Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

DOF ASA (DOF) 🚱

DOF Group ASA - DOF Denmark presentation

Storeulv handler jevnt og trutt ser jeg, og nÊrmer seg 10%. Mulig man skulle klinke til her nÄ, men ser ut som at mange store roterer bort fra oljeindustrien og OBX for tiden, og det ser ut til Ä pÄvirke sentimentet.

High rates bid in ongoing Petrobras AHTS tender – supportive of long-term The first lot of bids Petrobras’ ongoing AHTS tender revealed DOF as the sole bidder in the first category with six vessels at USD 109,024-146,413/day. This corresponds to USD 75k+/day of North Sea equivalent rates, far above recent term contracts and (utilization adjusted) spot earnings. EBITDA for the 4Y contracts would be USD 20m+, some ~30% above our estimates for these units. As always, there are several unknowns (e.g. upgrade capex) and if the rates match Petrobras’ budget. We do not include these rates in estimates, with lengthy contract negotiations to follow and no clarity on how many vessels Petrobras will take (if any). Nevertheless, the tender appears less crowded than initially feared.

1 Like
1 Like

DOF Group ASA - Notification of trade - primary insider/close associate

DOF Group ASA - Contract termination for Skandi Implementer

Jeg er ikke overbevist om at Dofg lider sÄ mye-denne MAersk- subseabÄten av hÞy klasse setter de nÄ egne ROVer pÄ og leier ut til noen andre pÄ det som antagelig er betraktelig bedre rate evt bruker de den pÄ egne prosjekter.

2 Likes

Greit Ä komme seg vekk fra Mexico tenker jeg, synes det ser positivt ut det her. Inntjeningen til bÄten vil nok Þke og de kan inngÄ ny kontrakt pÄ bedre vilkÄr

Short term sÄ blir det nok negativt. Antar jo siden kontrakten er terminert at de ikke fÄr pengene heller som kunden skylder.

Men long term er jeg og positiv spes. mtp hĂžyere rate, hĂ„per de finner ny kontrakt mens de oppgraderer bĂ„ten med nye ROV’er.

Kontrakt gikk ut medio 26’ pĂ„ dĂ„rligere rater enn de kan fĂ„ i dag. Tror det kortsiktige tape dekkes med ny og bedre kontrakt. Hadde nok ikke gĂ„tt rett pĂ„ terminering om ikke

NÄr begynte arbeidet? Som pekepinn pÄ evt skyldkrav

Fant dette i FA:
“Da DOF-sjef Mons Aase presenterte sammenslĂ„ingen mellom DOF og Maersk Supply fĂžr jul, ble blant annet betalinger i Mexico kommentert. Da sa han at rederiet hadde mottatt betalinger til og med oktober, og at skipets dagrate lĂ„ pĂ„ rundt 70.000 dollar pr. dag.
Det kan i sĂ„ fall bety at DOF frem til nĂ„ har over 5 millioner dollar til gode hos Pemex, tilsvarende nĂŠrmere 60 millioner kroner”

Hvis vi legger til endel dÞdtid nÄ (ca 3mnd) kan vi runde det til ca 120 millioner nkr tapt for Dofg- fordeler vi det pÄ de da ca 15mnd den hadde igjen for Pemex sÄ mÄ den neste raten (jeg holder ROV/tilleggstjenester utenom her) vÊre 270knkr/dag hÞyere enn den var for at Dofg gÄr i null pÄ termineringen, alt over det blir da ekstra inntjening. Siste megleranslag for rater pÄ denne type bÄter er pÄ laaaangt over det, vi snakker sannsynligvis 400-600knkr/dag over Pemex-raten uten ROVer for en 400t kran bÄt.

Kort sagt: Dagens rate ca 70kusd/dag mens megleranslag pÄ dagens rater pÄ bÄter i denne klassen er 100-120kusd/dag (ROV/andre tjenester unntatt)

3 Likes

Du blander ikke dollar og kroner i noen av tallene? Har vanskelig for Ä tro at ratene for slik type bÄt er stÞrre enn det er for f.eks 1 semi sub borerigg. 200.000-300.000$ i dag rate er fortsatt utrolig hÞyt.

1 Like

Jeg blander ikke men jeg kan presisere valutaen pÄ tallene, enig i at det ser rart ut med usd en plass og nkr neste :slight_smile:

2 Likes

Oslo (Infront TDN Direkt): Dof Group har informert Finanstilsynet om at selskapet har gjort nye beregninger av bruksverdier per 31.12.2022, som ifÞlge selskapet resulterer i netto Þkte bokfÞrte verdier pÄ 266 millioner kroner for selskapets skip.

DOF Group ASA - Two subsea service contract awards in the APAC region

DOF Group ASA - Invitation to presentation of Q4 2024 results

DOF Group ASA - Contract awards for Skandi Implementer

1 Like

DOF Group ASA - Financial Report for 4th quarter 2024