Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DLT (DLTx)

Han må da selge med store tap :roll_eyes:

1 Like

15/03-2019 14:58:11: (ELE) Element - flagging av fullmakter til ekstraordinær generalforsamling 18. mars 2019 (‘EGF’)

1 Like

18/03-2019 09:21:01: (ELE) Element - flagging av fullmakter til ekstraordinær generalforsamling 18. mars 2019 (‘EGF’)

18/03-2019 12:02:00: (ELE) Protokoll Ekstraordinær Generalforsamling

18/03-2019 21:05:46: (ELE) Element ASA: Trekk av MNOK 20 under konvertibel lånefasilitet

19/03-2019 08:09:12: (ELE) Disclosure of shares and rights to shares in Element ASA (“Element”) (flagging)

Holde seg unna, eller ta en Lotto ? Noen som har kontroll over transjer o.l ?

Jeg har litt info:
Ny styreleder har nå ordnet en avtale som deler transje 3 inn i mindre deler. Den første som nå er gjort var på 20 mill. Warrants er delt ut til pris 0,40. Aksjer er ikke konvertert. Ingen vet når Abo konverterer disse, men antageligvis snart. ingen vet hvor mange mill de vil konvertere. Eneste vi vet er at summen er mye mindre enn før, så markedet bør kunne svelge det lettere. Det er planen til nye styreleder hvertfall. Cecilie har også innrømmet at de nå forstår at transjene er for store.
Det er så en cooldown periode på 20 dager mellom at transjer (undertransjer av transje 3) kan trekkes. Der kan det trekker minimum 5 mill, eller maksimum 15 mill. Element bestemmer størrelsen (det har Styreleder bekreftet til meg)
Oppsummert om transje 3 - de har gjort gode tiltak, men markedet bestemmer. Markedet tror ABO bestemmer prisen, men markedet bestemmer over ABO. 20 mill er ingenting for markedet, men foreløpig er ledelsen i Element veldig veldig stille. Alle vet at positiv info driver kurs og omsetning.
Hvis noen ønsker en mer detaljert beskrivelse av tilstand Mindoro, CMT og Ambershaw så har jeg mye info, og mye er positivt. Noe er negativt.
Trøbbel nå er at ABO overskygger alt av positivitet.
Kortsikt så ville jeg ikke tatt noe lodd her nå, men jeg ville satt meg inn i caset, fordi Blue ocean strategien ødelegger totalt den fundamentale verdien.

2 Likes

Se link:

http://www.congress.gov.ph/press/details.php?pressid=11376

Dette er da en pressemelding fra kongressen i Filippinene. Den kom i dag, eller i går. Her snakker tidligere statsminister om hvor store misforståelser som rår i forhold til regulering.
Legg spesielt merke til:
During the present administration, in April 2017, the DENR issued Order No. 10, banning the open pit mining for copper, gold, silver and complex ores in the country. But even then, according to Speaker Arroyo, the Secretary of mining was very quick to point out that the ban on open pit mining did not include nickel mines.

Det er nytt for de aller fleste som har fulgt intex, og element tett. Open pit mining av nickel mines er da ikke banned. Det betyr ikke at det er tut og kjør, men det betyr at ting er lysere enn hva man trodde.

Jeg kan poste uendelig med linker som backer opp at regjering vil ha strengere skattepolitikk mot mining, og mer miljøfokus, men at de absolutt vil ha mining, og mye mining, men det må være seriøst. Det kommer mer og mer positive artikler om dette, hver eneste dag.

Det er helt klart utrolig langt igjen, men bare en liten promp av good news i forhold til mindoro vil få denne aksjekursen til å ta helt av.

Det er en god grunn til at Element nå har begynt å grave ut dere nede for å teste CRSM teknlogien, en god grunn til at de vil bruke penger som de nesten knuser sitt eget selskap med:
Ting rører seg i Mindoro og Element vil være først i køen.
Vi prøver seff å få element til å belyse noe av dette, men foreløpig uten hell.

Er du inne Kronn?

Nei, ble ikke noe kjøp ergerlig nok :see_no_evil:

Toget er ikke gått, men vent til abo er ferdig. tar du ikke så mye risiko. jeg skal ta opp tråden her når ABO er ferdig med det værste

1 Like

22/03-2019 15:38:30: (ELE) Share capital increase registered

26/03-2019 20:07:00: (ELE) Element ASA: Innkalling til ekstraordinær generalforsamling 23. april 2019

27/03-2019 12:18:25: (ELE) Kapitalforhøyelse registrert

31/03-2019 20:01:00: (ELE) Element strategioppdatering: Utøver ikke CMT opsjon

1 Like

Kommer ikke nærmere til en svindel

02/04-2019 20:47:36: (ELE) Share capital increase registered

07/04-2019 18:05:24: (ELE) Kapitalforhøyelse registrert

Hva skjer egentlig i dette selskapet? Er kryptoplanene lagt helt på is?