https://twitter.com/EllipticLabs/status/1670664567448563712
Hun sier jo “brand new PC customer” her.
https://twitter.com/EllipticLabs/status/1670664567448563712
Hun sier jo “brand new PC customer” her.
Dette er jo en PoC så da er det vel fortsatt en mulig kunde…gitt at ordbruken hennes er presis mht at dette er en “brand new” PC-aktør for Elabs. Antar at den er enda mer “brand new” enn den som ble annonsert på fredag og at kundeforholdet da foreløpig er begrenset til en (betalt?) PoC (uten betaling ingen kunde). Men vi vet jo at ordvalgene ikke alltid er så presise slik at det ofte blir mye tolkningsrom, dessverre.
Jeg ville ikke lagt så mye i det. I børsmeldingen står det “a top PC OEM”, da forholder jeg meg til det. Kunden fra forrige uke er også “brand new.” Det kan derfor godt være den - noe som er helt naturlig. Signerer man avtale for produkt 1, er det stor sannsynlighet for at man i samme slengen sier “nå som dere skal ha A, kan vi jo se på muligheten for å implementere B på sikt. Vennligst signer her så setter vi i gang med en gang.”
Jeg leser meldingen som at Elabs og EN PC -Oem jobber sammen om en ny funksjon. Dette er langt frem og usikkert om det blir noe. Mener Laila hintet om dette på q1 og virker ganske ivrig på denne nye funksjonen. Blir spennende og se hva den nye funksjonen er, med tid og stunder.
Er dette en ny funksjon som pc-leverandørene bare må ha, kan det bli veldig mange penger med tid og stunder.
er der ikke en som vil spørge CFO om de kan præcisere om det er en helt ny kunde eller en de allerede har aftale med?
«Brand new» må da være «helt ny»? Hvis ikke må de ta et PR-/norsk/kommunikasjonskurs …
OSLO, Norway–(BUSINESS WIRE)–Elliptic Labs (OSE: ELABS), a global AI software company and the world leader in AI Virtual Smart Sensors™ currently deployed in over 500 million devices today, announced today that it has named Nilesh Shah as the Senior VP of Client AI Architecture. Mr. Shah joins the team at Elliptic Labs, bringing his expertise in computer architecture, System-on-Chip (SOC) hardware/software engineering, and delivering industry-first technologies.
“Being a part of a solid and established executive team driving industry transforming innovation is both humbling and invigorating”
Mr. Shah’s career is highlighted by his extensive experience establishing and growing partnerships with C-suite executives and large OEM customers. From these relationships, Mr. Shah has devised joint technology strategies with ecosystem partners and customers. These partnerships have also led to creating key industry technology standards. His ability to identify innovative and disruptive ideas has led to successful technology investments and acquisitions. Previously, Mr. Shah served as Sr. Director of Platform Architecture at Intel Corporation (INTC).
Mr. Shah has more than 25+ patents and several technical publications in the areas of AI, autonomous machines, virtual reality, computer graphics, media, audio/speech, sensors and power management. He holds a B.S. in Electronics Engineering from University of Bombay, and a M.S. in Electrical and Computer Engineering from University of Wisconsin – Madison.
“Nilesh Shah is a tremendous addition to our leadership team,” said Laila Danielsen, Elliptic Labs CEO. “Our deep bench of technology and business executives just became deeper and stronger with Nilesh joining. We are excited to continue to grow and meet our ambitious goals with Nilesh’s unique combination of business and tech savvy, large and influential industry network, and deep insights into where the market is trending.”
“Being a part of a solid and established executive team driving industry transforming innovation is both humbling and invigorating,” said Nilesh Shah. “The singularity of Elliptic Labs’ value proposition to behemoth markets like the smartphone and PC/laptop industries means that there is a tremendous opportunity ahead of us. I am excited to be an integral part of such a great team to execute on the potential of Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform and drive game changing AI technology based products.”
Siden ingen af jer andre ville spørge, så måtte jeg jo gøre det selv.
