Ganske decent tall også, tatt omstendighetene i betraktning. Hadde vært interessant å vite verdien på resterende verdiene.
On the fraud of EAM, the supreme court concluded that the evidenced withholding of essential information during contractual negotiations constitutes a contractual fraud.
The company estimates its claim to be more than EUR 300 million.
EUR 300 million tilsvarer med dagens ræva krone hele NOK 3,549 mrd.
Deler man det på antall aksjer 6.8 millioner, får vi det herlige tallet 517,93 per aksje.
Ikke noe nytt, men kjekt å gjenta🤫
Begynner å dra seg til her
(disklaimer: fant denne på “nettet”)
jeg satt på denne tilbake i 2016…så det er lov å drømme
Gitt EAM vinner frem, hvor mye blir igjen til aksjonærene?
Mener kontrakten med Therium gir dem en viss prosent/sum av oppgjøret
så skal lånet gjøres opp
Er man konservativ regner man erstattning fra det russiske selskapet til 0 gitt den politiske situasjonen.
Noen som har en formening om worst case i tilfelle eam vinner?
EAM sparker greit fra seg i dag
Eam har tidligere stått i rundt 30kr kun på forventninger. Så det er fortsatt masse å gå på. Jeg selger ikke en aksje. Denne står høyere i januar.
30kr før fredag
pessimist!
gøy å sete i aksjen, men hvor stor er risken.
Se litt tilbake i tid og svinginingene så får du vel et bilde på risikoen i denne aksjen.
Ønsker du ha eksponering mot eam uten at det blir bunnløst om det ikke går veien, så eier Energeia rett under 10%, selvsagt med sine egne selskapsmessige ting & tang men burde ikke bli påvirket i noen særlig stor grad om eam taper og gruses
Takk for svar Alano,
Som risiko her ser jeg tre element. Av kvartalsrapporten så fikk jeg ikke så godt inntrykk av noen av deler. Der var så mange tall at det ble uklart for meg.
- Hvor lenge har EAM cash til å overleve uten emisjon?
- Om man tar med alt som skal betales i lån og til Therium + man setter 49% av erstattningen til 0 ( Russland delen) hvor mye er oppsiden da?
- Hva er sjansen for å vinne?
Nr 3 er ikke mulig å gi et svar på, men jeg har min egen vurdering der. Trenger hjelp til å forstå nr 1 og 2
Morro med bevegelse i kursen, men litt overrasket over timingen gitt at denne voldgiften er om Aveleos krav mot EAM i forbindelse med “loans & corporate guarantees” som fulgte med på kjøpet av p31.
Ikke helt 100% at det går EAMs vei om kontraktens gyldighet ikke kan tas i betraktning, samme som sist gang…
Kjøpspost på 45k aksjer ligger på 23kroner.
Og der gikk den gitt
Bra volum idag. Blir artig å følge med dagene inn mot høring, og kommende dommer.
Noen som har avgjørelsen/argumentene for frifinnelsen i 2. instans. Fant selv den oversatte hoveddommen fra 2019 og har selvsagt det siste fra høyesterett, men skulle likt å lest noen saker i 2. instansdommen.
hvordan skal en tolke dette? Folk er så sikker i sin sak her, men her selger en av de store eierne 45 000 aksjer like før målgang?
Tja, kun 5% av totale aksjer. Sitter fortsatt med nærmere 1mill aksjer.