Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Det som jeg mest spent over er om de gi oss noe håndfast om fremtiden i det korte perspektivet «Vi har som mål å nå 500 mill om 1,2 eller kanskje 3 år…» er litt for vagt.

Ellers får vi håpe på en rekyl opp i neste uke. Denne aksjen burde co-brandes med en hjertemedisin…:sweat_smile:

Vær mer kritisk til det du finner, ikke post ukritisk. Om du har 1 grunn til hvorfor elabs skal gå bra. Finn 10 for hvorfor det ikke skal gå bra.

Synes alt som man selv tenker kan være relevant til Elabs kan man publisere, så får mottaker selv avgjøre hvor interessant dette kan være… setter pris på all graving og deling uansett retning på infoen :ok_hand::blush:

8 Likes

Flott med deling. Samt greit å være kildekritisk :blush:

1 Like

Hva tenker dere om kommende uke da?

Litt avhengig av hvor mye av Fredly-aksjene som er solgt, tror jeg vi ser en rekyl opp til over 11 kr i neste uke. Deretter tror jeg aksjen svinger mellom 11-12,5 kr frem til q2-presentasjonen (dersom det ikke kommer en laptop nyhet)

Lock on leave. Billig pc til å ha lock on leave-funkson. Til salg hos elkjøp etc.

Må vel være fysisk sensor siden elabs ikke har meldt…??

Antar at de bruker kamera siden det står ASUS AiSense Camera?

https://www.asus.com/support/faq/1051890/

1 Like

Skjer det noe spesielt?

Vil si de siste ukene har vært litt spesielle.

Dette har i hvertfall ikke noe med kamera å gjøre…

2 Likes

Ja, det er interessant, står noe om at AiSense Camera ikke benyttes om laptop har NPU!

Altså dette med å bruke kamera før at detektera om noen sitter vid maskinen er en dålig idé. På jobben deler vi ut “lens covers” med vår logga på på mæssor. Masse folk som plokker på seg slike. Dette med at ha kameran på i kontorsmiljø er ikke særlig populært. Enn værre hjemme.

1 Like

Enig, før jeg hadde fysisk shutter, brukte jeg teip. Lærte det etter å ha sett en episode av criminal minds i 2012 hvor en seriemorder spionerte på sine ofre via laptopen

Det har kommet en dynamisk lås som kan låse PC når mobil er utenfor bluetooth rekkevidden.

https://support.microsoft.com/en-us/windows/lock-windows-automatically-d0a5f536-74ac-0859-820a-4140dac9fcaf

Om man kan kalle dette er en direkte konkurrent vet jeg ikke, men det positive er at det er fokus på denne type sikkerhet og om ELABS etter hvert kommer inn via en standard funksjon i Windows så kan jo det potensielt bli enormt stort…

Låser ikke før det har gått et minutt. Virker litt lenge, men bør være mulig å justere dette. Men smart at mobilen styrer via bluetooth. Den tar de fleste med seg overalt

1 Like

Leste litt mer. Virker som man må bevege seg minst 60 m før den merker at du ikke er foran pc-en. En klart dårligere løsning i mine øyne enn elabs’. Virker også som at man må igjenom en lang smørbrødliste for å aktivere den. Løsningen virker også ha eksistert lenge, 2017 i hvert fall

Leste enda litt mer. Løsningen suger

Noen som leker seg litt i ordreboken tidlig en mandagsmorgen.

image

2 Likes

Løp og kjøp :smiley::+1: