Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dune-spill / avtale med Legendary Entertainment (Funcom)

Kortsiktig, kanskje, men vi har ikke release date for spillet. Tenker realistisk det ikke kommer før neste år. Men man kan jo posisjonere seg rundt sommeren slik min plan er og ri film-hype inn mot launch av spillet.

JEg tror det kommer på ComicCon 23-26 juli.

Men det er andre som er ganske sikre på April.
De har jo større behov for å bygge IP enn det SW hadde.

“I have inside sources at Warner Bros, they told me that they are very confident with DUNE. The film will be PG13 but that’s not because of the studio, but Villeneuve himself wants it that way. The film will have a videogame and toy line coming. Big marketing push starting from June. A sequel is close to being greenlit for a 2023 release date. WB plans to adapt not only the books of Herbert but of his son too. His son got involved with the film.”

http://boards.4channel.org/tv/thread/124993453/dune-franchise

Juni här. E3 push av spelet?

4 Likes

Det er jo en mulighet.

…over 12 millioner solgte eksemplarer

Fasit er ~20 millioner solgte.

Vi får være edruelige og regne med at spillet selger omtrent som bøkene da.

Kanskje litt færre, da blodfans sikkert kjøpt både hardcover og pocket.

3 Likes

Husk at blodfans av spillet får plenty med DLCs ;D

1 Like

Kanskje Funcom skulle samarbeidet med Jo Nesbø. Han har solgt totalt over 30 mill bøker han også :laughing:
Fordelt på en del bøker da.

Men er vel fantasy som er den kategorien med de største selgerne. LOTR har vel 150 mill.

3 Likes

Science fiction er en mye mindre genre enn fantasy som ringenes herre og star wars :slight_smile:

Men ganske ok likevel :slight_smile:

Er ikke star wars science fiction mener du?

1 Like

Er jo en litt ullen grense mellom de to kategoriene synes jeg. Mye fantasy med en god dose sience fiction i seg vel :blush:
Star Wars er jo ett eksempel ja. Eller Star Wars er vel Sci-fi med fantasy innslag mest kanskje :smile:

1 Like

Star Wars er space fantasy /space opera

Det er Dune også.

Star Wars har “lånt” (stjålet) svært mange elementer fra Dune.

3 Likes
5 Likes

I think this will blow people away the way LOTR did 20 years ago, the way Star Wars did 40 years ago. It’s not Jodorowsky or Lynch, but maybe Villeneuve has filmed the unfilmable

Tenk at lille Funcom har fått rettighetene til å lage minst 3 spill i denne IP’n - ganske kokkos, og aldeles reflektert i mcap.

Villeneuve har kalt Dune «StarWars for vokse». Andre kaller det «Sci-Fi / Fantasy sin LOTR».

1 Like

Gått meg hus forbi men er det sakt hvem som lage spillet?

Edit, legendary studio men er det noen andre i tillegg til de? Og hva har de laget av spill tidligere?

Eneste som er kommunisert vedrørende spillene er at Funcom har rettighetene til å lage minimum 3 spill de neste 6 årene. Hvorvidt noen av de spillene skal være publishing-prosjekter eller ei er fortsatt uvisst.

Ser det er forskjell i oppfatningen av hva disse spillrettighetene til filmen innebærer. Noen som har oversikt eller innsikt i dette?, og som ønsker å dele??