Har tatt et lite lodd her. Selskapet har jo en grei kontantbeholdning (selv om det virker som det også går - dessverre - jevnt og trutt ut), men usikker på hva alle disse ordrene (de børsmelder jo kontrakter nærmest en gang i uken) genererer av faktiske inntekter. På den annen side, vet ikke om noen andre selskaper notert på Børsen i Norge som kan skilte med AI/KI relevans. Så derfor et lite lodd. Den som lever osv …
Vet ikke hvor lenge du planlegger å sitte med loddet ditt. Men om det er 2024 eller mer, så tror jeg du får en peeen gevinst
Vel, jeg er ikke sikker selv om hvor min horisont ligger. Jeg er gammel (og antagelig ikke god), men trader aksjer. I dag passert 1500 handler for året (sikkert dummere enn smart), så ingen grunn for å feire. Men jeg følger enkelte ledetråder. Og Alden (Austbø) og Engebretsen er ganske store (og stabile) investorer der. Trur eg (som Jakob Sande skrev i ett av sine fantastiske dikt)!
Noen som vet hva som skjedde med samarbeidet med Bosch? Er det avsluttet?
Det er avsluttet, ja.
Edit: Produkten med elabs teknikk er avsluttet. Mulig Bosch og elabs har noe annet i pipen, men det har jeg ikke hørt noe om.
Hva er grunnen til at det ble avsluttet? Dette var jo også et samarbeid CEO var ganske stolt av.
Produkten solgte dårlig. Folk vill ha apple og andra amerikanske producenter som de gjenkjenner navnet på. Bosch er før mange vaskemaskiner eller industriprodukter. Eller bildeler.
Det tenker jeg også. Det er bra å ha kontakter inn mot Bosch, men dette produktet hadde jo i utgangspunktet en ganske snever posisjonering inn mot et begrenset marked. Det ble vel markedsført mest som en alarmenhet, noe som ikke er det mest sexy. Når de i tillegg posisjonerer det inn mot camingsegmentet og garasjer etc, fikk Spexor i mine øyne en litt tysk campingbilfeeling. Det er kanskje ikke ideelt dersom man skal ta verden med storm
Enig. På hjemmesiden til Elliptic Labs har de jo ellers en film av et kjøleskap med glassvindu - og PD som aktiverer lyset i kjøleskapet. Der har vi et ett litt mer sexy produkt som Bosch burde kunne utvikle
Sten på sten
Børsmeldingene kommer tett nå. Må bli penger av dette om litt tid.
Er vel ikke de store inntektene på mobil - men et bevis på at vi går mot en ny industristandard.
For de som ikke gidder og åpne vedlegget så øker DNB Asset Managment (mao fondene) fra 4,92 % til 5,03 %
Ja, rimelig fornøyd med den flaggemeldingen!
Syntes det er synd og rart at de ikke tjener til livets opphold med mobilintegrasjonen.
Dersom jeg jobbet med ting som nesten ikke gir penger i kassa hadde jeg droppet hele greia.
Ja, enig. Det er synd at ikke inntektene strømmer inn (på tross av alle avtaler meldt). Men det kan hende at solen skinner en gang neste uke (eller måned mht inntekter, ikke bare børsoppgang)! Det som er virkelig trist (satt litt på spissen) er at butikktyver, pendlersvindlere og andre politikere vil helst skatte i hjel gründere og andre, heller enn å oppmuntre disse!
Jeg har dessverre ingen peiling på ELABS, men så det som en liten inngangsbillett etter å ha sjekket hvor mange børsnoterte selskaper (i Oslo), som driver med KI (eller AI). Jeg fant ETT! Men DNB Asset har muligens litt peiling. Men hva vet nå jeg. Sukk.
Kostnadene for den hardware som Ellliptic labs skal erstatte på mobiltelefoner er mindre. Inntektene er derfor kun 0,10 til 0,25 dollar per enhet på mobiltelefoner. De store inntektene kommer på PC. Og der er man godt i gang. Tror ikke man så raskt hadde klart å ta en posisjon på laptop-markedet uten mobilavtalene. Dette blir bra på sikt!
Og fortsatt 55mnok fra mobil tilbake i 2021. I et normalt marked vil de nok være en del høyere nå, men hvem vet