Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ride or die!:metal:t4:

1 Like

Spørsmål til dere som har sittet en stund: Holder dere ett øye med aksjeutviklingen til Lenovo? Tenker i forhold til at Lenovo er en større kunde av Elabs.

Såklart, beklager… Trodde du kommenterte på noen innlegg her inne :wink:

Men som det har vært kommentert noen ganger, spennende å se når de får inn utestående fordringer.

Blir en spennende dag i morgen. Må ærlig innrømme jeg har lave forventninger. Men har allikevel et stort håp om en positiv overraskelse :slight_smile:

1 Like

Blir spennende når de begynner å rulle ut mer consumer PCer OG får integrert seamless. Det ble vel sagt at de kan ta noe mer for seamless enn presence? Mao vil de etter hvert få dobbelt så mye betalt per PC som har begge funksjoner

Ja jeg har kjempetro med et par års horisont. Min eneste bekymring er å bli vannet ut på veien.

1 Like

For å være ærlig så er ratioen antall aksjer ift den omsetningsveksten elabs skal ha pt rimelig gunstig. Og gitt dette, er det ikke så farlig om de for eks utsteder 20% flere aksjer. Hvis alt stemmer og de gjør det, så er jeg overhodet ikke fjern fra å øke selv.
Forhåpentligvis vil omsetningsveksten (inntektsvekst)bli så sterk at den vil i stor grad kompensere for økningen i aksjer.

1 Like

Ja jeg er enig, men likevel vil jeg ha de 20% også uten å legge i mer :slight_smile:

I min verden er risikoprofilen positiv før rapportering - dvs sjansen for X% fall er lavere enn sjansen for samme X % kursøkning. Low case fall er langt lavere enn tilsvarende high case økning. Risk/reward mer positiv enn … kanskje noen gang de siste årene? Dels pga most aksjekurs som ikke kun har med utsiktene å gjøre, og dels pga reelt sett mange positive meldinger hva gjelder fremtidig volum særlig på PC (selv om det vil ta tid å få disse effektuert i cash og ikke minst markedsandeler). Har gått utover egne “grenser” mht ELABS-eksponering da jeg ikke kunne motstå kurser under 10 på antatt positiv risk/reward for Q2 og i worst case Q3. Se på NOD, Crayon for Q1 og i dag Kitron for Q2, som reagerte veldig positivt på indikasjoner om at nå har markedet snudd, eller er i ferd med å snu (Kitron ex defense). Nå er Elabs i en annen liga, selvsagt, “start-up” vs de andre. Og liten investor/media-dekning, neppe short-posisjoner (tror det var stor short-inndekning i KIT i dag - - mer og mer utover dagen) – så reaksjonene kan bli mindre “rasjonelle”. 7 1/2t igjen. Fra i morgen og ut 2024 blir litt “make or break” for aksjen slik jeg ser det. Håper mest av alt på en ryddig og profesjonell presentasjon slik at man ikke blir nødt til å bruke masse tid og spekulasjoner på hva som EGENTLIG ble sagt – eller hva som IKKE ble sagt – selv om forventningene til dette er lavere enn forventingene til OK resultat og utsikter.

3 Likes

Elliptic Labs Q2 2024: Executing on milestones to deliver on growth target

3 Likes

Sick !

Cash gikk fra 99,9 til 96,9. Bør vel være betryggende for markedet og mye bedre enn analytikerne ventet?

1 Like

Samtidig økte other current assets fra 80 til 92 mill. Fornøyd med førsteinntrykket.

Ja, at vi handler rundt all time low er jo en vits.

4 Likes

Assuming the company to maintain similar revenues during H2, we can start considering this as “cash flow break even accomplished”. Of course this is not 100% certain yet, but looking a the consumer segment launches etc. expected during H2, this is a realistic assumption.

Webcast Q/A hopefully answers on expectations about 2nd OEM launch, is it STILL expected this year.

ASsuming we are reaching cash flow break even, the overall risk related to this high risk/reward company becomes one step lower. After that, main risks are related to customer dependency on the PC markets; i.e. most revenues are dependent on 1-2 customers which still is a high-risk situation.

However the product seems to be really good, so one would not expect existing customers to stop using it - rather more expansion is expected. After cash flow break even, main milestones would be:

  • achieving the 500m NOK target (1-3 years)
  • acknowleding the final take rate on the PC markets (5y+)

Now there should be plenty of time to wait for these to happen so personally I’m VERY pleased to buy significantly more at above 10NOK/sh (with extra bonus from EUR/NOK rate of ~11.5).

I think there should be a clearly positive reaction to share price today and I will keep possibly adding my position soon.

5 Likes

People are going shopping today!

1 Like

Blir også bra med Capital Markets Update i September

1 Like

Nytt fra Sp1M

Given the performance in 1H24 on both revenues and cost control couped with normal seasonality on revenues, ELABS is on track to deliver on or above our current NOK170m revenue estimate for full year 2024 and given better than expected cost control, they are ahead of our expectations of delivering EBIT of NOK30.4m in 2024 (18% EBIT margin). If the development on working capital and hence cash balance continue to be monitored as in 2Q24, the company is also more than sufficient on cash.

7 Likes

Fra rapport. Litt godt å lese….

Elliptic Labs’ cash position was mNOK 96.9 at the end of Q2 2024, and the Board of Directors assess this as sufficient to carry out Elliptic Labs’ business plans.

2 Likes

Positivt at de har brukt så lite av egenkapitalen. Langt bedre enn sp1 trodde.

Imidlertid ville de rapportert inntekter på 29 millioner om det ikke var for: In addition we received an arbitration settlement amounting to
approximately mNOK 5.9 in Q2.