@Hagbart78, i sine presentasjoner har ELABS (nesten alltid) en hovedoversikt over markedsmulighetene, hvor de for MOBIL ligger med 1.4 milliarder enheter årlig til en pris av 0.1 til 0.25 USD pr stykk - eller forenklet kr 1 - 2.50 pr HW enhet.
ELABS har vel nå hatt Inner Beauty i markedet - installert - siden 2016. Åpenbart uten konkurranse på SW-siden. I motsetning til PC så forstår jeg at en veldig stor andel av mobilene bruker en HW-løsning, så her vil det jo være snakk om besparelser direkte, og ikke en økt kostnad som i det meste av PC-markedet hvor man ikke har funksjonaliteten ennå. Jeg hadde vel ventet en sterkere hockey-stick-effekt i mobilmarkedet ettersom man får stadig flere kunder, som spyr ut stadig flere nye modeller (vel vitende om at slutten av 2022 og inn i 2023 er det forsinkelser på samme måte som i PC-markedet). Markedsandelen på PC (faktiske maskiner solgt med ELABS inside): For at denne skal være omtrent identisk med mobilsegmentet, bør man vel få ut 10-12 mill enheter i løpet av ett år. Der bør ELABS være i 2023, da det ville innebærer 50-150mill i inntekter fra PC (stor “range” da jeg ikke aner prisen de får er USD 0.4 eller 1.1 men innenfor det området bør det vel ende). Ja, det er forskjell på PC og mobilmarkedet. PC er mer konsentrert. Etc.