Hvor stĂĽr det 3 kroner kvartalet? Trodde det var 3 kr ĂĽrlig? Utbytte som kommer nĂĽ er for 2024.
Korrekt at utbytte som kommer nĂĽ er basert pĂĽ 2024. De har signalisert og snakket om kvartalsvise utbytter fremover og det blir nevnt at det er snakk om flere utbytter basert pĂĽ 2024.
Men ingenting som er bekreftet enda.
Kjapp take pĂĽ Dofg her pĂĽ morgenkvisten:
https://bettingnorway.com/dof-group-q1-2025-noen-betraktninger/
Kraftig resultathopp for Dof â varsler første utbytte i juni
titter litt pĂĽ det viktige forf alle selskaper,-Cashflow!
de tjente drøy 300 millioner(i NOK) i netto kontantstrøm,og betaler ut svimlende 770 millioner i utbytte.
ja,det er fine tall i forhold til Q1 2024âŚ
men ser ogsĂĽ gjelden stiger igjenâŚ(hovedsakeligt for ĂĽ starte opp âDOF Denmarkâ flĂĽten)
interessant case,men avventer litt til da de nylig har gjennomgĂĽtt en restrukturering av gjeld,-kan samme situasjon oppstĂĽ?
Viktigste jeg mener nĂĽr det kommer til generelt shipping (offshore er ikke helt shipping, men mye likt) er ordreboken.
Pdd er jo inntjening veldig høy. Sü lenge ratene vedvarer vil offshore sektoren gjøre det bra fremover. Nybyggene har tatt seg litt opp men ikke nok til at det kommer til ü redusere ratene noe voldsomt fremover. Sü er jo mye av kapasiteten til verftene opptatt dermed er det begrenset hvor mye mer skip det kan komme pü markedet de neste 2-3 ürene.
Personlig kommer jeg nok til ĂĽ beholde mine aksjer minst 1 ĂĽr om ikke lengre. Fremtidsutsiktene ang. Hele oljebransjen er litt sĂĽ som sĂĽ, sĂĽ er vel eneste jeg ser pĂĽ som negativt.
Børsmygg til himmels pü positiv Oslo Børs