litt rart at både Dofg og Paratus som melder hhv 13% og 17% utbytte faller kraftig
Enig, men hele oljeservicesegmentet, i tillegg til energi, har jo surnet med fallende oljepris. Rigg blir jo også gruset. Med estimert 0,3 dollar i kvartalsutbytte for DOG så gir det over 14% om man regner kurs 10,5 og drøyt 14,5 med dagens kurs rundt 10,8.
Selv aner jeg ikke hvor veien går videre herfra, er fristet til å plukke litt her, men blir nok å sitte stille i båten en stund frem til fremtiden plutselig ser enda mer usikker ut.
ABG SC opp fea 120kr til 135kr
DOF Group: Carnegie kjøp NOK 150. Clarksons kjøp 130. Feranley kjøp 128. Pareto kjøp 135.
Denne er meget interessant- Dofg sjefen snakker om utbytte (høres veldig ut som han tror på økning fra det de guider nå) . Han mener også at det blir mer konsolidering i bransjen, og vil ikke diskutere-på direkte spm fra Molnes- hvorfor Dofg aksjonærene satt igjen med null kontra da Soff refinsnsieringen og om det skuldes mangel på en kspitslsterk eier eller om det var bankene. Det mest interesssnte er det han sier om flytende havvind og båtbehov og fartøydøgn🥳
Er spent på konsolideringen. Antar Siem vil ha sine båter inn i enten Dof, Subsea7 eller Solstad mest pga. størrelsen på disse siden han er en pådriver for mer konsolidering. Og han har god eierandel i dof og subsea7 fra før. Litt usikker hvor mye han er i Solstad?
Personlig tipper jeg det blir Dof, da Solstad er i en litt spesiell posisjon med Røkke og splitting av båtene, noe som er stikk motsatt av det Siem vil, og Subsea7 har jo egnt. Kun rene subsea/kabel båter. Ikke at det trenger å bety noe, men tror det gir liten fordel til Dof som pdd. Har den største flåten.
Siem og Røkke har en heftig historie, usikker på om Siem er ferdig med den😅 Dofg er egentlig mest mærliggende, der har jo Siem nesten 5%
Dette er Siems ni skip
Igjen får vi Dofg under 90 og jeg har fått litt utbytte og handler for det jeg kan. Spent på den posten fredag på 2-3%
In June, we took a cautious stance, as share prices had exceeded estimate revisions and we had concerns about the 2025 oil market fundamentals. While we remain somewhat reserved about the outlook for the oil market, we have a more forward-leaning approach towards equities in this report. The E&P and oil service sectors have seen a multiple contraction over the past months with share prices underperforming estimates, suggesting that some macroeconomic softness has already been factored in. Hence, we believe it is time for an E&P and oil service equities booster shot. Our best long-ideas are Vår (Buy, tp NOK 44), BlueNord (Buy, tp NOK 620), Odfjell Drilling (Buy, tp NOK 90), Subsea 7 (Buy, tp NOK 230) and DOFG (Buy, tp NOK 115). SB1M
Lurer litt på om de tar med Maersk båtene i beregningen her. For target price er ganske lik det jeg hadde før maersk avtalen.
Mitt inntrykk etter å ha lest kommentarer/analsyer fra meglerne etter at MSS-dealen ble meldt er at de avventer litt med å legge merverdi over kjøpssummen til Dodfg der til de ser at Dofg begynner å øke inntjeningen over det MSss har/har hatt-noe de jo vil men det kan ta litt tid.
Christen Sveaas’ Kistefos inn på Dof-liste med aksjer for 16 mill.