Fra Tuja hos HO/Finansavisen Forum:
"Vi venter på en børsmelding. Selskapet holder på med oversettelse av dommen, og kommer med en oppdatering når de er klar. Dette er bekreftet på xi.
:)"
Fra Tuja hos HO/Finansavisen Forum:
"Vi venter på en børsmelding. Selskapet holder på med oversettelse av dommen, og kommer med en oppdatering når de er klar. Dette er bekreftet på xi.
:)"
-12,5%, noen som har fått vite noe?
Eller så er det rett og slett at folk begynner å bli nervøse, når det tar tid før info foreligger. Enig med folk at EAM godt kunne gjort litt mer for å informere markedet. Men å ta noen slutninger nå før vi faktisk får høre noe offisielt, tror jeg fort kan bli forhastet, enten den ene eller andre veien. Ser at det er litt halvpanikk både hos XI og HO, men hvem vet om den er berettiget.
Det som bekymrer meg, er at det virker som at enkelte hevder at det “ikke er nevneverdige endringer” fra forrige dom til den som foreligger nå. Men hvordan de har mottatt denne informasjonen kommer selvfølgelig ikke godt fram, og da kan det like så godt bare være ryktespredning. Om dette er for egen gevinst, vites ikke, men tipper noen liker å riste litt i buret nå som stemningen er nervøs.
Pactum er ute av top20.
Jeg var ikke på presentajosnen idag, det var tydeligvis ikke mange lyspunkter hvis man ser på kursutviklingen, var noen der og vil dele noe som ikke stod i presentasjonsskrivet?
Salget startet idet presentasjonen ble tilgjengelig.
Men markedet (som i større og større grad nå er retail etter at lorentzen, pactum og toluma har solgt seg ut), ser jo ut til å ha kapitulert helt med snart -50% fra endelig dom var ute… Så enten er det ikke spesiellt bra eller så misforstår markedet - eller markedet ble forbauset over at ttt?
Men, nå skal eam ihvertfall kreve inn 5m€, eller 7.50/aksjen - så får vi se hvordan det går.
Når man avslutter en presentasjon med… to continue into 2020 and onwards…så skyver man ut alle investorer som ikke har mangeårshorisont.
Når det gjelder innkrevningen av de 5 mill EUR: Therium skal ha de første 8 mill EUR av erstatnigene fremdeles, eller har Therium gitt avkall/firet på kravet om først til mølla? Jeg husker det var snakk om dette på forrige møte, men husker ikke om det har kommet en konklusjon…
At kriminalsaken fortsetter er jo kjent, den eller deler av den vil høyst sannsynlig bli anket - kanskje tom av påtalemyndighetene eller eam selv. Uansett, dette er en kriminalsak mot personer.
Voldgiften - som er anket, vil trolig nå kunne gi en annulering av salget og kan knytte Encevos/Enovos til svindelen på en annen måte enn kriminaldomstolen kan. Da vil det kanskje begynne å hjelpe litt.
I tillegg kommer sakene i Luxemburg - der kunne de definitivt trengt noe politisk press for fortgang.
Er litt uklart mtp Therium for meg også - men mulig dette bare er uklar kommunikasjon fra ledelsen?
Viktor sier at de 5meur skal settes på klientkonto hos deres advokater, da en ankesak i værste fall kan medføre at pengene må tilbakebetales. Så sier han at ja, kanskje Therium burde få 1meur, for goodwill, om de skulle trenge mer funding.
Nå er det AREPO som selger. Har redusert fra 114 667 til 74 667 på 4 uker. Skal vel helt ut. Har vært aksjonær siden 2014, tror jeg.
Arepo solgte mellom 25 okt og 8 nov, uendret på 74667 siden listen 11 nov.
Takk for info.
Eam kommer sannsynligvis til å anke kriminalsaken, da de mener de har mye bevis som ikke er lagt frem som beviser at aveleos er et skallselskap, uttalte viktor sist presentasjon. Ankefristen var 28. Nov, så kanskje vi får en børsmelding om det snart. Får ikke håpe at det tar et halvår før prossessen starter opp igjen, men det er nok sannsynlig at det vil ta en stund som vanlig. Tvangsinndrivelsen av de 5meur har begynt men lux har behov for en fransk oversettelse av kriminaldommen. Eam mener at den er klar i januar. Ang UBI leasing virket det som at første høring gikk bra, og at motpartens advokater hadde dårlig argumentasjon. På spørmål om hvorfor de valgte å gå etter eam hadde de svart at det var fordi «de andre» ikke hadde penger. Det stemmer heller ikke, påtalemyndighetene i italia har beslaglagt eiendeler for opp i mot 50millioner euro(hvorpå eam har rettigheter inn mot noe). Viktor forteller at de nå er 100% EK og vil ha nok til flere år til med litigation om nødvendig med den burnraten de har nå. Jeg mistenker at økokrim vil involveres, men det er bare en gjetning. Eam tærer på tålmodigheten, men det er på ingen måte så dystert som det kan se ut som, mener jeg.