Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Edda Wind

Det med evt overkontrahering som de to over tok opp aner jeg ikke noe om Fare for det allerede ?

Ikke allerede men det er litt uoversiktlig- det kommer nok til å bli endel både utsatte og avlyste prosjekter samtidig som det jo kommer nye. Skal ha tunga rett i munnen for å holde følge med tilbud/etterspørsel på csovèr og lignende de neste årene.

Rep.emien avlyst :slightly_smiling_face:.

https://newsweb.oslobors.no/message/585912

Ingen fare for det…
Estimert behov
2023. 83. Tilgjengelig 48
2024. 92. 61
2025. 105. 70
2026. 132. 72
2027. 157. Så nye kontrahering er kan
2028. 189. Event komme på markedet i
2029. 225. Slutten av 25 og utover…
2030. 257
Så utsiktene for edda wind fremover ser sinnsykt gode ut :norway:

4 Likes

Jeg er ny i denne aksjen. Hvordan ser kapitalbehovet ut for Edda fremover? De har jo mange NB på vei…

Hentet jo akkurat masse penger

Ja, men spørsmålet er hvor lenge det holder. Noen som har satt seg inn i tallene? Det er dyrt å bygge nytt, og det kan komme kostnader forbundet med utsettelser, økte lånekostnader etc. Har selskapet sagt noe om kapitalposisjon og behov fremover?

Hvis jeg forstår siste børsmelding rett så dropper de nå ytterligere emisjon på 2 millioner aksjer fordi aksjekursen p.t. er under tegningskurs, men da antar jeg at det er overhengende risiko for at de på et senere tidspunkt vil kunne ha behov for denne kapitalen når aksjekursen får lagt på seg litt?

Nei. Rep.emisjoner gjøres mest som en «gest» til småaksjonærer som ikke kan være med på selve emisjonen.

1 Like

Rep. emisjoner kjøres fordi det er lovpålagt om jeg ikke tar helt feil? Såfremt aksjen ikke kan handles under emisjonskurs direkte på børsen.

Den store bruken av rettede emisjoner (på Oslo Børs) er forøvrig en stor uting.

Ikke lovpålagt nei.

Er Breeze satt i jobb.
Forlot Emshafen i dag

Breeze i jobb !!!
Brint ankommer England onsdag morgen :+1:

2 Likes

« Det bygges ikke nok skip hverken for offshore vind- eller subsea-segmentet. Jesper Skjong i Fearnley Offshore Supply venter betydelig høyere dagrater.»

1 Like

Edda Brint fosser avgårde i 11 knop mot England
I Skagerak Nå :boom:

1 Like

Flott vi er i siget. Med forventet total flåte inne vårt segment (2030) på 81 aktive fartøy og en etterspørsel på ca 270 er det duket for en thriller.
Med en NAV på 0.5 tallet (med dagens kurs) er dette for meg rimelig, i et fremadstormende marked.
Som et pure play dette er, skummer vi fløten av dette markedet hvor service/installasjoner er uunngåelig; Det må gjøres.

Skulle ønske kursen også var litt mer i siget. Noen med tilgang til lister som ser hvem det er som står for det store nedsalget etter emisjonen?

https://newsweb.oslobors.no/message/586472

"Edda Brint and Edda Breeze delivered on contracts
EDDA BREEZE commenced the contract with Ocean Breeze yesterday and will operate at Bard Offshore 1 windfarm north of Germany on a firm period up to April 2032 plus options. Bard Offshore 1 windfarm has 80 wind turbine generators for a total of 400-megawatt capacity and has been in operation since 2013.

Further, EDDA BRINT has today commenced its long-term contract with Vestas with a firm period up to May 2037 working on the 1,1 gigawatt capacity Seagreen Offshore Windfarm at the east coast of Scotland. The 114 turbines will provide enough green energy to power more than 1.6 million homes. The gangway system onboard Edda Brint is not yet fully commissioned, and Edda Brint will work on a reduced dayrate for some weeks until final commissioning is completed.

“As the first of five newbuilds scheduled to enter the market during 2023, this marks a significant milestone for Edda Wind’s newbuilding program. It has been a demanding journey to get to this point, and we are grateful for the confidence of our clients and other stakeholders as well as the efforts of the organization to get to this point. We now look ahead with confidence as the largest C/SOV owner/operator in an offshore wind industry which is fast growing globally.”, says Kenneth Walland, CEO.
"

1 Like

Hvorfor hjelper ikke dette noe som helst ? 21 kr…

Nei si det. Har vært en jevnt nedsalg siden 27 kroner her. Klart makro har vært dårlig i periden, men når man ser lengden på avtalene som inngås (“Further, EDDA BRINT has today commenced its long-term contract with Vestas with a firm period up to May 2037”) og hva kursmålene ligger på, er det likevel rart synes jeg. Nesten ikke rekyler i kursen engang. Mulig noen har tatt for mye i emisjonen? :man_shrugging:

I tillegg har vi dette i morgen, blir ikke akkurat mindre bruk for selskapets skip fremover: Første utlysning for havvind kommer onsdag – E24

2 Likes