Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dno

21/03-2019 08:21:11: (DNO) Completion of the compulsory acquisition of Faroe Petroleum plc shares by DNO ASA

Ser ikke så hot ut rent teknisk.

1 Like

Fin oppklaring rundt Q1 som egentlig viser seg å være solid (som vanlig), men med en god del inntekter som først blir ført i Q2:

Får vi en fin bounce fra open mon tro? :slightly_smiling_face:

2 Likes

09/05-2019 11:48:08: (DNO) Mandatory Notification of Trade

Her var jeg jaggu på jordet. Teknisk + riskoff som styrer bildet og skulle absolutt ned til lave 16 for å finne noe håp om støtte :slight_smile:

Jeg har hatt mang et wtf moment i DNO :oil_drum: , det er en skikkelig sleip ål når det kommer til TA. Mye psykologi og ofte lite fundamentalt forankret kurs. God cashflow. men kursen skal visstnok risikojusteres til nivå canargo :roll_of_toilet_paper: (les: ELEment for den yngre garde :bear: & :cow2: )

1 Like

DNO kan bli en fet melkeku og “nye Equinor”. Min første aksje jeg gjorde gode penger på, fikk først 5000 aksjer av min bestefar til jul før år 2000. Da kursen var på krona, og fikk tilslutt en real vinst på nesten 300k da jeg var 24-25 år. Nå vil de jo få minsket ytterligere risiko ifht hvor de skal lete, i tillegg til utbytter, har jo funket bra med all kranglingen i Midtøsten. Hadde Tawke ligget i Nordsjøen uten alle gangsterne rundt så hadde vel kursen stått i 100?! :see_no_evil:

3 Likes

Gikk noen rykter at Danske Bank økte kursmålet til 28 fra 24. Noen som har tilgang på den analysen isåfall?

1 Like

Dere som kjenner DNO.
Hvordan vil ein eventuelt “krig” blant Irak, Iran, USA og Saudi på virke produksjonen til DNO?

Er nok ikkje så enkelt å svare på men hadde vært interessant med synspunkt.

Blir bare synsing, men det har jo vært litt uro mellom kurdisk selvstyre og sentralmyndigheten i irak. Pengene endte jo opp med å komme til slutt. Og det ble vel og en liten premium betaling til DNO, som erstatning for manglende betaling. Så der endte jo allting godt.

Ang “krig”, så kan vel samme situasjon oppstå igjen, produksjonen går som før, oljen skal flyte. Men selve leveringen og betalingen tror jeg skal bli “interessant” tema å følge.

Det blir litt av et skrell i DNO den dagen en konvensjonell krig i regionen er et faktum. Er vel og noe av årsaken til dno / rakp rabatten. Og det vil være en kjøpsanledning til de grader. For vi vet jo alle hva som skjer med oljeprisen i slike situasjoner. Addit: og her er logikken (les: jeg tror og innbiller meg) at olja går via rørledning om tyrkia. Og det er vel ingen ved sine fulle fem som vil blande nato inn i et sånt spill.

06/06-2019 08:58:00: (DNO) DNO Awarded Two New Licences on UK Continental Shelf

Invitation to Half-Year 2019 Results Presentation in Oslo

DNO Reports Solid First Half 2019 Results, Record Activity

Dette så da meget bra ut. 20kr neste ?

1 Like

oto1 på traff svært godt på resultat i forkant (hegnar forum)
Liker veldig godt veksten, ser noen tall jeg liker godt i rapporten. Selv om Faroe blåser opp verdiene (goodwill), så er det fortsatt en svært pen vekst i underliggende assets og alle balanse verdier er små pent å se på.

Spent på presentasjonen.
Om DNO går noen vei, fåglarna vet, aldri vært særlig logisk prising på selskapet. Mye rabatt pga for sterk eier. “risiko” for at KRG ikke betaler (DNO sluttet riktignok å melde betalinger siden KRG betalingene har gått som en klokke de siste par årene).

Vekstselskap med ca PE 7,5?

Voldsomt salgspress, de som har brent stjerten på DNO’s volatilitet de siste ukene vil ut.

Fra presentasjonen:
Cashflow er lav pga en teknikalitet. I realiteten vil 60-70MUSD komme inn i Q3 pga endringer “in banking” (noe foregår med finansiering her) mulig jeg hørte feil, ser oto1/hegnar sier det er en betaling fra KRG som kom noen dager inn i Q3, effekten er den samme.

Baeshiqa ingen ny info, men tydelig på at det er 2 dype formasjoner her, hvor en av de blir testet i år og den andre ila 2020. Luringen selv gliste godt når han pratet om hvor utålmodig han selv ventet på resultatene, og sammenlignet prosessen og tidsbruken å måtte starte på nytt uten noen infrastruktur med hvordan DNO startet opp i kurdistan i 2006.

Ingen som äger detta papper?

Fossilinvestorene henger fremdeles på HO.

Joda. Sittet her fra 9 - 20 og ned igjen

Jeg har noen😉Noen annen grunn til nedgang i DNO enn generell børsuro, Iran situasjonen, samt dårlig teknisk bilde og frykt for at de vil hente penger til oppkjøp? I mine øyne, er jo denne verdt i hvert fall 16-17 og kanskje opp mot 20kr.