the court session will convene in 5 min? will the court just read it’s decision?
Ja dette har jeg stussa over hele veien. Har vært litt inne i eam før, men stått utenfor i d siste, rett og slett fordi jeg har aldri vært borti en lignende case.
Kan skjønne salget hvis han har «tegnet seg»
En del i akjsonærlånet, men jeg har ikke sett d vært nevnt?
Jacobsen har ingenting med slaget til Energeia å gjøre. Det er styret som beslutter dette, hvor mange ganger må det sies?
Hvis jeg betaler inn 50000, får jeg da rett til å kjøpe 5000 aksjer til 10 kr? Når er de da evt omsettelig?
Jeg eide aksjer før 23 juni.
Mvh
den store F5 dagen i dag
Syns d er en veldig naiv tilnærming selv om d kanskje i ren teori er slik. At ceo ikke ytrer sine tanker til styret i det hele tatt er vel utenkelig?
I tillegg er han syvende største aksjonær, pluss andre evt poster? Så ved en evt generalforsamling så kan han vel formelt ha en del punch bak sine evt meninger. Ikke at det har skjedd, men at disse gutta ikke snakker sammen syns jeg er naivt. Han er jo superinsider for dette selskapet.
Men for all del, det kan hende det er kun strategiske og rent nøytrale føringer som legges og at det kun er en risikojustering. Så naiv er ikke jeg skapt derfor sliter jeg med å se d positive i det her. Men jeg skjønner at dere andre som er tettere på selskapet kanskje har en annen oppfatning.
Rent børsmessig er det interessant å se hva utfallet blir, og evt gevinster for dere som er inne.
Hvis du mener det, så mener du også at Jacobsen har stått og løyet alle aksjonærene i trynet under aksjonærmøtene. Helt fair det, men ganske høy straff for sånt, så tviler sterkt på at han ville risikert det.
Det spiller liten rolle hva dere mener. Nå får vi snart svaret her.
Legger så lenge inn denne fra en annen tråd
Oppsummerer litt mens vi venter, for dere som vil lese litt på sakens bakgrunn og hovedpunkter: EAM har nådd en milepæl i svindelsaken mot Aveleos SA og Enovos (Nå Encevo). Da saken om frifinnelse av nøkkelpersoner fra de to nevnte selskapene ble anullert av høyesterett i Milano i 2021, har saken vært soleklar i favør EAM, og den Italienske stat. Det er snakk om svindel av ikke bare EAM og datterselskapene av EAM, men i tillegg subsidiesvindel som har rammet staten Italia. Beviser og påstander i favør Italiensk stat og derav EAM som offer for svindelen, samt dokumentforfalskninger og tilbakehold av kritisk dokumentasjon, i saken der EAM ble svindlet, har vært soleklare og sterke. Det gjør saken så sterk som den er i dag. Det er ikke uten grunn at motpart har forsøkt å få denne domsavgjørelsen utsatt. Motparten(e) frykter jo det uungåelige, nemlig domfelling i ankedomstolen. Opprinnelig sum som EAM investerte i, var i overkant av 36M EUR, for 31 solparker i Italia, som senere viste seg å være tuklet med papirmessig, og senere erklært verdiløse. Denne investeringssum, tap av inntekter påfølgende, samt astronomiske kostnader knyttet til saksomkostninger i rettsprosessene i etterkant har på de 10+ årene fram til i dag vært grunnlag til tap av verdier og inntekter på ~300M EUR, heter det, i følge EAM’s egne rapporter. Milano’s Supreme Court, Høyesterett i Milano, slaktet i 2021 den tidligere annuleringen av dom om svindel, på flere nøkkelpersoner representert i selskapene Enovos og Aveleos. Dermed er frem til nå dom om svindel av EAM juridisk sett å anse som stående fra 2019, og det er dette vi får svar på i dag, om dom fra 2019, der Aveleos og Enovos er dømt for svindel, skal bli stående, omgjort eller delvis endret. Blir dommen fra 2019 stående, så har EAM alle kort i favør, for å kreve delvis eller full erstatning, der man ser på 300M EUR som reell erstatningssum. For oss som har fulgt saken en stund, og til alle andre aksjonærer, så er det ekstra spennende i dag. Ønsker EAM og aksjonærer lykke til. -Katten Micky»
Blir en stygg dag dette
Mafia state!
kondolerer til dere i selskapet, eam tapte ja
and what did I tell you, look at the thread! Jakobsen knew inside info from the lawyers – there is no other explanation for what has happened! we lost 100%! one can’t lose more! This mafia state is fooling Norwegian people!
Can the bond subscribers withdraw their bond subscriptions?
Yes, they can. I have alredy done it.
All of the subscribers, even those who have subscribed before 1st of July?