Det kan det være! Spennende!
Grunnen til at jeg og @anon50125742 har antatt proximity og gestures er at det er oppgitt i følgende PoC
Der er riktignok proximity sensor omtalt som security sensor, men ut fra beskrivelse må det nesten være det samme.
Det som er spennende er dette
“This project will feature close collaboration between Elliptic Labs, the laptop OEM, and the world’s largest semiconductor chip manufacturers.”
Så slik jeg og @anon50125742 tolker det altså nært samarbeid mellom ELABS, Huawei og Intel - som kan forklare lansering samme dag.
I så fall kan det jo være alle 4 funksjonene er i Huawei, som jo kanskje gir mer penger i kassa per laptop!
Jeg stilte jo spørsmål til om det kunne være positioning/connection som såvidt ble benyttet for å dele informasjon på kryss av plattformer på Intel CES presentasjon, men ble da svart at det ikke har vært PoC på dette … men burde kanskje sjekkes igjen?
Connection sensor er beskrevet nederst på technology siden til Elabs
Spurte Lars Holmøy om det var noen grunn til at positioning sensor ikke beskrives på technology siden og fikk i svar at “nei det er det ikke – jeg sender det til de som jobber med Webdesign”. Så vi får se om det dukker opp etter hvert