Hadde vært nydelig å fått bekreftelse på nye OEM. Vi har ventet leeenge…
I 2023 ble Elabs lansert i 21 telefoner. I Q1 i år som jeg fant, er de lansert i 13 telefoner. Revenue fra telefon i 2023 var på 32 MNok. Om man da antar at de får samme revenue for en telefonlansering, vil revenue på 13 telefoner være cirka 19,8 MNok. Så for bare telefon kan potensiell revenue i Q1 2024 være på cirka 19,8MNok. I tillegg har de hatt lanseringer i Lenovo Pcer i Q1. Ta denne beregningen med en klype salt, syns dette hørtest høyt ut selv.
Jeg mener klarer de over 20 mill Q1 nå er jeg over the moon
I følge nettsidene til Elabs, er det 15 telefomer i Q1 2024
Hvilke Lenovo modeller har de hatt i salg gjennom Q1 og ish når i Q1 begynte det? Er det en thinkpad modell? X1 G12?
Mulig jeg får meg en positiv overraskelse på torsdag. GF i morgen, men det kommer vel ikke noen finansiell info da, antar jeg.
Ellers ser det ut som at det kommer mye PCer med diverse konektivitet eller hva man skall kalle det, uten at det oppen bart er noe elabs inbalndat. Snarest motsatt. En del tilverkare ser jo ut at hellre bruke kamera til alt mulig, noe som jeg tror er vanskelig at få accept før bland brukene. Mulig jeg har før høye tanker om brukere og mange kanskje gir faen?
Det er vel strengt tatt i praksis den ja. 5. mars kom meldingen på X1 carbon
X13 serien ble shippet helt på tampen av Q1, så det er vel begrenset. Hvis ikke noe av det er prepaid da.
Tror vi uansett kan forvente ett rekord Q1 om ikke annet. Det skal vel ikke veldig mye til
Har sett gjennom alle Q webcast fra 2023 og synes Q3 er spesielt spennende.
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20231124_1
Gjerne utdyp hva og hvorfor når du har vært så flink å se gjennom og forhåpentligvis vil dele med oss
Tenker først og fremst på Seamless som de samarbeider med en stor partner om.
Blir bare så sykt spennende å følge Elabs dette året.
Enda bedre det enn 13
Hadde vært fint med HP og Dell modeller ute snart.
Ellers ser jeg Lenovo befester sin posisjon med 8% økning i Q1.
Veldig klar for lansering snart med HP og Dell ja
Takk for svar. Håper vi finner noe. Skader ikke om Laila gir oss positive signaler/hint i morgen.
1 time igjen med handel før Q1. Blir spennende i morgen med presentasjonene og resultatet
Jeg tror estimatene om 22 mill er alt for høyt. Jeg tror de vil levere nærmere 10 millioner ca i morgen.
Lytt til denne episoden av podcast’n Utbytte: Utbytte: AI-aksjen ELABS med CEO Laila Danielsen on Apple Podcasts
Den er fra 17.oktober 2023. Gir god oversikt og innsikt i selskapets posisjon og teknologi.
Også en fin inspirasjon før Q1 i morgen.