Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store øltråden 🍻

Der har du virkelig funnet deg en skikkelig fin en @boykie
Har drukket den et par ganger, ren nytelse!

1 Like

Kun cola on ice her!

Men godkjente øl på gutta!

2 Likes

Banner i kjerka. Ingen øl i kveld. Men en god Calles Riesling 2016.

Måtte finne en sur en jeg også, siden alle andre gjør det. Forøvrig min favoritt-sjanger den siste tiden, så det passer bra.

4 Likes

Ble noe annet enn øl her i dag også!


Fantastisk sammen med ceviche.

2 Likes

Banner sikkert i kirka nå, men til fotball foretrekker jeg industriøl :+1::smiley:

1 Like

Tips: Ægir- Gere & Freke imperial coffee stout. Noko av det bedre dei har brygga :slight_smile:

2 Likes

Nå er det jazzfestival i Kongsberg

4 Likes

Jeg ser du har et glass fra Untappd. Er det mange her som benytter seg av appen? Har selv klokket inn 150 unike det siste året og synes det er et flott verktøy :beers::beer:

1 Like

118 unike det siste året her!

Ja, har blitt i overkant av 550 unike gjennom tidene. Men har mistet litt interessen i det siste.

trondvh på Untappd også, for de som vil skåle digitalt :slight_smile:

1 Like

Tokyo fra Brewdog er et kongeøl , fantastiskt mykt uten stikkende alkohol enda det er over 16%

1 Like

Brewdog er definitivt mitt favorittbryggeri. Men de er jo ikke små lengre. Har også fått mer og mer sansen for Lervig. Heldigvis har de jo endel fellesbrygg sammen med BrewDog

1 Like

Prøvd Konrads Stout? en av mine favoritter.
Ellers kan jeg fortelle at jeg brygger på hjemmelaget kjele i kjele oppsett med pid og pumpe. Brygger vel 60 liter i slengen. Har brygget siden 2010.

4 Likes

Drukket mye alkoholfritt den siste tiden og vært gjennom det man får i butikk. Hittil så er Brewdog sin Nanny State den desidert beste.

https://untappd.comb/brewdog-nanny-state/10839

1 Like

Spiste en ost på Håndverkerstuene som var vasket med Konrad staut hver dag et par måneder. Var i grunn ikke så verst :cheese::beer:

2 Likes

Black ipa basert på Citra humle under produksjon

4 Likes

Og ikke minst nærmere 50 liter med Belgisk Witbier. Temperaturen er fin i stua så droppa gjæringsskapet. I tillegg lærer ungen å holde seg unna prosjektene til far! Ca 100 liter øl ferdig om en måneds tid.

Edit: Til info for de som ikke er frelst enda. Denne batchen som antakeligvis gir ca 47 liter øl kostet ca 470 Kr å lage. Det gir en fin halvliters pris med veldig godt øl. ABV ca 5 % ± .3%. Tok ca 7 timer fra start til vørter på gjæringsspann. Ca 2 timer effektivt arbeid, resten av tida går med på Netflix og PS4 mens samboer og unge gjør noe annet den aktuelle dagen.

4 Likes

Mmm. Citra. Hiv oppi en grape fruit :slight_smile:

2 Likes

Jeg har tidligere lagd en grape fruit IPA med grape fruite puree. Den falt i smak hos de aller fleste, men ikke helt min profil.

Edit: Skulle egentlig lage en Black IPA basert på Equinox humle. Denne har nå “skiftet” navn til Equinot(tror jeg). Denne var ikke på lager og Citra vil jeg tro var det beste alternativet. Økte Citra humle med ca 15% for å kompensere for høyere syreinnhold i Equinox.

1 Like