Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DLT (DLTx)

Element ASA (Element eller Selskapet) har som annonsert i dag inngått en
investerings og aksjonæravtale med Legacy Hill Resouces Ltd. (LHR) som gir
Element rett til å bli eier av 51 prosent av aksjene i Amershaw Metallics Inc
(AMI), på fullt utvannet basis, gjennom en kombinasjon av aksjer og
konvertible obligasjoner. Se børsmelding 5 Februar 2018.

Prisene på Super Premium DR-graderte pellets steg mot slutten av 2017 og har
fortsatt å stige inn i 2018.

Pelletmarkedet er et premiumpriset marked med begrenset tilbud hvor kontrakter
skreddersys for hver enkelt stålprodusent og prisene er derfor ikke identiske
over alt. Det har imidlertid blitt gjennomført transaksjoner av DR-graderte
pellets til priser så høyt som 300 USD/dmt (transport ekskludert) i 2018, sier
styreleder D Saradhi Rajan i AMI.

AMI kommuniserte i første halvdel av 2017 at de var komfortable med at prisene
på premium pellets ville fortsette å handles rundt de 10 siste års
gjennomsnittspris på 130 USD/dmt. På grunn av dette justerte Ambershaw i fjor
sitt prisestimat for interne budsjettformål fra historisk lave 95 USD/dmt til
130 USD/dmt, noe som ga en netto nåverdi (NPV) på USD 499 millioner.

Basert på utsiktene og handel i den øvre enden av et gjennomsnittlig
prisintervall på 240-280 USD/dmt, er NPV nå potensielt tre ganger høyere, med
forbehold om endelig gjennomgang av investeringsbudsjettet, som skal godkjennes
innen 1. mars 2018.

Vi forventer å se høy etterspørsel i overskuelige fremtid som et resultat av
den strukturelle tilbudsmangelen på DR-graderte pellets, sier Rajan.

Våre kunder vil trenge betydelig råvaretilgang av DR-graderte pellets. Vi
forventer sterk etterspørsel av våre produkter når vi kommer til produksjon

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=443453

1 Like

%202018-02-05

1 Like
1 Like

https://www.auplata.fr/en/

Auplata, the largest exchange-listed French gold producer, holds the biggest portfolio of mining assets in French Guiana.

1 Like

Element gjennomfører kjøp

Element gjennomfører kjøp i Ambershaw Metallics.
Element-sjef Cecilie Grue. Foto: CF Wesenberg

Element-sjef Cecilie Grue. Foto: CF Wesenberg
annonse
Artikkel av: Martine Holøien
7. mars 2018 - 16.43

Element har oppfylt kravet om finansiering av de første to transjene av finansieringsavtalen med Ambershaw Metallics (AMI) og Legacy Hill Rescources (LHR), ifølge en melding onsdag.

Element holder 21,3 prosent av de utestående aksjene i AMI og vil ved konvertering av alle konvertible obligasjoner som avtalt holde 26,7 prosent av de utestående aksjene i AMI, opplyses det.

Som planlagt har partene formalisert og blitt enige om en langsiktig strategiplan for AMI og budsjettet for inneværende år.

AMI er også i prosessen med å tilsette en ny uavhengig og permanent finansdirektør, ifølge meldingen.

På den operasjonelle siden er AMI i prosessen med å innhente nødvendige tillatelser, og tar sikte på å starte prøveproduksjon av pellet feed grad-konsentrat ved mottakelse av den første fremskutte letelisensen som pr nå er planlagt for tredje kvartal 2018, og prøveproduksjon vil begynne etter dette, opplyses det.

LHR og Element har blitt enige om å ta sikte på notering av AMI i 2019, og partene tildeler allerede nå ressurser til forberedelse av noteringen.

3 Likes

frustrerende å stå utenfor her idag, men men fint at den kom seg over 5. Må vel ta ny inngang her :slight_smile:

Fikk med meg en post på 4.7 igår og økte på 5 før den stakk avgårde :stuck_out_tongue: tror det er påfyll til sendingen på FOX til helgen og evt Whitepaper

håpte personlig på ny inngang på 4kr, men det viktigste er at den stiger. 4 eller 5kr per aksje betyr minimalt om vi står i 20kr på et senere tidspunkt.

1 Like

True that… ventet selv på en lavere inngang men ettersom jeg så at det ikke kom til å skje ville jeg ikke sitte på siden, er ikke 100% sikkert nyhetene i helgen er kursdrivende den veien vi vil ha den men synes det var verdt et lodd… er mer spent på WP, men sendingen på FOX er god PR for lille Element!

Spørsmålet er om Fox news presentasjonen bare er hype. Og om Element bare faller tilbake etterpå.

Eg har den i NM om ikke annet :+1:

1 Like

kjøper sikkert på topp, men men :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det programmet som kommer på FOX er et slik ‘Pay To Be On ‘Public’ TV’. Element har betalt for å få laget dette innslaget.

Iritere meg mitt over at eg ikke tok inngang i ele når eg tok den inn i NM på 4,62 mennhar null niks troen på dette så eg turte ikke.
Føler ele er en forvokst ballong oppfylt med etsende veske, samtidig er alle taxi driverene på full fart inn, så den kan sikkert lett gå videre

Tror desverre mange kommer til å sitter igjen som svarteper i ELE, når Pump and Dump er ferdig

Den kan nok gå videre men… r/r er ikke så attraktivt på disse nivåene :slight_smile:

Kan du begrunne hvorfor du tror det? Hvis det viser seg at de får i gang gruven via tokens eller emi, tror du da at det er et bedre case?

Så man skal kjøpe coin som selskspet skal bruke til å grave opp mineraler, som så skal selges for alt annet enn coin. Beklager men det er et prosjekt som er konstruert for å tappe folk for penger

3 Likes

Hadde visst et salg på 5,9 :stuck_out_tongue: haha… har ikke fått tid til å sjekke børsen idag så den ble trigget ser jeg… litt blandede følelser akkurat nå når jeg ser den har gått så mye