#justthebeginning
Det er nok ikke alt for lenge til K50-modellene lanseres også. Tipper februar. I fjor ble vel K40-modellene sluppet rundt 25. feb
Jeg tipper vel strengt tatt ikke for det står jo på offisielle Redmiplakater (på kinesisk): 小米 Redmi K50 标准版 / 电竞版入网:分别搭载骁龙 870、骁龙 8 Gen 1 芯片 - IT之家 (ithome.com)
De har fått en kjempeposisjon hos Xiaomi nå, utrolig bra at de fortsetter å utvide samarbeidet! Og så bygger det seg jeg jo opp en del spenning knyttet til hvem som er den store nye mobilkunden.
Jeg har brukt elimineringsmetoden og kommet frem til at jeg tror det må være én av disse 4:
- Samsung
- Oppo
- Vivo
- Lenovo Group (Lenovo/Motorola)
Håper selvsagt på Samsung, men uansett så blir det veldig bra å få en ny stor aktør inn som kunde. Og 7 telefoner fra start er vel “unprecedented” for Elabs, så her har de gjort et godt forarbeid.
Sliter med å tro det er Samsung siden de har sine egne brikker… Men det gjenstår å se. Skulle gjerne sett noen patenter med Elabs og disse merkene…
Laptop må snart komme om de skal nå de lovene neste år må modellene med Elabs komme snart tenker jeg…
Jeg er også der… at jeg håper det kan være Samsung, men troen heller litt mer mot Oppo…
Det som er spennende med Samsung er jo at de skal ha Qualcomm prosessor f eks i USA, og når det gjelder Exynos lurer jeg på om det kanskje kan komme støtte for ultralyd snart… ref smarter experiences
9 februar kl 16 norsk tid for Samsung Unpacked
En litt annen ting. Fant Elliptic Labs i ARM sin Partner Eco System Catalog:
Her er også en video som viser AI Virtual Vitals Sensor, som jeg ikke hadde sett før, med hjerterytme og pust.
De som ikke har sett slidesene der før, burde ta en titt på dem. Inkludert tabellen med oversikt over ulike teknologier
Oi, jeg la ikke merke til den med en gang. Der står jo jammen meg NVIDIA også som “Platform Partner”!
Og et par nye videoer som ikke kunne deles…
Er også listet opp en del HW sensorer der (i tillegg til høyttaler/mikrofon) som kan inngå i sensor fusion løsningen deres
Laila har vel også nevnt noen av disse før, men ikke alle…
Mener å huske det er en av videoene på Armsiden som viser en klokke/høyttaler fra Xiaomi. Det står ikke at det er Xiaomi, men jeg kjente den igjen.
Synes jeg skimter en Google Nest på den TV-videoen også…?
EDIT: Å gå videre inn i IoT med Xiaomi er vel neste steg, og de har en del å ta av har jeg skjønt
Disse er heller ikke så verst. Har prøvd selv. Det er Alibaba sitt brand: 天猫精灵 (tmall.com)
Man kan se flere modeller i taobaobutikken: 天猫精灵日常-天猫精灵官方旗舰店-天猫Tmall.com
Uendelige muligheter innenfor IoT, altså!
Skjønner nesten ikke åssen vi kan ta feil her . Dømt til å lykkes. Nesten rart at den ikke prises høyere på forventning med så store merker under beltet. Tok meg en lur og drømte at jeg leste en avis der overksirften ave: elabs mot en milliard.
Takk for deling av denne.
Fin sammenligning her ettersom enkelte småinvestorer fryktet Novelda sin slide med pluss og minus. Her kommer det tydelig frem at det er et skille mellom DSP (Digital Signal Processing) Ultrasound, og CPU(Central Processing Unit) Ultrasound, som er forskjell på Elabs og andre fysiske sensorer.
Det eneste DSP ikke er avkrysset + på, er detect heartbeat. Har ikke dette vært et tema Laila har diskutert og presentert som en markedsmulighet mot Automotive? Og følgelig at Elabs klarer dette?
Har jeg misforstått sliden, eller er bare ikke teknologien moden for slike målinger enda?
Heartbeat tar de hovedsakelig via samarbeidspartnere som har radar. F.eks. Infineon.
MEN det finnes også oversikter som sier at ultralyd kan identifisere hjerterytme. Kanskje det da refereres til visse brukstilfeller. Mulig Elabs kan identifisere det via høyttaler/mic også, men at det kommer litt an på ulike parametre som avtander, plassering av høyttaler/mic etc. Elabs vil nok hovedsakelig gjøre det via radar.
Elabs klarer vel kun heartbeat via radar, altså ved hjelp av samarbeidet med Infineon for eksempel.
Kjappe på replikken begge to. Takk!
Kanskje de egentlig kan tikke av boksen for Low Power også nå… mtp samarbeid med Syntiant