Ser for meg ett press opp igjen når Tigerstaden er ferdig med salget sitt. De har igjen under 100 000 aksjer. Trolig tom idag.
Løsner idag:)
Snakk om å ha kontroll. Innertier
Opptak fra SB1M 10.3: https://vimeo.com/804045918/8bbed8dc48
EMGS fra 34 minutter. Veldig bra presentasjon av forretningsmodellen og konkurransefortrinn, synes jeg. Anbefales for de som vurderer langsiktig posisjon.
Mest av faglig interesse. Et webinar med Dag Helland-Hansen om ATLAB & leting etter dyphavsmineraler med CSEM: Multi-physical survey for deep sea mineral exploration - YouTube
Tror vi straks bryter 4kr og at dette blir nytt gulv inn mot Q1 og videre oppgang.
Avtalen er enorm, se m cap selskap idag, dette utgjør vesentlig bedring i cash kontra gjeld…
Klar oppkjøpskandidat.
Kommer til å levere gode tall i Q1.
Salg av bibliotek finansføres i Q1.
Kurs juni/juli kr 4,5kr
Begynner å svi godt disse obligasjonsrentene nå.
Burde betalt ned disse med salg av bibliotek som finans føres på Q1
Hadde virkelig trodd det skulle komme mer backlog i år, men må konstatere at det hittil har vært helt feil. Derimot kan det nå se ut som salgsarbeidet i Vest-Afrika begynner å bære frukter:
Ting Tar Tid …
Forøvrig merker jeg meg at de snakker mye om CSEM til leting etter gass. Det kommer ikke frem i kvartalspresentasjonen, men CSEM har god track record i Barentshavet. Fra myndighetshold oppfordres det nå til leting i Barentshavet (da især etter gass). I de områdene som er åpnet sies det å kunne være stort potensial for uoppdagede gassforekomster. Om jeg forstår Gasscos notat riktig beror investering i leting/utvinning fra industriens side på om man får på plass mer eksportinfrastruktur i området. Det er mao. ikke gitt at selskaper vil kaste seg over muligheten til å lete etter gass i Barentshavet selv om TFO 2023 omfatter en del blokker der (søknadsfrist 23. august), men det bør i så fall være en solid trigger for EMGS.
EDIT: om jeg forstår riktig må selskap ha data før de søker (det må legges ved i søknaden), så dersom det blir noe salg i forbindelse med TFO 2023 er det mulig vi hører om det innen 23. aug. Lenge til det nå men er i hvert fall noe å se frem til/håpe på.
EMGS er veldig aktuelle for havbunn mineraler. Ref:. De er første linjen og har allerede teknologien og proof of concept + masse data i Barentshavet.
Har du noen kjennskap omkring hvor aktuelt dette er for industrialisering? Er jo snakket mye rundt verdien av dette osv, men lite konkret å fine irundt det. Vet NTNU og en del forskningsråd osv har sett på muligheten i dette feltet. Men det er meget tyst fra statlig hold. Der er det kun i havvind og batteri omtrent det går i.