Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dno

Kjøpte litt her i dag. Tror det kommer rekyl her snart.

1 Like

DNO Extraordinary General Meeting Held; Resolution Passed by Shareholders

Mandatory Notification of Trade

DNO ASA: FAPE01 bond buyback

Kjøpte 10 K på 3,55 ikke mye men jeg fant ut at DNO har falt mye til og ha løftekostnad på ca 5 Dollar.Historisk har DNO vert ned i 3-4 kr et par tre ganger det er krise.Så da er det vel tid for kjøp igjen.

Tviler på at det blir billigere vertfall. Men man vet jo aldri i disse tider. Spent på om det kommer noe forbud mot shorting slik som i korea.

For DNO er vel spørsmålet mer hvor store konsekvenser denne oljekrigen og pandemien har for fremtidige utbetalinger.
Jeg husker sist hvor lang tid det tok på det verste.

Hvordan går det med kurderne?

Tatt litt i dag her og.

1 Like

DNO Announces Sharp Drop in 2020 Budget; Releases 2019 Annual Report and Annual Statement of Reserves and Resources

Det husker ikke jeg…! Hva tenker du?

6 mnd i 2009 uten betaling fra Krg, noen mnd i 2012,
og utklipp fra nettavisen september 2015:
<<- Dessverre betyr det bratte fallet i oljeprisen at KRG fortsetter å streve med å dekke sitt finansielle minimumsbehov. Men det er også anerkjent at det er urealistisk å forvente at de internasjonale oljeselskapene vil være i stand til å opprettholde oljeeksport på nåværende nivåer uten å motta noe av deres finansielle tilgodehavende på forutsigbar basis, skriver KRG i en melding.

Ettersom eksporten stiger tidlig i 2016 er hensikten å gjøre ytterligere betalinger til oljeselskapene, slik at de kan begynne å ta igjen tidligere fordringer.>>

slik har det holdt på år etter år med pusterom når oljeprisen er god og Irak ikke rasler med sablene.

Hver gang KRG sliter, tryner kursen til DNO. MEN de har fått pengene til slutt da, og kursen tikker oppover igjen.

1 Like

Og der kom det jeg sa tidligere

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/03/25/7511311/bankproblemer-i-midtosten-dno-aksjen-faller

Smått utrolig om det faktisk stemmer. Putte 1mrd $ i en jallabank og håpe på det beste?

Hvis det tok 6mnd sist å få pengene og det nå har gått 5mnd. Greit bet på at de får penger innen april da.

Hva var grunnen til at DNO ikke fikk betalt sist?

Hvis en bank er i ferd med å gå konk, så kan ikke pengene trylles frem helt plutselig?

DNO Reports Payment for Tawke License Deliveries

3 Likes

Kjøpte litt etter melding om betaling, snart enighet om kutt, oljepris godt opp og kurs etterhvert opp mot 8 i første omgang :+1: lettjente kroner :slightly_smiling_face:

8? Det er ett godt stykke fram i tid…

Et par slike dager til så er vi der. Blir spenende oppdatert shortoversikt. Tror det var mange som fikk det travelt.