Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DLT (DLTx)

Kjøpte meg inn på 2.10 i dag.

Hva tror folket, blir den å se under 2-tallet?

-Kronerulleren

Det blir vertfall spennende, en god inngang ned mot støtte vertfall

Lykke til

1 Like

Hva var den to millioner posten som ble solgt til 2.05 etter close?

Mulig vi kan forvente oss nyheter? To millioner aksjer er ikke en liten sum.

Nå ser du @strongbuy. Vi er nærmere 2 enn 4.:muscle:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438486

1 Like

Hva tenker dere hva angår konsolideringen her, er den snart over mon tro? Jeg forventer faktisk enda mer fall i kurs, kanskje ikke så mye da jeg tror vi nærmer oss bunnen om man ser på grafen.

Personen som kjøpte to millioner aksjer skal muligens kaste ut alt sammen så fort vi når 2,15-2,20 i dag? Skulle være lettjente penger.

Edit: Jeg solgte meg ut på 2,15 etter kjøp på 2,10. Skal si det var dagens gode avgjørelse.

-Kronerulleren

1 Like

Ble merkbart stille fra hauserne her ja…

Hehe ja, men kommer det en god nyhet etter at alle transjene er trukket så skal du se at aksjen fort blir hauset opp i vilden sky en gang til. Da gjelder det å ha en sitteplass på toget.

Når det er sagt, så tror jeg faktisk vi skal ned til kronen i denne aksjen. 1 - 1,2 omkring. Blir spennende å følge med.

-Kronerulleren

Jeg hadde begynt å kjøpe på 1.60ish. Har desverre ikke kapital ledig.

1 Like

Kan du utdype hva du ser på som utfordringer? Så nettopp presentasjonen av planene. Virker interessant. Om de faktisk får godkjent å utstede en ICO her så kommer selvfølgelig selskapet til å bli mye mer verdt.

2 Likes

Hvorfor i alle dager er det en selvfølgelighet?

Feks hvordan skal de bokføre fremtidig produksjon forhåndskjøpt og låst i en kryptovaluta? Skal denne kryptovalutaen kunne handles på en markedsplass med alt det medfører? Hvordan skal det så innløses når den tiden kommer? Osv… husk at det eksisterer veldig lite rammeverk rundt bruk av kryptovaluta.

Du har tydeligvis ikke sett presentasjonen men gjort deg opp en mening i forkant om at dette er drit? I eksemplet med fremtidig produksjon – forhåndssalg så er dette normalt i alle råvarer. Oljebransjen er jo et godt eksempel, hvorfor er det annerledes med jern og nikkel? Valutaen skal handles på en markedsplass, ja, og blir antagelivis notert på de største exchangene. Kommer til å lese meg mer opp på denne, blir spennende å se hva de sier i white paper :blush:

Jeg er 99% sikker på at dette er bare drit ja :slight_smile:

Og poenget mitt er at det blir annerledes fordi det er krypto.

Og du argumenterer litt mot deg selv når du sier at dette er akkurat som vanlig forhåndssalg. Ja for hva skal da gjøre verdien større fordi distribusjonen blir gjort via krypto!!! Er jo bare en ulempe det da i såfall…

Skal forklare det enkelt (slik jeg har skjønt det):

IRON TOKEN = $$
NIKKEL TOKEN = $$
-----------------------------------------------
= $$$$

Litt dypere forklart: grunnen til at jeg har vært skeptisk til – og ikke innvestert i – kryptovaluta er fordi det ikke er backet opp av noe underliggende. Verdien på en token er avhengig av at du og jeg er enige om at den har verdi x. Så fort en av oss er uenige om verdien er den verdiløs (f.eks du sier – den er verd 100 kr og i morgen sier jeg, men jeg kan betale deg 10 øre for den – og du sier «nei, jeg selger ikke» og jeg sier, «OK, whatever» - så sitter du der med en verdiløs token) er du med?

Men disse coinsa er backet opp av underliggende råvarer. Det blir som å handle en ETN med olje, gull eller whatever som underliggende. Har du noe i mot ETNer også?

Kursen kommer til å gå dersom ICO blir vellykket da bruttoprovenyet går direkte til selskapet :wink:

3 Likes

Bra oppsummering. Det sier litt om potensialet som blockchain teknologien har, når giganter som Exxon, Statoil og BP også ser på muligheten med å benytte kryptovaluta ved handel av råvarer…

1 Like

Jeg setter pris på at du prøver å forklare. Men for å være litt rett frem så virker det ærlig talt ikke som du har veldig dyp innsikt i dette. Om jeg skal oppsummere:

  • De sparer kanskje noen prosenter på å droppe et mellomledd
  • De får helt sikkert en del ekstra kostnader med å implementere og organisere dette

Altså knapt noen grunn til at et i utgangspunktet ganske skakkjørt selskap skal bli noe voldsomt mere verdt!

1 Like

Ja, jeg vet om flere store selskaper som undersøker mulighetene dette kan bringe, blant annen innen shipping. Det er jo fornuftig av dem det. Men det betyr langt derifra at disse selskapene vil bli dobbelt så mye verdt i morgen…

Kanskje, kanskje de får en konkurranse fordel på lengre sikt.

1 Like

Jeg skal ikke påberope meg å ha satt meg grundig inn i saken, men det virker ikke helt som du har det heller? Anbefaler deg i det minste å se presentasjonen av planene de har.

Jeg tenker veldig enkelt her: krypto er hot. Dette er det første børsnoterte selskapet (såvidt jeg vet), som kjører en ICO = hype.

Fulltegnet ICO = $$ uten utvanning av aksjonærene.

Konklusjon: watcc this space :wink:

@pdx: hvordan endrer jeg så jeg ikke får oppdateringer om dette emnet?