Om de gjorde en POCi 2021 og det enda ikke ble noe av, så kan vi gå utfra at det ikke ble noen deal?
Det er vel nesten ingen tvil om at det er match mellom @Conda sitt funn og POC melding i 2021.
Om det fortsatt er aktuelt, kan det vle bare spekuleres i. Men denne setningen har dog dukket opp i en firmware oppgradering i 2024.
@Conda - Har du mulighet til å grave i tidligere lanserte firmware for å se om det er noe referert der?
Kan kanskje gi en pekepinn…
Kan fint være ledetid på et par år på slikt. Uten at man gjør annet enn å spekulere i det kan være snakk om en realisering av POC.
Jeg sjekket forrige versjon fra 2023 og der var den også. Fant den forøvrig ikke i versjonen før den igjen. Så vanskelig å si om den blir noe av eller ikke. Men Elabs sine PC avtaler har jo vist å ta lang tid dra PoC til lansering, så hvem vet.
Nydelig Conda! Fantastisk å få noe gravearbeid, slik at vi kan se inn i fremtiden på tec og ikke bare cash.
EL har tydelig signalisert at en ny PC-kunde vil bli annonsert i løpet av 2024. I tillegg har en kunde inngått avtale om seamless sensor - noe de forbereder en «big marketing splash» på. 18. juni shippes de nye snapdragon modellene fra bla HP, Lenovo og Asus…. går vi inn i en avgjørende uke? Hvordan ser dere på caset om det ikke bli annonsert noe pc-relatert denne uken?
Elabs må ganska raskt finna fler kunder og/eller komme med nye produkter som det går att ta betalt før. Nå. Ikke om 5 år.
Som det ser ut nå er det helt usannsynlig at Elabs kommer at tjene noe større penger. Man kan gå break even og kanskje gjøre en liten vinst. Men uten fler kunder på PC-siden + fler produkter så kommer i hvert fall kursen att gå ned, kraftigt.
Jeg har sett mange innlegg fra deg i flere selskaper. Fellesnevneren er at du er skeptisk/negativ til alle aksjepapirer hvor jeg har sett innlegg fra deg.
Har du noen selskaper du virkelig har troa på, eller er strategien å baisse litt her og der?
Vil jo ikke si Laila & co har solgt inn at det kommer breaking laptop-news med det første, så vi kan vel – sånn sett – ikke arrestere de om det ikke kommer noe på tirsdag.
Men som nevnt tidligere, så mener jeg det er litt illevarslende om de ikke er med på NOE av det som kommer til uka. Blir uansett sittende rolig i båten, da jeg ikke orker å selge på dagens kurs. For målet kommer til å nås. Etterhvert.
Tror hverken det er behov for flere produkter eller kunder her og nå. Det de trenger er å få shippet ut PC’er med deres tekonologi, vi aksjonærer må ikke bare se gulroten, vi må lukte og etter hvert smake på den. Når PC-meldingene kommer vil hver eneste melding øke optimismen og “de-riske” caset. Se på mobil for eksempel, det er var stor stars når de første meldingene rullet inn, nå bryr folk seg knapt. Ironisk så blir jo mobil-meldinger mer eller mindre tatt i mot negativt i dagens marked, da man forventer PC.
Nei, jeg deler ikke helt din tankegang her altså. Kursen kan helt klart gruses, men tviler på at fallet kommer utfra det du argumenterer for.
Den er vel litt gruset allerede? Har ikke akkurat høydeskrekk her.
Svakere krone er bra for Elabs. Noen som har kontroll på hvor mye av utgifter som er i NOK?
Motorola lanserer i alle fall sin Razr 50 flip serie 25.6 - Den hadde IB i 2023, så dersom de er fornøyd bør den ha IB i 2024
Det eneste som ikke er NOK er vel ansatte på salgskontorene ute og tilhørende driftskostnader, kanskje noe tech-utstyr-innkjøp (investeringer). Uten å sjekke org.kartet - ca 3/4 NOK er vel ikke helt galt.
Tenkte rundt det selv. Kronen er litt svakere i Q2 vs Q1 så det er i hvert fall i positiv retning.
Spennende om det kommer noen shipping news denne uken.
Får håpe det kommer børsmelding i morgen.
Men om det ikke gjør så tar jeg det med knusende ro. For det har vist seg gang på gang at Elabs (etter kontrakt) har børsmeldt i etterkant. Kursmål / media / til dels forum er støy. Hører på hva ledelsen sier. Pri 1. siste år/mnd. har vært å få overtaket på mobil, noe jeg føler de har klart. Pri. 2 er å gå hardt inn på laptop (de har allerede levert software til De som er soleklart ledende på laptop (Lenovo).
Jeg har nok å på meg «Elabs brller» når jeg leser og ser nyheter «overalt». Jeg har trua for år 2024 - 2028. Har ingen hast. Forholder meg til det firmaet utleverer. Men viktig med konstruktive innlegg & prøve seg på regnskap, det er interessant. Har selv lastet opp siste dagene Passeta har solgt unna. Lykke til alle sammen!
Du skal Lige ha med i din ligning at med tiden øges også risikoen at teknologien forældes .
Markant
Starter i pluss, men det blir vel kortvarig “glede”. Må bare se bort fra kurs, men klarer ikke la være
Dette er fort en repetisjon av 2023 med tanke på kurs. Den bunnet ut i mai, for så å stige. Noen uker forsinket i år.
Så kan man jo spørre seg om det har vært de-risk de siste året eller om caset har blitt mere usikkert….?