16 % redusert produksjon pga. tyveri, det var ikke lite.
is it important aspect?
Jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke dette selskapet, jeg bare syntes det var en spesiell situasjon.
Hva skjedde her i går mens jeg sto på ski??
Høye forventninger til rettssaken. Lotto med bedre odds😉 høyesterett hadde ikke gidde å tatt i dette om de ikke synes det var hensiktsmessig… Tenker neste uke kan bli veldig bra, men ikke invester mer en du kan tape.
Enten får jeg kjøpt den hytta på fjellet, ellers så går livet videre med et «lite» tap
Fra ChatGPT
18. mars 2025 er en viktig dato for EAM Solar, da Italias Høyesterett skal behandle selskapets anke i en pågående rettstvist. Denne saken stammer fra en dom avsagt 4. juli 2024, som EAM Solar har anket. Det er forventet, men ikke garantert, at Høyesterett vil avsi dom samme dag.
Det beste utfallet for EAM Solar vil være at Høyesterett opphever den tidligere dommen og gir selskapet medhold i anken. En slik avgjørelse vil ikke bare styrke selskapets juridiske posisjon, men også potensielt forsterke EAM Solars krav på 2,5 milliarder NOK mot motparten. Dette kan føre til en betydelig positiv innvirkning på selskapets økonomi og aksjeverdi.
I tillegg kan en seier i Høyesterett øke sannsynligheten for at motparten, inkludert selskaper som Enovos, vil søke et forlik med EAM Solar. Dette kan resultere i en raskere løsning og ytterligere økonomiske fordeler for selskapet.
Det er viktig å merke seg at utfallet av rettssaken er usikkert, og investorer bør være oppmerksomme på risikoene forbundet med slike juridiske prosesser.
Sluttet på dagens høyeste og 100% opp.
FOMO
Ja, men mer spent på tirsdagen må jeg si.
Har tatt et lodd på 100 000 aksjer:joy:
Har prøvd å sette opp ett regnestykke hvis det skulle gå bra med høyesterett.
2,5 milliarder - 10% til therium = 2,25 milliarder
Vet ikke om det blir skatt eller ikke,da de sikkert har mye fremførbart underskudd på disse årene,men jeg velger å ta det med.
22% selskapsskatt av 2,25 = 1,75 milliarder.
Da dele på ca 153 millioner aksjer = 11,47 NOK
Så sånn ca 11,50 kr pr aksje når det meste er trukket fra.
Om det kommer renter fra alle disse årene og mindre skatt så vil jo dette (11,50)bli mye høyere.
Jeg sier ikke at aksjen vil stå i dette hvis de vinner frem,men kun en pekepinn på hva verdien er sånn ca.
Vet jo ikke hva selskapet vil gjøre hvis de vinner,men vil tro at de vil betale ut ett solid utbytte til aksjonærene.
Jeg har tatt ett lodd i denne da jeg håper og tror rettferdigheten seirer i høyesterett.
Ser at mange nok solgte seg ut da investech tok denne inn i porteføljen sin,men husk at de baserer seg på den vannvittige berg og dalbane kursen hadde en stund da det sto på som værst,det og teknisk analyse er det de baserer mesteparten av de aksjer som tas inn i porteføljen sin,de tar ikke hensyn til dette kravet de har på 2,5 milliarder,men folk får tenke selv og avgjøre hva de vil gjøre på mandag da det er (antagelig)siste dag før avgjørelsen faller.
Det er selvfølgelig en high risk her men også en desto større high reward som tiltaler meg å investere i denne.
Det er ikke hvert år du finner en sjanse som denne på børsen hvor verdien kan gå opptil 1000% fra en dag til en annen.
Håper også at alle som har aksjer fortsatt ikke selger disse på billigsalg på mandag,da det mest sannsynlig blir handelstopp på tirsdag.
La truse skvetterne som solgte seg ut på billigsalg betale dyrt hvis de vil inn igjen.
Gjør deres egne valg og lykke til denne uken som kommer.
PS. Kopier og lim gjerne dette inn på andre fora da jeg ikke har FA.
Glemte å nevne at therium som har tatt halvparten av kostnadene i rettsaken og som får 10% honorar,vinner 70-75% av rettsakene de er inne i,bare sånn at det er nevnt og som var en av grunnene til at jeg har tro på at de vil vinne dette.
Kanskje tatt noen små lodd her for spenningens del, potensielt bra oppside om det blir stang inn.
Motsatt fall så er den ned 90 prosent
Vil ingen ende ta dette sirkuset
Fantastisk, upp 60% från dippen