Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Har Elabs alltid kommet med melding på lanseringsdagen og ikke når telefonen kommer for salg? Sliter litt med å huske alle lanseringer.

Det kan hende det ikke utgjør allverdens kursmessig. Men ett sted mellom 10-30% kanskje på dagen om det er Samsung.

Fra børsmeldingen i vår. : today, has signed a software license agreement with a new
Top-5 smartphone customer. This agreement will target Elliptic Labs’ AI
Virtual Proximity SensorTM INNER BEAUTY® being utilized on the smartphone

manufacturer’s upcoming foldable smartphone launch.

“Bringing on yet another new global top-5 smartphone manufacturer as a
customer signals that our 100% software-only AI Virtual Smart Sensor PlatformTM
is truly scalable,” said Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. “We’re pleased
that we are experiencing that several large smartphone OEMs are using our AI
Virtual Proximity Sensor for their future flagship foldable smartphones.”

New top 5 OEM.

Det utelukker Motorola vivo honor og xiami.

Da gjenstår vel egentlig bare

Samsung
Apple
Oppo.

“flagship foldable smartphones.”

Vil vel si at fold 5 er flaggskipet til samsung.

I følge den artiklen skal ikke oppo ha noe lansering av folde tlf i år. Så jeg er optimist. Kan bli noen spennende uker fremover:

-POC med en very large player I pc markedet som jeg tror er Apple. Ihvertfall om jeg skal tolke q&a på q2 rapport. Når ceo og cfo sier "a veery large player’ det sier seg litt selv at de har hatt poc med alle de normale laptop leverandørene. Men det er en kjensgjerning at Apple er mest vriene å komme inn hos. Så at de landa poc hos dem sist er logisk.

-Samsung avtale på mobiler.

-Lander en laptop avtale til før nyttår. 5/6

-lander Apple til slutt på nyåret. 6/6 innenfor laptop er ett faktum og en ny standard i sensor verden er blitt til. Den realiteten er ikke helt utenkelig det neste året.

3 Likes

Drømmescenario @Fartin
Men jeg er enig i at den drømmen ikke er så langt unna. De lander mye avtaler hele tiden. Så får vi håpe de klarer å dra noe cash ut av avtalene de lander. Det har vært en utfordring så langt.

Med såpass lite kostnader Elabs har, bør det være mulig å få en Ebitda på 50%.

1 Like

Oppo kommer nok med en ny find n3 senere i år.

1 Like

De har jo allerede startet å få ‘greit’ med penger fra Lenovo for noen få modeller. Jeg antar de får det billigst fordi de både var først og er størst. Kan vel bare gå en vei nå etter et eventuelt lumpy Q3 ')

Ja alle Lenovo modellene skiftes ut. Det skulle være nok til 400 mill eller noe sånt i følge Holmøy. Men nå framover kommer nye modeller med de andre store leverandørene. Og da må jo pengene snart begynne å komme.

1 Like

Syntes der er et sammenhæng mellem AI støj reduktion og AI software ultrasound fra elabs .

Hvis denne tech i forvejen er at finde som prox . Men også
Kan agere støj reduktion .

Da
Kan den vel udkonkurrere eksisterende tech i pris . (Med mindre denne er egen udviklet)

Ingen store nyheter på over tre uker. Nummeret før det virkelig smeller nå?

La oss håpe på det. Må si vi er bortskjemte når vi syntes det er for lenge med 3 uker mellom børsmeldingene :joy:

Eller kan det være at alle de gode nyhetene har kommet, og nå må man vente en stund på at inntektene kommer?

Om man lytter til q2. Så sier de noe om dette. At det er stor pågang fra laptop spacet. Så jeg tror de lander 5/6 der innen kort tid. Så kan Samsung mobiler være en joker den 11 august om de får lov til å melde det.

2 Likes

Ja, for min del har jeg store forventninger til at det skal skje noe rundt hjørnet! Synes Laila la lista ganske høyt ref. at det er godt momentum for selskapet. Men gjenstår å se om det f.eks. er den femte av Top 6 PC-OEM signert eller en overraskende mobil-nyhet med Samsung :wink:

Jeg opplever at hun er opptatt av å skape disse forventningene, men hatt en tendens til å love for mye. Men jeg er født skeptisk. Liker fremdriften til selskapet!

1 Like

Ja, hun har sørget for en stygg ripe i lakken, så det er greit å komme ned på jorda. Sånn sett relativt defensivt å skyve målet til 2024 ELLER 2025, når de er (eller på vei til å bli) de facto sensorleverandør.

Greit å ha i bakhodet at EN stor PC-OEM som går bredt kunne være nok iflg. de selv. Nå har de lagt til mange.

1 Like

La oss håpe Elabs overrasker markedet med sine mål for 24-25. Mulig de har lært og er heller på den defensive siden.

1 Like

bare vent. Q4 2025 siger de, at målet er udskudt til 2027/2028

2 Likes

Ingen tvil om at «Personvernlukker» har blitt et must på Laptoper: Bærbare PC-er under 10.000 kroner (2023) - Samletest - Tek.no

1 Like

Ref diskusjonen om en mulig Samsung børsmelding rett rundt hjørnet sendte jeg mail til CFO (Lars Holmøy) for å få oppklaring i litt generelt rundt dette. Som dere ser av svaret hans vedlagt så er det ulikt fra kunde til kunde hvordan det håndteres. Om det ikke kommer børsmeldinger vi håper på er det dermed ikke nødvendigvis ett nederlag😉

1 Like

Ser vinneren av testen Lenovo Yoga Pro 7 har «lock on leave» funksjon. Elabs har vel ikke annonsert at de er i yoga modellene!? Noen som har idé om hva slags sensorer det er snakk om? Er vel en såkalt low-end modell, så skulle tro time-of-flight hardware sensor er for dyrt

Mulig jeg ikke husker rett, men det var snakk om Yoga og Elabs for en stund siden. Jeg errondrer at Elabs var i Yoga. Men en klype salt er på sin plass her.