Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ingen bombe at Lars bommer på børsmeldingene…

Det var jo helt som forventet…. bra med kostnadskontroll, men kanskje på tide å ansette en kommunikasjonssjef. Dagens sendning med skurrende mikrofon var vel heller ingen høydere. Lurer jo litt på hvordan de fremstår i forhandlingsmøtene med OEMene…:cold_face::cold_face:

3 Likes

Forøvrig - kanskje vi kan forvente redusert personalkost i Q3 hvis CFO får trekk i lønn for hver korreksjonsmelding han må sende til børsen?

“Due to an oversight, an unfinished version of two slides was inadvertently included in the Q2 presentation. Please find the updated presentation attached herewith, which now includes all pertinent information in the updated slide deck.”

Det var forbedringer i dag, men kanskje det også skyldes at spørsmålsrunden var kort. Kanskje like greit.
Forrige gang drev de og febrilsk bladde igjennom spørsmålene også var de betydelig mer ukomfortable. Nå virket de rimelig relaxed.

Ville ikke brukt penger på kommunikasjonssjef nå

Fordi de valgte å kutte ut flertallet av spørsmålene - “the easy way out” …

Blir svært interessant den 10 sep capital markets day…vil anta at denne avholdes pga at de ønsker å gi bredere innsikt og at man har langt mer nyheter å tilføre enn dagens korte seanse. På den positive siden.

4 Likes

Mulig de svarte kun på spørsmålene de kunne svare på mtp nda. Mye usikkerhet i svarene tidligere henger nok sammen med at de top of mind er noe usikker på hva de får lov å si

Helt enig i at CMD 10. september blir spennende. Tror det er en bevisst strategi bak «less is more» i Q&A i dag og at det kommer mer kjøtt på beinet på CMD i september. Tenker da også i retning av ytterligere kommersiell progresjon. Tiden vil vise.

3 Likes

Ingenting nytt under solen. Bortsett fra annonsering av kapitalmarkedsdag, som må sies å være litt spesielt å gjøre dette under en q-presentasjon. Seamless ser jo riktig så bra ut og mulighetene mange. Interessen for denne har vært stor lenge, og de fortsetter å nevne dette. Betyr det at nærmer seg ny avtaler med andre OEMs?

Hvorfor tar det så lang tid før leveringsavtaler blir inngått med de andre pc-leverandørene? Med store selskaper tar det vanligvis lang tid, men bør det ikke snart komme noen meldinger her. Den som ble lovet i q1 ble ikke nevnt med et ord. Burde de ikke stadfestet at den fortsatt gjelder?

Synes presentasjonen bar preg av at de ville komme seg fortest mulig på sommeravslutning og ta sommerferie.

1 Like

Føler egentlig det er “siste vi venter på” nå at de lanserer med flere oems på laptop. Når den “bøygen” også løsner tror jeg raketten er klar for takeoff.

1 Like

Vi får håpe på at vi før CMD har fått annonsering av ytterligere en OEM + lansering av seamless sensor. Da er det nok enklere å snakke fritt om fremtidsplaner.

Intet nytt under solen…bortsett fra en basically gigantisk bekreftelse om at de er på track til å faktisk oppnå det de ønsker å oppnå og som i sin tur betyr ganske mye penger.
Nok en gang får jeg også bare mer og mer lyst på seamless. Faktisk alle funksjonene de tilbyr fra hpd til dette er noe som ville vært med å gjøre min arbeidshverdag smoothere

2 Likes

Virker mer og mer overbevisende om at seamless er noe verden vil ha.
Det forundrer meg ikke om at det er nettopp seamless som blir lansert med de nye OEMene først.
Kanskje CMD er startskuddet for lanseringen av seamless?

Ellers syns dagens presentasjon er mer overbevisende. For se om det kommer inn noen nye store, tunge langsiktige investorer fremover. Frykter bare at selskapet blir kjøpt opp på for lavt kurs.
Blir spennende fremover.

2 Likes

bare en ting jeg ikke likte i dagens rapport : Majority represented by laptop milestone revenues from
contracts with fixed minimum license fees

Hva tenker dere ?

Det var det samme i fjor. Forventer mer og mer recurring etterhvert som flere lanseres. Derfor vi må få fart på resterende OEMs!

Jeg tenker at dette er naturlig mtp at de må opp til et minimumsnivå for å generere inntekter utover milestone. Med tanke på at pc markedet er på vei til å snu, vil nok inntektene fra «pay as you go» bli større. Hvis man i tillegg legger på nye laptop kunder + nye produkter (som for eksempel seamless) vil dette bli veldig bra.

3 Likes

I Q1 var det ingen milestones, og såvidt vi vet var det ikke variabel-inntekt fra PC. Dvs alt var mobil. Nå er altså minst 17 mill milestone og max 16.9 mill er mobil og variabel-PC., hvor mobil også kan inneholde noe up-front jf expansion agreement. Derfor var jeg litt lunken til resultatet, og tenkte at dette blir et “lettelsesrally” fremfor et skikkelig løft. Husk at kursen var over 16kr før Q1-presentasjonen. Null nye PC-lanseringer siden Q1-presentasjonen ble bekreftet. Så litt mixed fra mitt ståsted utover at mye nedside nå er tatt vekk, herunder bra Cash Flow hvor 5.9mill fra tidligere kunde selvsagt bidro bra. “Håpet” ligger i at timingen av Cmd ikke er tilfeldig - de tilførte null nytt i dag utover regnskapstall og info om at arbitrasjesaken var avsluttet og gjort opp. Jeg kan ikke forstå annet enn at ledelsen venter å ha noe viktig å kunne komme med i september, og at dette er en av årsakene til at de valgte å være så veldig korte i dag. Så “overvektingen” i ELABS skal holdes til over 10 sep. Det kan være dagen da det fylles på litt rakettdrivstoff, i dag var det bare en dose daff diesel - for å smøre nervene.

6 Likes

Significant part came from milestones and running fees came in addition to this.

Slide 12 in the presentation: (as almost always, not consistent wording between Presentation and Report, and at times - not today - one gets even another wording in the oral presentations and/or in the social media videos produced by the CEO - or totally new info).

Slide 12:

Q2’24 revenue from contracts with customers NOK 33.9m (+2%)

o Majority represented by laptop milestone revenues from contracts with fixed minimum license fees
o License fees on shipped units

Der var ikke meget nyt, men jeg syntes dog bekræftelsen på at ELABS er i AI laptops var ny. Det er nok hvad man havde forventet, men vi har ikke fået bekræftelsen fra ELABS før… Så er det bare at håbe det gælder alle deres kunder :wink:

I would appreciate if anyone with access to SB1 analysis etc. would copy key points here when they update their report. Thanks :slight_smile:

I think we got the initial comments this morning (quick post results update).