kommer til å bli servert på ølklubb som jeg skal på i morgen. Amundsen synes jeg er litt opp og ned. Noen øl er skikkelig fine, mens andre er ganske middelmådige. Det høres ut som de har tatt seg flid med den der da. Skal få testa den en gang.

Klubben skal forresten debutere som ølbryggere. Jeg har brygget 5-6 øl i året siden 2012ish, men det blir gøy å få med klikken min på det. Håper noen kan ta over spirit og initiativ, da jeg sliter litt med å opprettholde mitt eget.

Skal brygge to saison med samme maltoppskrift, den ene skal tørrhumles med Amarillo, den andre skal brygges kun med Saazhumle, så litt mer tradisjonell (vet ikke om du henger med i lingoen jeg, hehe). Vurderer også å kjøre noe brett på noen liter. Gleder meg!

For øyeblikket sitter jeg og nipper på en 2cl hjemmelaget “mock” plommelikør laget med umodne plommer fra egen hage. I Japan lager de noe som kalles Umeshu, som er en slags plommehetvin laget med umodne Umeplommer, som er litt i samme gata, bare at de ofte er 13-20% mens den jeg har laga er 30ish %, så da kaller jeg det heller en likør. Umeshu i glasset med isbiter er konge! Søtt, syrlig, og lukter overraskende nok et ørlite hint marsipan.

Hvis man bor i Oslo, kan du droppe innom Gaasa i Storgata for en smaksprøve. De har som oftest noen på hylla, og plukker de bedre eksemplarene.

God helg!

@Mat Cot´Damn for et kjøleskap! God helg til deg også :v:

4 Likes

Drikker BFMen nå. Helt utrolig god! Et virkelig godt tips. Er spent på de fra To Øl og Amundsen. Forhåpentligvis er de på høyde med BFMen.

Henger sånn halvveis med på lingoen hehe. Høres som e kult initiativ.

Umeshu hørtes spennende ut. Jeg bor ikke i Oslo, men skal prøve å sjekke det ut. Hadde selv en liten åpenbaring når jeg fikk smake et utvalg av sake i forbindelse med et besøk på en omakase.

God helg!

Dags att skaka liv i øl-tråden så här lagom till ferien! Siste Sang’s Tons of Rock kan rekommenderas! :love_you_gesture:t2:

1 Like

Er på lavkarbo, så her er det Hansa Lite. Ganske nedtur for en hjemmebrygger som har brygga eget øl de siste 13 årene :joy: Men hva gjør man ikke for en liten helgebuzz når ungen og dama er borte. :rofl:

1 Like

Hansa light er jo vann… Hansa generelt er vann. Og noen av spesialølene dems virker som de bare har kjøpt inn dyr craft beer, tilsatt 9 deler vann og klistra hansalogo på.

2 Likes

Fotball og en skikkeleg god og sur en i glasset. Ha en strålende kveld alle tek’ere :beers:

3 Likes

Liker glasset. Og sikkert ølen også, uten å ha smakt den :slight_smile: Svigers bor få mil fra La Trappe brouwerij. Men aldri fått somlet meg til å dra dit.

La Trappe, men kanskje enda mer Belgia er absolutt et av mine mål å reise til ila kort tid. Det er jo så utrolig mye godt å få! Surøl er nok det beste jeg får, og denne var helt klart å anbefale :slight_smile:

Edit: @trondvh du får herved oppdrag å sjekke ut bryggeriet ved neste besøk hos svigers. Gleder meg til å høre dine tilbakemeldinger!

3 Likes

God helg!

Lite som slår komboen godt øl og Fotball-VM.

2 Likes