Det er en helt ny kunde!
Hmm, kan dette være Apple. De har en annen plattform og trenger en POC for å se om det fungerer på deres pc-er??
Jeg er af den overbevisning at vi har kunderne lenovo, hp, dell og acer/asus. Så hvis det skulle være en helt ny kunde, som ville udføre dette projekt, så i top 10 er der tilbage apple, acer/asus, microsoft, samsung, MSI, razer.
Aktiemeddelsen lyder meget innovativt og ambitiøst, hvilket er noget jeg ikke kan se andre end apple gøre, af de resterende top10 laptop producentere.
Ut fra den listen du beskriver her er jeg helt enig i dine konklusjoner på alt. Men jeg vil også legge til at jeg tror denne avtalen også kan gjelde Microsoft
Enig, det lukter Apple eller Microsoft, de mest høythengende fruktene teknologisk sett. NOD brukte 4-5 år på å komme inn hos Apple fra og med første PoC (dog med mer kritiske løsninger enn hva Elabs produserer, så lavere terskel nå). Det er visst et godt tidspunkt for å selge seg ned om vi leser kursen i dag , de som lastet opp med antatt info om en serie tunge meldinger i forrige uke, selger seg ned igjen nå som vi kanskje er gjennom det meste av disse (tar gjerne imot flere). Så roer det seg og ELABS blir uinteressant igjen en stund. Kursen faller tilbake kanskje til 12-tallet i sommerstille marked før Q2-presentasjonen en gang. Kan være et bra bet å øke posisjon litt igjen innen den tid? Med såpass mye positive inputs bør Q2 kunne presenteres med et bakteppe av bedre forventninger, særlig dersom man da ser at lageroverhenget virkelig har begynt å lette i både mobil- og PC- verdenen.
Gode betraktninger. Men for en stakker som alltid bommer på kortsiktige fluktuasjoner og som synes det er betraktelig verre å se aksjen gå opp etter enn har solgt enn ned etter en har kjøpt, blir det å vente til ting har realisert seg og ta ny vurdering om noen års tid.
Allerede 13. Juli kommer jo Q2 så det blir spennende der om de kan fortelle noe som helst. Men tror nok fort vi må til Q3 før det skjer ting.
@Conda, var ikke oppdatert på Q2-listene ennå - tenkte de var blant de sene - 6-7uker etter kvartalsavslutning - mens det nå bare blir 2. Ja, det gjelder mine kommentarer over også for perioden frem til Q3-rapportering - for jeg venter ikke store saker allerede medio juli. Så litt lengre tid for å avvente svake dager for evt å øke expo litt igjen.
Jeg mener å ha lest tidligere at de har POC med samtlige av topp 10 PC-OEM. Mulig dette bare er et rykte fra et forum. Noen som vet? Hvis ikke; vet noen når det er sagt fra Elabs og om det er endringer på topp 10 listen siden den gang? Tenker om det kan være en måte å finne ut hvilken OEM denne «Brand new» kan være
Laila har sagt i en kvartalsrapport engang at de havde PoC med alle de store laptopproducenter eller noget i den dur. Kan ikke huske om det var top 10 hun sagde
Jeg skjønner at det blir mye spekulasjon når kontraktene de inngår er til de grader konfidensialitetsbeskyttet. Elabs ønsker sikkert å si alt, mens kunden ikke ønsker noe. Når det gjelder dette med at de har sagt noe om POC med alle de store PC-OEM’ene, så er det ikke sånn at de automatisk er kunder. Om jeg skulle tolke så er dette en PC-leverandør/utvikler som betaler for en POC. Det kan høres ut som det er et mer omfattende prosjekt enn å bare se om proximitysensoren fungerer som den skal.
Det er tydelig at de sier noe til noen før meldingene kommer iallfall. Skjer hver eneste gang, kjempefart i aksjen før melding, så sell on News. Liker det veldig dårlig, får Elabs til å fremstå uproffe.