Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electromagnetic Geoservices (EMGS)

Ser for meg ett press opp igjen når Tigerstaden er ferdig med salget sitt. De har igjen under 100 000 aksjer. Trolig tom idag.

Løsner idag:)

1 Like

Snakk om å ha kontroll. Innertier :slight_smile:

Opptak fra SB1M 10.3: https://vimeo.com/804045918/8bbed8dc48

EMGS fra 34 minutter. Veldig bra presentasjon av forretningsmodellen og konkurransefortrinn, synes jeg. Anbefales for de som vurderer langsiktig posisjon.

1 Like

Mest av faglig interesse. Et webinar med Dag Helland-Hansen om ATLAB & leting etter dyphavsmineraler med CSEM: Multi-physical survey for deep sea mineral exploration - YouTube

2 Likes

EMGS secures late sales multi-client revenue

2 Likes

Tror vi straks bryter 4kr og at dette blir nytt gulv inn mot Q1 og videre oppgang.

Avtalen er enorm, se m cap selskap idag, dette utgjør vesentlig bedring i cash kontra gjeld…

2 Likes

Financial calendar

EMGS - Vessel activity and multi-client sales update for the first quarter 2023

EMGS - Board of directors approves audited financial statements and annual report for 2022

EMGS - Annual report for 2022 - ESEF

Klar oppkjøpskandidat.
Kommer til å levere gode tall i Q1.
Salg av bibliotek finansføres i Q1.
Kurs juni/juli kr 4,5kr

1 Like

Rentefastsettelse

Begynner å svi godt disse obligasjonsrentene nå.
Burde betalt ned disse med salg av bibliotek som finans føres på Q1

EMGS reports first quarter 2023 results

EMGS: Notice of Annual General Meeting

Hadde virkelig trodd det skulle komme mer backlog i år, men må konstatere at det hittil har vært helt feil. Derimot kan det nå se ut som salgsarbeidet i Vest-Afrika begynner å bære frukter:

Ting Tar Tid …

Forøvrig merker jeg meg at de snakker mye om CSEM til leting etter gass. Det kommer ikke frem i kvartalspresentasjonen, men CSEM har god track record i Barentshavet. Fra myndighetshold oppfordres det nå til leting i Barentshavet (da især etter gass). I de områdene som er åpnet sies det å kunne være stort potensial for uoppdagede gassforekomster. Om jeg forstår Gasscos notat riktig beror investering i leting/utvinning fra industriens side på om man får på plass mer eksportinfrastruktur i området. Det er mao. ikke gitt at selskaper vil kaste seg over muligheten til å lete etter gass i Barentshavet selv om TFO 2023 omfatter en del blokker der (søknadsfrist 23. august), men det bør i så fall være en solid trigger for EMGS.

EDIT: om jeg forstår riktig må selskap ha data før de søker (det må legges ved i søknaden), så dersom det blir noe salg i forbindelse med TFO 2023 er det mulig vi hører om det innen 23. aug. Lenge til det nå men er i hvert fall noe å se frem til/håpe på.

EMGS: Annual general meeting held and changes to the Board of Directors

EMGS er veldig aktuelle for havbunn mineraler. Ref:. De er første linjen og har allerede teknologien og proof of concept + masse data i Barentshavet.

3 Likes

Har du noen kjennskap omkring hvor aktuelt dette er for industrialisering? Er jo snakket mye rundt verdien av dette osv, men lite konkret å fine irundt det. Vet NTNU og en del forskningsråd osv har sett på muligheten i dette feltet. Men det er meget tyst fra statlig hold. Der er det kun i havvind og batteri omtrent det går i.