Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DLT (DLTx)

Er vel noen regnskapsmessige årsaker her nå da, jaja, altid litt spenning jalla selskaper

7 Likes

26/11-2018 08:00:00: (ELE) Element ASA: Vedrørende valg av revisor

26/11-2018 08:24:21: (ELE) OSLO BØRS - MATCHING HALT ENDS

30/11-2018 08:25:00: (ELE) Element ASA: Geir Johansen tiltrer som interim finansdirektør

30/11-2018 08:30:00: (ELE) Element ASA: Resultater for tredje kvartal 2018

06/12-2018 08:14:31: (ELE) Disclosure of shares and rights to shares in Element ASA (“Element”) (flagging)

11/12-2018 08:00:00: (ELE) Element ASA: Utsettelse av EGF- og revisorprosess

11/12-2018 09:31:59: (ELE) OSLO BØRS - MOVE TO SPECIAL OBSERVATION

Når ingen revisor vil ta oppdraget, da skal man skal man sove dårlig, Ele passer vel mer inn i en Andeby fortelling enn som ett børsnotert selskap

4 Likes

Hissig på børsmeldinger disse i ELE, sjelden godt tegn… håper ingen her har tapt mye. Men det er godt å se at et opportunistisk svindelselskap som ELE får juling :slight_smile:

Er det flere transjer igjen ?
På kursen vinhar nå, vil det bli betydelig antall aksjer om det er flere transjer igjen

Har du en oppsummering på hva som har skjedd her? Hva med sammarbeidet med Harmony?

Følgt for lite med, men er spent på status på transjene, får lese seg opp litt ikveld om ingen andre vet noe hvordan det ligger ann ?

Det siste jeg leste var at de har 1 transje igjen. Selskapet har derimot inngått en avtale med ABO hvor de ikke kan innløse denne før 31 Januar 2019, med mindre kursen er på 4kr.

PS. Fant ikke en artikkel som sier at dette er den siste transjen, men mener å ha lest det et sted. Fint om noen andre kan bekrefte.

1 Like

Sånn til info har jeg ikke vært inne i denne, men ser ingen grunn til at denne skal være høyere etter 3dje transje enn den er nå.

2 Likes

Kan sikkert være gode muligheter for high risk trading her, tenk hva som skjer men en liten positiv melding her, da spretter den sikkert raskt opp

3/10 transje, denne må trekkes. Det kan jo hende de utsetter igjen, men det tror jeg ikke. De har allerede trukket 2.
Tror de så har 4 år på å trekke de siste transjene hvis de vil. De må også betale 25 mill for å ha fått dette ‘‘rentefrie’’ lånet. Så dersom kursen står i 5-6-7 kroner er avtalen gull, Slik som det er nå, så er det mer eller mindre katastrofe.
Er mye spekulasjon om naked shorting og at ABO gjør mye grums, men hovedgrunnen til at selskapet prises så lavt er selskapets egen feil.
Det handler om utsettelser, utsettelser og atter utsettelser. Ambershaw skulle vært igang, der er tillatelse utsatt, token skulle vært i gang, det er utsatt, CMT er så dyrt, så slik som aksjen ligger nå, så bør de selge seg ut av hele avtalen og få tilbake penga (det koster dem 5 millioner tror jeg)
Positive med f.eks token utsettelse er at hvis dette var en scam så hadde beitnes og company banka ut en luretoken og så solgt alle aksjene sine på 5-8 kroner, men det har de ikke gjort.
Ser man på de underliggende verdiene her så snakker vi en enorm verdi, men det er ikke utypisk for gruveselskaper… akkurat nå prises element til noen få prosent sannsynlighet for at noen av de 3 prosjektene de har (mindoro, ambershaw og cmt) noen gang skal bli noe av, token ser man på som en spøk.
Summerer man positiv mot negativ i denne aksjen så kommer man til konklusjonen hold deg langt unna, men så fort og hvis hjulene begynner å rulle så vurder en liten inngang - jeg tenker:
revisor på plass
ambershaw adex tillatelse q1 2019
mer morsommer ting angående mindoro (er noe rykter om at san miguel som er eid av top frontier har fått til noe i filippinene, så derfor har element starter arbeid med å få igang noe tester)
token prosjekt på en mye breder plattform en først antatt (1h 2019, som da vil si nytt whitepaper i slutten av q1)

En liten oppsummering av caset, men her er det mye spekulasjoner og mye rykter stort sett surr alt sammen. Element ligger sånn ca 1 år forsinket med alt de gjør, så det går fort 1 år eller 2 til.

4 Likes

Legger ved Børskommentar fra E24 vedrørende ELE:

Revisortopp om Element-krisen – Det er noe som ikke stemmer - Børs og finans -.pdf (264,5 KB)

6 Likes

12/12-2018 08:20:00: (ELE) Element ASA: Beitnes stiller sin plass disposisjon

2 Likes

tar et lite lodd her. Tror det var godt for element og et mulig forrykende 2019. Ikke store potten jeg tar. element har enormt mye penger i bakken og spennende prosjekter, nå handler det om tillit fra markedet om å få det opp. Den er så og si fraværende i dag, og det med god grunn.